Μου είναι δύσκολο να κάνω μαθήματα σε πρώην λιμενικό, αλλά όταν διαχειρίστηκα από πλευράς δήμου δύο μεγάλα ναυτικά ατυχήματα, που με έφεραν σε επαφή με υψηλόβαθμα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, έμαθα αρκετά τα οποία ηθελημένα(;) αγνοεί ο εν λόγω.
Τα πλοία της ακτοπλοΐας μας μπορεί να τα κυβερνούν καπεταναίοι με εμπειρία και με σύγχρονα όργανα πλοήγησης, αλλά το ανθρώπινο λάθος πάντοτε ελλοχεύει.
Ανθρώπινο λάθος ήταν αυτό που προκάλεσε τα δύο ναυτικά ατυχήματα στην Πάρο, εκ των οποίων το ένα εξελίχθηκε σε θαλάσσια τραγωδία.
Γι΄αυτό άλλωστε υπάρχει και η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας Θαλάσσιας Επιτήρησης και Διαχείρισης Κυκλοφορίας Πλοίων στο Υπουργείο Ναυτιλίας.
Η φωτογραφία, που ανάρτησα στο διαδίκτυο, απέδειξε το φόρτο του λιμανιού της Πάρου με την ταυτόχρονη άφιξη και αναχώρηση των πλοίων της ακτοπλοΐας και τον άναρχο τρόπο με τον οποίο διεξάγεται. Γι΄αυτό, όποιος έχει θέση ευθύνης, οφείλει να τηρεί τη νομοθεσία.
Τώρα, εάν δεν μπορεί ο πρώην λιμενικός «να παρακολουθήσει τον ειρμό της σκέψης μου», δεν ευθύνομαι εγώ.
Στο ερώτημά του «γιατί τότε δεν εφάρμοσα αυτά που τώρα ζητώ?» Η απάντηση είναι απλή και κατανοητή. Δεν υπήρξα ούτε λιμενάρχης Πάρου, ούτε στέλεχος του Υπουργείου Ναυτιλίας. Υπήρξα δήμαρχος και ως δήμαρχος είχα τη δυνατότητα της παρέμβασης και της υποβολής προτάσεων προς το αρμόδιο υπουργείο. Και αυτό έπραξα.
Τα περί δυσφήμησης της Πάρου να τα πει αλλού. Στο υπουργείο που υπηρέτησε και στο δήμο.
Η αναρχία σε στεριά και θάλασσα πρέπει να πάρει τέλος, αν θέλουμε αυτό το νησί να έχει μέλλον.
Κώστας Αργουζής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου