Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

ΝΕΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΣΧΕΔΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΔΟΚΥΚΛΑΔΙΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ



Γράφει ο Κώστας Φιφλής

Μετά τη δημοσιοποίηση των προτεινόμενων δρομολογίων του πλοίου «ΑΡΤΕΜΙΣ» για το επερχόμενο χρονικό διάστημα, γίναμε μάρτυρες εντυπωσιακού παραλογισμού, που μας στέλνει σε τριτοκοσμικές εποχές, χωρίς αυτή τη φορά να φταίει το μνημόνιο και η Μέρκελ. 

Γιατί αυτό θυμίζει το ότι για να μεταβούμε από την Πάρο (απόσταση 1,5 ώρας) θα πρέπει να διαθέσουμε 7 ή 8 ώρες και αφού διασχίσουμε όλο το Αιγαίο με πλοίο χαμηλής ταχύτητας. 

Ειδικότερα από πληροφόρησή μας προγραμματίζονται τα παρακάτω απαράδεκτα. Το πλοίο να αναχωρεί κάθε Δευτέρα το πρωί στις 6.00 από τη Μήλο για να μεταβεί στην Πάρο μετά από τρεις ώρες και ακολούθως να αναχωρεί από την Πάρο στις 9.15 το πρωί και να φτάνει μετά από τουλάχιστον 9 ώρες στη Σύρο το απόγευμα στις 17.55 χωρίς να υπολογίζονται οι συνήθεις καθυστερήσεις που στο συγκεκριμένο δρομολόγιο μπορούν να αγγίξουν ή να υπερβούν τις δυο ώρες, ανάλογα με την κίνηση στα λιμάνια και τις καιρικές συνθήκες. 

Αναρωτιόμαστε ποιος νοσηρός νους είχε αυτή την έμπνευση που οδηγεί σε ευθεία κατασπατάληση δημοσίων πόρων με όχι απλά μη επωφελές αποτέλεσμα αλλά καταστροφικό. Ποιος είναι αυτός που μπορεί να μπει στο πλοίο και δη στο πλοίο της άγονης τη Δευτέρα το πρωί και να φτάσει στη Σύρο το βράδυ, όταν η απόσταση είναι ελάχιστη; 

Η έκπληξη αλλά και η απογοήτευση συνεχίζεται κάθε Τρίτη όταν το πλοίο θα αναχωρεί από τη Σύρο στις 10.10 το πρωί και θα καταλήγει στην Πάρο μετά από 11 ώρες και αφού προσεγγίσει 5 νησιά. Τις Τετάρτες το πλοίο θα αναχωρεί από την Πάρο στις 5.00 το πρωί και θα φτάνει μετά από 11 ώρες στη Σύρο, αφού προσεγγίσει πάλι 5 νησιά. Τις Πέμπτες το πλοίο θα αναχωρεί από την Πάρο στις 5.30 το πρωί και μετά από 7 ώρες θα καταλήγει στη Σύρο, αφού προσεγγίσει άλλα δυο νησιά. Τις Παρασκευές το πλοίο θα αναχωρεί από τη Σύρο στις 11 το πρωί και αφού προσεγγίσει τη Μύκονο θα καταλήγει στην Πάρο μετά από 3.30 ώρες. Τα Σάββατα το πλοίο θα αναχωρεί από την Πάρο στις 13.20 και θα φτάνει στη Σύρο μετά από 3,5 ώρες μέσω Μυκόνου. Τέλος τις Κυριακές το πλοίο θα αναχωρεί από την Πάρο στις 8,15 το πρωί και θα φτάνει στη Σύρο στις 18,45 το απόγευμα, μετά από 10 τουλάχιστον ώρες.

 Όπως εύκολα φαίνεται από τα παραπάνω η συγκεκριμένη γραμμή είναι αδύνατο να θεωρείται ότι εξυπηρετεί τη συγκοινωνία της Πάρου με τη Σύρο και αντίστροφα, αφού οι χρόνοι που θα απαιτούνται είναι εξωπραγματικοί και απαράδεκτοι ενώ από ότι φαίνεται δεν εξυπηρετούν και κανένα άλλο νησί, στη σύνδεσή του με τη Σύρο, που θα ήταν εν μέρει αποδεκτό αν αυτό συνέβαινε.

 Ποιός μπορεί να φανταστεί ότι ένας ασθενής για να μεταβεί στη Σύρο μπορεί να φτάσει στη Σύρο μετά από 10-12 ώρες, ποιος μπορεί να διαθέτει αυτό το χρόνο σε πολλές φορές κακές καιρικές συνθήκες που μεγαλώνουν τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, πως μπορούμε να λειτουργήσουμε ως νομός απομακρυνόμενοι από το κέντρο του; 
Ποιος κατασπαταλεί τα χρήματα του Ελληνικού λαού σε άχρηστες συνδέσεις; Γιατί είναι δεδομένο ότι αυτό συμβαίνει πλέον με αυτό το «σχεδιασμό». Είναι απαράδεκτο ένας ασθενής να χρειάζεται 12 ώρες να πάει στο νομαρχιακό νοσοκομείο αλλά μόνο 4 για να πάει στην Αθήνα.

 Είναι αδιανόητο ο πολίτης που έχει ένα δικαστήριο στη Σύρο αλλά και οι δικηγόροι να χρειάζεται να μείνουν 12 ώρες στο πλοίο για να φτάσουν στη Σύρο και μάλιστα σε πλοίο χαμηλής ταχύτητας χωρίς εστιατόριο και καμπίνες. 

Η εξέλιξη αυτή μας βρίσκει κάθετα αντίθετους, δεν εξυπηρετεί κανέναν αλλά βλάπτει σοβαρά τόσο το δημόσιο που θα πληρώνει επιδοτούμενα δρομολόγια που δεν λύνουν αλλά δημιουργούν πρόβλημα, αφού ο σχεδιασμός δεν έχει λάβει υπόψη του ότι τα πλοία των ενδοκυκλαδικών γραμμών πρέπει κατά βάση να εξυπηρετούν τους νησιώτες και όχι να αποτελούν αιτία πλουτισμού των πλοιοκτητών μέσω της πρόσθεσης προορισμών που δεν εξυπηρετούν κανένα, αφού ασφαλώς δεν μπορεί να εξηγηθεί ποιον εξυπηρετεί η γραμμή Μήλος Πάρος Μήλος Κιμωλος Σέριφος Σιφνος Σύρος, με αναχώρηση στις 6 το πρωί από Μήλο και άφιξη μετά από πάνω από 12 ώρες στην Πάρο (για δυο φορές την εβδομάδα), ποιόν εξυπηρετεί η γραμμή Σύρο Κύθνο Σέριφο Σίφνο Κίμωλο Μήλο Πάρο. 

Άμεσα θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι η επικοινωνία της Πάρου με τη Σύρο θα είναι απευθείας και καθημερινή αφού τόσο η κίνηση της γραμμής όσο και τα οικονομικά της δεδομένα το απαιτούν. Η κινητοποίηση όλων μας πρέπει να είναι άμεση. Αίτημά μας ο διάλογος για την καλύτερη δυνατή σύνδεση της Πάρου με το κέντρο του νομού με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για το δημόσιο, στους δύσκολους καιρούς. Καμία μεταβολή μέχρι να βρεθεί η καλύτερη λύση. 


Δεν υπάρχουν σχόλια: