Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Minister leave the kids alone



της Μαριαλένας Παναγάκη

Την Τρίτη 6 Μαΐου  ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για το Νομοσχέδιο «Αναβάθμιση του σχολείου και  άλλες διατάξεις»  που κατέθεσε το Υπουργείο  Παιδείας εν μέσω πανδημίας.
Αν  στόχος  του υπουργείου ήταν να μην αντιληφθούν γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές την «αναβάθμιση» του σχολείου όπως την οραματίζεται το υπουργείο, μάλλον δεν τα κατάφερε. Περισσότερα από 11.500 σχόλια υποβλήθηκαν στην ηλεκτρονική διαβούλευση από όλους όσοι εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία, τα περισσότερα εκ των οποίων με κριτική ή και αρνητική διάθεση.
Αξίζει να επισημανθεί ότι τα συνδικαλιστικά όργανα όλων των πολιτικών παρατάξεων απαίτησαν την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου .

Ποια όμως ήταν τα άρθρα που συγκέντρωσαν τα περισσότερα σχόλια ;


Άρθρο 1 :εισάγει πιλοτικά τα  «Εργαστήρια Δεξιοτήτων».
Όμως  ήδη στο Νηπιαγωγείο  και το Δημοτικό Σχολείο αλλά και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τη μέθοδο project, με θεματολογία ανάλογη με αυτή που προτείνεται στα «εργαστήρια δεξιοτήτων»,  όσο αυτό μπορεί να γίνει λόγω των ελλείψεων των σχολείων σε εργαστήρια, τεχνολογικά μέσα και εποπτικό υλικό.

Άρθρο 2: προβλέπει την εισαγωγή στο Νηπιαγωγείο πιλοτικά στην αρχή της Αγγλικής Γλώσσας και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής.

Προωθεί  την σχολειοποίηση των νηπίων όταν σκοπός του Νηπιαγωγείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών  ( κοινωνικοποίηση, καλλιέργεια κινήτρων μάθησης,  ανάπτυξη της αυτονομίας,  προαγωγή της ψυχικής υγείας )

Άρθρο 7 : αναφέρεται στη διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Γενικού Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Υπάρχουν πολλές επιφυλάξεις  και αντιρρήσεις   για το πισωγύρισμα που γίνεται με την επαναφορά των Λατινικών στη θέση της κοινωνιολογίας και το δεύτερου μαθήματος βαρύτητας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια.

Άρθρο 49 : αύξηση του μέγιστου αριθμού των μαθητών από 22 στους 24ανά τμήμα,με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% , δηλαδή 26 στο Νηπιαγωγείο και τοΔημοτικό.

Στα διθέσια Νηπιαγωγεία και άνω, ο ελάχιστος αριθμός των παιδιών αυξάνεται από τα 14 στα 16. Στα 7/θέσια Δημοτικά και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 20 ανά τμήμα.

Ποιες συνέπειες θα έχει :
·         Συνωστισμό μαθητών εν μέσω πανδημίας.
·         Αναστάτωση μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών λόγω υποχρεωτικών μετακινήσεων.
·         Υποβάθμιση παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Άρθρο 51: επιβάλλει ως ανώτατο όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ  τα 17 χρόνια .

Ένα ηλικιακό όριο που στερεί από πολλούς
·         μια δεύτερη ευκαιρία στη μάθηση
·         την απόκτηση δεύτερης ειδικότητας
και που καταργεί
·         τα διετή προγράμματα σπουδών και τις τάξεις μαθητείας

Ελπίζουμε ότι  το Υπουργείο έλαβε το μήνυμα και θα αποσύρει το νομοσχέδιο .


Δεν υπάρχουν σχόλια: