Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων τώρα; Διευκρινήσεις

 
Διμοιρίες των ΜΑΤ βρίσκονται αυτή την ώρα έξω από το υπουργείο εσωτερικών καθώς μετά από απόφαση του υπουργού κ. Αντώνη Μανιτάκη ξεκινάει η μετακίνηση των δημοσίων υπαλλήλων που δεν έχουν προσληφθεί με ΑΣΕΠ ή άλλη διαγωνιστική διαδικασία. Ο λόγος; Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης «προκειμένου να καλυφθούν υπαρκτά κενά στη διοίκηση, ιδίως στην εξυπηρέτηση των πολιτών, και να αξιοποιηθεί καλύτερα το διοικητικό προσωπικό».
Όπως αναφέρεται σε σημείωμα του υπουργείου, «η ένταξη των υπαλλήλων, που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης των θέσεών τους, στο Πρόγραμμα Κινητικότητας έχει σκοπό τη μετακίνησή τους, προκειμένου να καλυφθούν υπαρκτά κενά στη διοίκηση, ιδίως στην εξυπηρέτηση των πολιτών, και να αξιοποιηθεί καλύτερα το διοικητικό προσωπικό».
Όσοι τεθούν σε διαθεσιμότητα δεν θα απολυθούν, αλλά θα μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, αναφέρει σε εσωτερικό σημείωμά του προς τους δημόσιους υπαλλήλους ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης.

Για την εξαίρεση των νοσοκομείων, των ασφαλιστικών ταμείων και κυρίως των υπαλλήλων της Γραμματείας Πολιτισμού, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, στο σημείωμα αναφέρεται: «Λαμβάνεται πρόνοια να εξαιρεθούν από την εφαρμογή αυτής της διάταξης ευαίσθητες υπηρεσίες, όπως οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας, ο ΟΑΕΔ, τα νοσοκομεία καθώς και αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία (δηλαδή οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη ΓΓ Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας)».

Στο πρόγραμμα, το οποίο ξεκινά άμεσα, εντάσσονται μόνο όσοι προσελήφθησαν χωρίς διαγωνιστική ή άλλη διαδικασία επιλογής, ενώ, σημειώνεται ότι η διαδικασία ξεκινά με υπαλλήλους που δεν έχουν αξιολογηθεί ατομικά και, επιπροσθέτως, τονίζεται ότι «δεν αμφισβητείται σε καμία περίπτωση η νομιμότητα των προσλήψεων αυτών - οι υπάλληλοι δεν στοχοποιούνται».

Ο υπουργός κ. Αντώνης Μανιτάκης έδωσε εντολή στις υπηρεσίες του υπουργείου να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία, και μετά από συνεννόηση των συναρμόδιων συναδέλφων του θα έχει ολοκληρωθεί σε λίγους μήνες.

Από το υπουργείο διευκρινίζουν πως το Πρόγραμμα Κινητικότητας δεν απειλεί την νομιμότητα των προσλήψεων.
Το Πρόγραμμα αφορά:

Αποκλειστικά υπαλλήλους που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε υπηρεσίες κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ που ανήκουν στον δημόσιο τομέα. Δηλαδή δεν αφορά μόνιμο προσωπικό.
Αποκλειστικά υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους υποχρεωτικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Υ.Ε. και Π.Ε).

Αποκλειστικά υπαλλήλους των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού – Λογιστικού, Διοικητικού – Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους καμίας άλλης ειδικότητας.

Η επιλογή των υπαλλήλων συνδέεται με τις καταργήσεις των θέσεων. Εντούτοις έχουν τεθεί τρεις περιορισμοί:

Οι θέσεις αυτές καταργούνται μόνον εφόσον: ο αριθμός των υπαλλήλων που εμπίπτουν στη ρύθμιση είναι μεγαλύτερος των δέκα (10) ανά υπηρεσία ή φορέα, ώστε να μην επηρεαστούν οι μικρές σε μέγεθος υπηρεσίες
οι υπάλληλοι αυτοί ανέρχονται σε ποσοστό μικρότερο του 25% του συνολικού αριθμού των τακτικών υπαλλήλων (μονίμων και ΙΔΑΧ) των ως άνω κλάδων και ειδικοτήτων ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας. Αν υπερβαίνουν το 25%, οι υπηρεσίες εξαιρούνται οι υπάλληλοι αυτοί είναι λιγότεροι από το 10% του συνόλου του τακτικού προσωπικού που υπηρετεί στην υπηρεσία ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου και ειδικότητας, ώστε να μην προκύψουν προβλήματα λειτουργίας στις υπηρεσίες.

Από τη διαδικασία εξαιρούνται: οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας, ο ΟΑΕΔ, τα νοσοκομεία καθώς και αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία (δηλαδή οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη ΓΓ Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας).
Διευκρινίσεις σχετικά με το καθεστώς ένταξης των Δημοσίων υπαλλήλων στο πρόγραμμα κινητικότητας, έδωσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, επισημαίνοντας ότι θα υπάρξει ερμηνευτική εγκύκλιος για το θέμα στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Ειδικότερα το υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι στόχος της ρύθμισης είναι η ένταξη των υπαλλήλων που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα λόγω κατάργησης των θέσεών τους, στο Πρόγραμμα Κινητικότητας έχει σκοπό τη μετακίνησή τους, προκειμένου να καλυφθούν υπαρκτά κενά στη διοίκηση, ιδίως στην εξυπηρέτηση των πολιτών, και να αξιοποιηθεί καλύτερα το διοικητικό προσωπικό.
Στην κινητικότητα εντάσσονται μόνο όσοι προσελήφθησαν χωρίς διαγωνιστική ή άλλη διαδικασία επιλογής: Επιλέχθηκαν ορισμένες μόνον θέσεις υπαλλήλων που δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής ή με άλλες ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας. Είναι εύλογο να ξεκινά η διαδικασία με υπαλλήλους που δεν έχουν ατομικά αξιολογηθεί.
Τονίζεται ότι δεν αμφισβητείται σε καμία περίπτωση η νομιμότητα των προσλήψεων αυτών και οι υπάλληλοι δεν στοχοποιούνται.
Αφορά μόνο ΙΔΑΧ, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διοικητικού και συγκεκριμένα αποκλειστικά υπαλλήλους που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε υπηρεσίες κεντρικές και περιφερειακές, του Δημοσίου, των ανεξάρτητων αρχών, των ΝΠΔΔ, των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ που ανήκουν στον δημόσιο τομέα. Δηλαδή δεν αφορά μόνιμο προσωπικό. Επίσης αποκλειστικά υπαλλήλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους υποχρεωτικής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Υ.Ε. και Π.Ε) καθώς επίσης και αποκλειστικά υπαλλήλους των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού – Λογιστικού, Διοικητικού – Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων. Δηλαδή δεν αφορά υπαλλήλους καμίας άλλης ειδικότητας.
Αυτοί επελέγησαν γιατί όπως προέκυψε από τα διαθέσιμα στοιχεία, στις εν λόγω ειδικότητες, που διευκρινίζεται ότι έχουν υποστηρικτικό χαρακτήρα, παρατηρείται ιδιαίτερη συγκέντρωση υπαλλήλων. Για αυτό και επιλέχθηκαν να ενταχθούν άμεσα στο σχήμα κινητικότητας, ώστε να μεταφερθούν σε υπηρεσίες όπου υπάρχουν διαπιστωμένες ανάγκες σε προσωπικό, ιδίως όπου η υποστελέχωση δημιουργεί έντονα προβλήματα και καθυστερήσεις εξυπηρέτησης του πολίτη, όπως τα ΚΕΠ οι διευθύνσεις συντάξεων στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία κ.τ.λ.
Τονίζεται ότι από τις διαδικασίες εξαιρούνται οι ευαίσθητες υπηρεσίες όπως οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης και φροντίδας, ο ΟΑΕΔ τα νοσοκομεία καθώς και αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία (δηλαδή οι υπάλληλοι που υπηρετούν στη ΓΓ Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας).

Σύρος: Καταλήψεις και απεργίες κόντρα στις απολύσεις στο Δημόσιο

Διαβάστε αναλυτικά από το σχέδιο νόμου σελίδες 101-115
-

Μαζικές απολύσεις υπαλλήλων αορίστου χρόνου στο Δημόσιο

Επισυναπτόμενα Αρχεία

Δεν υπάρχουν σχόλια: