Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Τρίτη 20 Απριλίου 2021

Η επέκταση του νέου αεροδρομίου της Πάρου κινδυνεύει με απένταξη από το ΕΣΠΑ, εάν δεν τηρηθούν οι προβλεπόμενες προθεσμίες.

 


Οι ευθύνες βαρύνουν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

 και τον υπουργό Κώστα Καραμανλή.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης, κατά την επίσκεψή του στο νησί μας, έκανε μια δήλωση που πέρασε σχεδόν απαρατήρητη.

Αναφέρθηκε στο αεροδρόμιο της Πάρου, για να μας πει ότι όταν ολοκληρωθεί θα φροντίσει αυτό να δέχεται πτήσεις από το εξωτερικό και ήδη έχει δώσει εντολή στις υπηρεσίες του υπουργείου του να υπάρξει σχετικός φάκελος προετοιμασίας για τους ελέγχους των επισκεπτών που θα φτάνουν από το εξωτερικό.

Εν ολίγοις μας θύμισε ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο έργο της Πάρου σε εξέλιξη που εάν δεν τηρηθούν οι προθεσμίες, θα μείνει λειψό και θα χαθούν από την Πάρο 43 εκατομμύρια ευρώ.

Και επειδή στο παρελθόν χάθηκαν χρήματα από το ΕΣΠΑ από δική μας αβελτηρία (Θυμίζουμε τα 3 εκατομμύρια για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Παροικιάς) καλά θα κάνουμε να παρακολουθούμε την πορεία του έργου, ώστε να μην υπάρξει απένταξη.

Υπενθυμίζουμε ότι στις 10/11/2020 με απόφαση του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης προγραμμάτων του ΕΤΠΑ  κ. Γεωργίου Ζερβού το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Από την  Πράξη που έχει τίτλο «Ανάπτυξη και βελτίωση υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου» προβλέπεται:

Νέο κτίριο αεροσταθμού 12.117 τ.μ.

Περιβάλλων χώρος αυτού και εσωτερικό οδικό δίκτυο αεροδρομίου.

Νέος πύργος ελέγχου 159 τ.μ.

Πυροσβεστικός σταθμός επιφανείας 563 τ.μ.

Φυλάκιο ασφαλείας 70 τ.μ.

Μόνιμη εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων

Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών

Επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων από 1400 μ. σε 1799 μ. με ζώνες ασφαλείας

Υδραυλικά έργα προστασίας της δυτικής πλευράς

Αρχαιολογική επίβλεψη εκσκαφών για τυχόν αρχαιολογικές εργασίες και

Αναγκαίες συνδέσεις//μετατοπίσεις/αποκαταστάσεις δικτύων.

Ημερομηνία έναρξης της πράξης δηλ. των εργασιών ορίζεται η 30η Ιουνίου 2021 και ημερομηνία λήξης η 31η Δεκεμβρίου 2023.

Δηλαδή το έργο  προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια.

Η ανάληψη της νομικής δέσμευσης, δηλ. η υπογραφή του συμφωνητικού με την ανάδοχο εταιρεία προβλέπεται και έχει καταληκτική προθεσμία την 30η  Ιουνίου 2021.

Από την ημερομηνία έκδοσης της πράξης  έχουν περάσει 6 μήνες  και μέχρι την ώρα που γράφονται οι γραμμές αυτές  ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δεν έχει υπογράψει  σχετική απόφαση, που αποτελεί την προϋπόθεση για την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη δημοπράτηση του έργου.

Γίνεται αντιληπτό, ότι σε διάστημα 2,5 μηνών δεν είναι δυνατόν να γίνει η προκήρυξη, η δημοσίευσή της στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο  προβλεπόμενος ένας μήνας από τη δημοσίευσή της για  την κατάθεση των προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες και η υπογραφή συμφωνητικού με τον ανάδοχο του έργου.

Αυτό μεταφράζεται σε καθυστέρηση που μπορεί, εάν οι τοπικοί μας άρχοντες  αδρανήσουν, να οδηγήσει στην απένταξη του έργου και να χαθούν τα 43 εκατομμύρια ευρώ που προβλέπει ο προϋπολογισμό του.

Καλούμε το Δήμαρχο, τον Έπαρχο, την πρόεδρο της Τ.Ο. τα Ν.Δ. τους βουλευτές της Ν.Δ.  και όποιον άλλον έχει πρόσβαση και επικοινωνία με τον Κώστα Καραμανλή, να του ζητήσουν να υπογράψει τη σχετική απόφαση που βρίσκεται έτοιμη στο γραφείο του, ώστε οι αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσουν στην προκήρυξη του διαγωνισμού.

Ας έχουμε υπόψη, ότι, εάν απενταχτεί το έργο, δεν προβλέπεται η επανένταξή του στο νέο ΕΣΠΑ, στο οποίο δεν θα υπάρξουν  χρηματοδοτήσεις αεροδρομίων.


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: