Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023

Όχι άλλη εκβάθυνση στο σημείο που υπήρχε η σπίθα

 


   


                                                       

Κάθε χρόνο η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) συντάσσει έκθεση που αφορά τις βελτιώσεις των λιμενικών εγκαταστάσεων των νησιών μας.

Καλά θα κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας να τις λαμβάνει υπόψη, γιατί κατά καιρούς κάποια ναυτικά ατυχήματα έχουν σχέση με την έλλειψη υποδομών στα λιμάνια μας.

Όσο αφορά το λιμάνι της Πάρου, θα συμφωνήσουμε με τις υποδείξεις τους, πλην μιας.

Πρόκειται για την πρόταση ακόμα μεγαλύτερης εκβάθυνσης του σημείου, που υπήρχε η σπίθα.

Ως γνωστόν η σπίθα, μετά το ναυάγιο του Ποσειδώνα  το 1996, εξαφανίστηκε επειδή θεωρήθηκε υπεύθυνη για το μεγάλο αυτό ναυτικό ατύχημα.

Επειδή όμως η εκβάθυνση του σημείου δεν ήταν η αναγκαία, για τη διέλευση πλοίων μεγάλου εκτοπίσματος, τοποθετήθηκε σημαδούρα.

Όμως η εξαφάνιση της σπίθας, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του κυματισμού στο λιμάνι, όταν έχουμε νότιους ανέμους και τη δημιουργία εξ αυτού προβλημάτων κυρίως στην περιοχή των Λιβαδιών.

Απλά χωρίς να είμαστε ειδικοί επισημαίνουμε το πρόβλημα.

Όσον αφορά τις άλλες προτάσεις, καλά θα κάνει το Λιμενικό Ταμείο να τις εξετάσει και να εντάξει στο ετήσιο πρόγραμμά του, όσες εμπίπτουν στη αρμοδιότητα του.

Οι προτάσεις των πλοιάρχων

Στον προβλήτα στη Νο.2 θέση εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες.

Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο, έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο-έξοδο-χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.

Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).

α) Εκβάθυνση πέριξ θέσεων Νο 4 (γαρμπής) έως Νο 8.

β) Διάλυση υφάλου «Σπίθα» και απόσυρση της σημαδούρας.

γ) Οι μπίντες μεταξύ των θέσεων 6 έως 8 να γίνουν χωνευτές ώστε τα πλοία να μπορούν να προσδένουν και συγχρόνως να γίνεται χρήση όλων των καταπελτών των μεγάλων πλοίων.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: