Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

Το κράτος των Αθηνών ζει και βασιλεύει

Παρά τη μεγάλη επικοινωνιακή καμπάνια για τη μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης, που αυτή τη φορά ακούει στο όνομα «Καλλικράτης», το αθηναϊκό κράτος καλά κρατεί.
Η τοπική αυτοδιοίκηση φορτώνεται πάλι και με άλλες αρμοδιότητες, πέραν αυτών του «Καποδίστρια», οι οποίες ασφαλώς είναι ευπρόσδεκτες, πλην όμως οι οικονομικοί πόροι, για να μπορέσει να ανταποκριθεί σ΄αυτήν την πρόκληση, είναι και πάλι περιορισμένοι.
Τι περισσότερο λ.χ. μπορεί να κάνει για το κτηριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν ορισμένα σχολεία της Πάρου, όταν δεν υπάρχουν χρήματα;
Το λυόμενο, που στεγάζει τάξεις του Γυμνασίου Πάρου, τείνει να γίνει μόνιμη κατάσταση, για να θυμηθούμε για άλλη μια φορά η ρήση, ότι «ουδέν μονιμότερον του προσωρινού».
Όμως στο τωρινό μας σχόλιο, αντικείμενο δεν είναι τα κτηριακά των σχολείων. Είναι η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, η ΚΕΔ, η οποία έχει αρμοδιότητες σοβαρότατες, για ζητήματα που έπρεπε να είχαν περάσει στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Αν αυτό είχε συμβεί και το κράτος θα είχε αποφύγει τη γελοιοποίησή του και τα προβλήματα, που ταλανίζουν τις τοπικές μας κοινωνίες, θα είχαν αντιμετωπισθεί ευχερέστατα.
Δύο παραδείγματα, για του λόγου μας το αληθές  είναι αρκετά:
Το πρώτο παράδειγμα αναφέρεται στη χρήση των παραλιών.
Εάν ο Δήμος θελήσει να εκμεταλλευτεί τις παραλίες, νοικιάζοντας αυτές σε ιδιώτες, υποβάλλει αίτημα στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, η οποία και τις παραχωρεί. Εν συνεχεία ο Δήμος καθορίζει τους όρους εκμετάλλευσης των παραλιών, τους οποίους αποδέχεται ο ενοικιαστής επιχειρηματίας και υπογράφεται το σχετικό συμφωνητικό.
Ο Δήμος είναι υπεύθυνος για την τήρηση των όρων εκμετάλλευσης  μέσω της δημοτικής αστυνομίας. Εάν διαπιστωθούν παραβάσεις από τον ενοικιαστή, τότε συντάσσεται έκθεση που αποστέλλεται στην ΚΕΔ για επιβάλει ποινή. Η διαδικασία όμως αυτή είναι χρονοβόρα, με αποτέλεσμα, η όποια ποινή επιβληθεί, να έχει εφαρμογή από το Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο στην καλύτερη των περιπτώσεων, δηλαδή όταν η παραβατική δραστηριότητα του επιχειρηματία θα έχει λήξει προ πολλού.
Αποτέλεσμα: Κάποιοι ενοικιαστές να παρανομούν, χωρίς ο Δήμος να έχει καμιά δυνατότητα άμεσης επέμβασης. Οι δημότες όμως που δε γνωρίζουν τη γραφειοκρατική ασυναρτησία των ισχυρών της Αθήνας, χρεώνουν την απαράδεκτη κατάσταση της άγριας εκμετάλλευσης των παραλιών στο Δήμο. Για το ζήτημα αυτό κάποιοι στον Άγιο Δημήτριο της Νάουσας έχουν να πουν περισσότερα.
Το δεύτερο παράδειγμα έχει σχέση με τις κατακρημνίσεις των ακτών.
Αν η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος ήταν αρμοδιότητα του Δήμου και ο νόμος προέβλεπε επείγουσες διαδικασίες, τα προβλήματα στο Δρυό, στα Γερμανικά και στον Αμπελά θα είχαν ήδη αντιμετωπισθεί.
Όμως οι γραφειοκράτες της ΚΕΔ (και με την κυβερνητική ανοχή) έχουν την δυνατότητα να διαχειρίζονται, μπορεί και ανεξέλεγκτα, την ακίνητη περιουσία του κράτους, να νοικιάζουν ή να πωλούν ακίνητα και συχνά να παρεμβάλουν εμπόδια σε μείζονος σημασίας ζητήματα που αφορούν άμεσα τις τοπικές μας κοινωνίες, όπως είναι οι κατακρημνίσεις των ακτών.
Δεν γνωρίζουμε πότε θα λυθεί το πρόβλημα στο Δρυό. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το πρόβλημα υφίσταται πέραν της δεκαετίας και ακόμα βρισκόμαστε στις μελέτες, επειδή η αντιμετώπιση του προβλήματος χαρακτηρίστηκε από την ΚΕΔ επείγουσα!!!
Για τα προβλήματα των Γερμανικών και του Αμπελά κουβέντα. Αυτά μπορούν να περιμένουν τη λύση τους, ενδεχομένως με μια άλλη μεταρρύθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Γνωρίζουν όμως οι κύριοι της ΚΕΔ, ότι μια νεαρή κοπέλα έχασε τη ζωή της στα Γερμανικά της Παροικιάς; Η προστασία της ανθρώπινης ζωής δε μετράει για τον επείγοντα χαρακτήρα ενός έργου; Κι αν στον Αμπελά κάποιο όχημα πέσει στη θάλασσα και θρηνήσουμε και εδώ θύματα, θα ζητήσουμε ευθύνες από τους γραφειοκράτες της ΚΕΔ, που δεν ιδρώνει το αυτί τους;
Όμως τα προβλήματα αυτά δεν λύνονται με έγγραφα ή παρακάλια. Απαιτούν δυναμική αντιμετώπιση με την ενεργοποίηση της τοπικής μας κοινωνίας.
Βέβαια η κοινωνία μας για την ώρα σφυρίζει αδιάφορα ή στην καλύτερη των περιπτώσεων νιώθει βαθύτατα απογοητευμένη, επειδή έχει πεισθεί, ότι σ΄αυτόν τον τόπο δεν μπορεί να αλλάξει τίποτε. Κι όμως η στάση μας αυτή, αποτελεί τη μεγαλύτερη προσφορά μας, σ΄ένα σύστημα, που αναπαράγεται συνεχώς, για να λειτουργεί εν τέλει και να υποβαθμίζει καθημερινά τη ζωή μας.

Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Μια πρόταση για την αξιοποίηση των αρχαίων λατομείων

Εδώ και χρόνια συζητάμε για την αξιοποίηση και την ανάδειξη των αρχαίων λατομείων στο Μαράθι, χωρίς όμως να υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Η μόνη αξιόλογη προσπάθεια που έγινε, χωρίς όμως να έχει συνέχεια, ήταν η οργάνωση διεθνούς συνεδρίου, με τον τίτλο «Παρία λίθος», από το Ινστιτούτο Αρχαιολογίας Πάρου και Κυκλάδων, τον Οκτώβριο του 1997, με τη υποστήριξη κυρίως της τοπικής αυτοδιοίκησης του νησιού και του πολιτιστικού του φορέα, του «Αρχίλοχου.
Στο συνέδριο εκείνο πήραν μέρος διακεκριμένοι επιστήμονες, Έλληνες και ξένοι, οι οποίοι κατέθεσαν τις επιστημονικές τους γνώσεις, που ευτυχώς είναι καταγεγραμμένες σε ένα σπουδαίο τόμο πρακτικών που χρηματοδοτήθηκε από την τοπική αυτοδιοίκηση  της Πάρου.
Αυτός ο χώρος εξόρυξης του μοναδικού σε ποιότητα και διαφάνεια, σε όλον τον κόσμο, λευκού μαρμάρου, του πλέον κατάλληλου για την τέχνη της γλυπτικής κατά την αρχαιότητα, θα μπορούσε να αποτελέσει παγκόσμιο σημείο αναφοράς και να καταστήσει το νησί μας τόπο ποιοτικού τουρισμού, σε μέγεθος που θα είχε εντυπωσιάσει όλους μας.
Ατυχώς η θλιβερή και μίζερη ελληνική πολιτική πραγματικότητα βρήκε σύμμαχο την δική μας, χωρίς όρια, αδιαφορία με το  γνωστό αποτέλεσμα: να μην έχει γίνει τίποτε, γι΄αυτήν την αστείρευτη πηγή πλουτισμού για το νησί μας.
Τώρα, που η «χρυσή» κότα του τουρισμού γεννάει όλο και λιγότερα αυγά, καιρός είναι να ασχοληθούμε με το μεγάλο αυτό θέμα, αφού κατά την αρχαία ρήση «πενία τέχνας κατεργάζεται».
Τι προτείνουμε:        
- Να προκηρυχθεί μελέτη αξιοποίησης και ανάδειξής τους και τμηματική υλοποίησής της, ανάλογα με τα οικονομικά που κάθε φορά θα διαθέτει ο Δήμος.
- Με βάση τη μελέτη αυτή, ο Δήμος να προχωρήσει στην αγορά ή την απαλλοτρίωση των εκτάσεων που θα απαιτηθούν για την εκτέλεση των προβλεπόμενων έργων
- Αν η μελέτη αυτή δεν χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, που θα ήταν ότι το καλύτερο, τότε να χρηματοδοτηθεί από το Δήμο και σε περίπτωση που τα οικονομικά του δεν αντέχουν, να συνάψει δάνειο, αφού ο Δήμος μας έχει μεγάλη δανειοληπτική δυνατότητα.
- Μέχρι να γίνουν αυτά, σε συνεργασία με την ΚΑ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, να διαμορφώσει την κάθοδο προς το λατομείο των Νυμφών και να καταστήσει επισκέψιμο ένα τμήμα της αρχαίας στοάς, ηλεκτροφωτίζοντάς την.
- Η επίσκεψη να έχει εισιτήριο, όπως συμβαίνει με τους οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους .
- Πλησίον της αρχαίας στοάς να λειτουργήσει κυλικείο, με τα έσοδα του οποίου να καλύπτονται οι δαπάνες φύλαξης και προστασίας του αρχαιολογικού χώρου.
Υ.Γ. Η διεύθυνση της ΚΑ΄Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων είναι η ακόλουθη:
Προϊστάμενος: Μαρθάρη Μαρία
Email: mmarthari@culture.gr
 Επαμεινώνδα 10, 105 55 Αθήνα
Τηλέφωνο: +30 210 -3250148, 3310966, 251096
+30 22860 -81366, 81939
Φαξ: +30 210 3215897
Email:
kaepka@culture.gr

Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

Η «Πάρος ΑΞΙΑ» για την απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Σύρου

  Η απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Σύρου επί της ενστάσεως της παράταξής μας κατά του κύρους των Δημοτικών Εκλογών για το Δήμο Πάρου δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011. Το Δικαστήριο έκρινε βάσιμη την ένστασή μας ως προς την καταμέτρηση των εγκύρων ψηφοδελτίων, όχι όμως στην έκταση που εμείς πιστεύαμε ότι υπάρχει πρόβλημα.
Η διαφορά πλέον των δύο συνδυασμών μειώθηκε στις εννέα ψήφους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο με όρους αντιπροσώπευσης ποσοστού πολιτών στο Δημοτικό Συμβούλιο όσο και σε επίπεδο πολιτικού συμβολισμού. Στο δεύτερο σκέλος της ένστασής μας, που αφορά στις μεταδημοτεύσεις κατά το πριν τις εκλογές χρονικό διάστημα, το δικαστήριο δεν έκρινε επί της ουσίας.
Δεν προχώρησε αναλυτικά στην εξέταση της  νομιμότητας των βεβαιώσεων μόνιμης κατοικίας που χορηγήθηκαν από το Δήμο Πάρου και αφορούν 20 περιπτώσεις μεταδημοτεύσεων, όχι επί του συνόλου που θα έπρεπε να ελεγχθούν, αλλά επί εκείνων που προλάβαμε να υποβάλουμε στην ένσταση μας.
Σεβόμαστε απόλυτα την κρίση του δικαστηρίου, γι’ αυτό άλλωστε κι εξαρχής καταφύγαμε σε αυτό για τη διευθέτηση της διαφοράς επί του εκλογικού αποτελέσματος της 14ης Νοέμβρη 2010. Ωστόσο, η μη εξέταση της ουσίας του δεύτερου αιτήματός μας, δεν αναιρεί το γεγονός ότι παράνομες μεταδημοτεύσεις συντελέστηκαν και αναμφισβήτητα αλλοίωσαν κατά τη γνώμη μας το εκλογικό αποτέλεσμα.
Είναι διάφορο το γεγονός ότι τα αποδεικτικά στοιχεία που προσκομίσαμε –μετ’ εμποδίων- δεν έτυχαν ουσιαστικής διερεύνησης από το δικαστήριο.
Η Ανεξάρτητη Δημοτική Παράταξη για την Πάρο «Πάρος ΑΞΙΑ» από της συστάσεώς της λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον της Πάρου και όλων ανεξαιρέτως των Παριανών.
Με βάση τις ίδιες αρχές θα πράξει και τώρα, σχεδιάζοντας τα επόμενα βήματά της, πάντοτε στα πλαίσια δημοκρατικής διαβούλευσης των μελών και υποστηρικτών της και αυστηρής διαφάνειας των κινήσεών της.   
Γραφείο Τύπου,
Ανεξάρτητη Δημοτική Παράταξη
για την Πάρο «Πάρος ΑΞΙΑ» 

Ερώτηση του ΚΚΕ για το Κέντρο Υγείας Πάρου

                                        ΕΡΩΤΗΣΗ
             Προς τον Υπουργό Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Θέμα: Προβλήματα του Κέντρου Υγείας στην Πάρο.

     Η  κατάσταση που επικρατεί στο Κ.Υ. Πάρου, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, είναι απαράδεκτη και τραγική. Συγκεκριμένα:
     Υπάρχει έλλειψη γιατρών γενικής ιατρικής, με αποτέλεσμα να μη λειτουργούν εύρυθμα τα πρωινά ιατρεία και να μη βγαίνει το πρόγραμμα εφημεριών του Κ.Υ., παρά με πρόχειρους και προσωρινούς τρόπους. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά την ψήφιση του Ν.3896/2010 το Νοσοκομείο Σύρου και τα Κ.Υ. που υπάγονται σε αυτό, εντάσσονται από την Γ΄ Ζώνη που ήταν μέχρι σήμερα, στη Β΄ Ζώνη, καταργώντας έτσι τις Κυκλάδες από τις «άγονες και προβληματικές περιοχές, λόγω των κοινωνικών, γεωγραφικών, συγκοινωνιακών και οικιστικών τους συνθηκών».
     Ενώ από 20ετίας το Κ.Υ. Πάρου διέθετε δύο παιδιάτρους, σήμερα, μετά τη συνταξιοδότησή τους και με υπερδιπλάσιο πληθυσμό, δεν υπάρχει κανένας. Είναι χαρακτηριστικό ότι τις μέρες των εορτών τα παιδιά της Πάρου  και της Αντίπαρου, (η ιδιώτης παιδίατρος απουσίαζε), ήταν στο έλεος της τύχης και της ανθρωπιάς των συνταξιούχων παιδίατρων.
     Επιπλέον, το Κ.Υ. σύντομα θα μείνει χωρίς γυναικολόγο λόγω συνταξιοδότησης και είναι ήδη χωρίς ορθοπεδικό μετά την αποχώρηση του γιατρού το 2003.
     Το παράρτημα ΕΚΑΒ Πάρου αδυνατεί να εξυπηρετήσει λόγω έλλειψης προσωπικού όλες τις βάρδιες του Κ.Υ., με αποτέλεσμα να ζητά από τους ασθενείς να μεταφέρονται με δικό τους μέσο στο Κ.Υ. ή να ζητούν τη συνδρομή της Αστυνομίας ή της Πυροσβεστικής, όταν δεν καλύπτεται από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στη βάρδια! Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ της Πάρου, από το Πάσχα του 2008 μέχρι και πριν από λίγες μέρες, έκαναν 28 βάρδιες ο καθένας τους ώστε να «βγαίνει» η υπηρεσία. Κατά μέσο όρο σε κάθε εργαζόμενο οφείλονται 70 ρεπό, ενώ μετά τις διαμαρτυρίες τους για τα εξαντλητικά ωράρια και τις άδειες που τους χρωστά η υπηρεσία, οι υπεύθυνοι πήραν την απόφαση να περικόψουν βάρδιες. Στην Πάρο αυτή τη στιγμή, για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους οι διασώστες του ΕΚΑΒ, υπάρχουν 5 άτομα! Καθημερινά, για να λειτουργήσουν οι 3 βάρδιες χρειάζονται 6 άτομα, αλλά ακόμα και έτσι δεν θα επαρκούσαν για κανονικές βάρδιες, αφού για να καλυφθούν κανονικά οι 93 διπλές βάρδιες του μήνα, χρειάζονται 12 άτομα.
     Η παραπάνω κατάσταση είναι ένα ακόμα απτό δείγμα των όσων επικρατούν στις υπηρεσίες Υγείας στα νησιά της χώρας και τις απομακρυσμένες περιοχές, ιδιαίτερα στα Κ.Υ. και τα περιφερειακά ιατρεία. Κατάσταση που κοστίζει καθημερινά σε ζωές, σε μόνιμες ή προσωρινές βλάβες και αναπηρίες, που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν υπήρχε ένα άλλο σύστημα υγείας, που θα λειτουργούσε με γνώμονα την προστασία και προαγωγή της Υγείας του λαού και όχι το κέρδος.
     Η φιλομονοπωλιακή πολιτική που με συνέπεια υπηρετεί η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ, με την στήριξη της Ν.Δ. και του ΛΑ.ΟΣ., της τρόικας και της ΕΕ, μετατρέπει τα  δημόσια νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας σε επιχειρήσεις. Το κριτήριο της ανάπτυξης, της στελέχωσης και του ιατρομηχανολογικού εξοπλισμού των μονάδων υγείας είναι το κόστος – όφελος και όχι οι κοινωνικές ανάγκες. Σε αυτό οφείλεται η απαράδεκτη και επικίνδυνη κατάσταση που υπάρχει στις δημόσιες μονάδες υγείας στην Πάρο.
     Η υγεία του λαού δεν μπορεί να μπαίνει στον προκρούστη των αναγκών της κερδοφορίας του κεφαλαίου και των δεικτών της τρόικας. Οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας πρέπει να είναι πλήρως ανεπτυγμένες, με πλήρη στελέχωση και σύγχρονο εξοπλισμό και να παρέχεται δωρεάν σε όλους χωρίς διακρίσεις και προϋποθέσεις. 

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός,  τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε άμεσα,
1)    Να  διοριστούν μόνιμοι, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης ειδικευμένοι γιατροί (Παθολόγοι ή γενικής  ιατρικής, Παιδίατροι, Γυναικολόγοι, Ορθοπεδικοί), για την επαρκή σε αριθμό και ειδικότητες στελέχωση του Κ.Υ. με βάση τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών.
2)    Να διοριστεί μόνιμο και με πλήρη δικαιώματα προσωπικό, για την επαρκή στελέχωση και λειτουργία του ΕΚΑΒ της Πάρου, σε όλες τις βάρδιες, σε 24ωρη βάση για όλες τις μέρες του χρόνου.
3)    Να εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα μέσα με την κατάλληλη στελέχωση, για τις θαλάσσιες τακτικές και επείγουσες διακομιδές ασθενών, αλλά και για τη μεταφορά των ασθενών μέσα στο νησί.


Οι βουλευτές
Σταύρος Σκοπελίτης
Βέρα Νικολαΐδου
Μπάμπης Χαραλάμπους




   

Να ολοκληρώσουμε τα αποχετευτικά έργα του νησιού μας

Αν θελήσουμε αξιολογήσουμε και να βάλουμε σε σειρά προτεραιότητας τα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μας, κατά τη δική μας άποψη, θα βάζαμε πρώτα από όλα τα έργα υποδομής, και απ΄αυτά πρώτα τα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης.
Κι αν, από τα νομικά πρόσωπα του Δήμου, μας ζητούσαν να αξιολογήσουμε το σπουδαιότερο, αβίαστα θα υποστηρίζαμε ότι είναι η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης. Εμείς μάλιστα θα προχωρούσαμε ένα βήμα ακόμη, για να πούμε, ότι η ΔΕΥΑΠ είναι ο δεύτερος Δήμος της Πάρου.
 Είναι η δημοτική επιχείρηση που καθημερινά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, μέρα ή νύχτα, εργάσιμες ή μη εργάσιμες μέρες. Μια μέρα χωρίς νερό, στις αρχές Αύγουστου, θα προκαλούσε τεράστια αναστάτωση στην Παροικιά ή τη Νάουσα, τους βασικούς οικισμούς υποδοχής του τουρισμού της Πάρου και δύο ή τρεις μέρες χωρίς νερό στις αρχές του ίδιου μήνα, θα έβαζε σε σοβαρή δοκιμασία τον τουρισμό του νησιού και την οικονομική του ζωή, που είναι και η κινητήρια δύναμη για την επιβίωσή μας.
Εάν τώρα αναφερθούμε στον άλλο τομέα δραστηριότητας αυτής της επιχείρησης, την αποχέτευση, μπορούμε να φανταστούμε τί θα συνέβαινε στην τουριστική Πάρο, εάν δεν είχαμε τους τρείς  βιολογικούς καθαρισμούς, που κατασκευάστηκαν την δεκαετία του ΄90 και τα εκτεταμένα δίκτυα αποχέτευσης που δημιουργήθηκαν; Τότε οι  μολυσμένες παραλίες της Πάρου θα είχαν καταστρέψει τον τουρισμό μας.
Ποιος επισκέπτης του νησιού θα διένυε χιλιάδες χιλιόμετρα, για έλθει στην Πάρο, όταν γνώριζε, ότι οι θάλασσές μας είναι μολυσμένες σε μια εποχή που η πληροφορία, με τα μέσα που διαθέτουμε σήμερα, φτάνει σε δευτερόλεπτα σε κάθε σημείο του πλανήτη μας;  Μόνο κάποιος απληροφόρητος, αν υπάρχει πλέον.
Ίσως αναρωτηθούν οι πολυπληθείς επισκέπτες μας, για ποιο λόγο σήμερα το σχόλιο μας έχει αυτό το περιεχόμενο. Μα γιατί ούτε η σπουδαιότητα αυτής της επιχείρησης  έχει αξιολογηθεί δεόντως από τους δημότες μας, αλλά κυρίως γιατί τα έργα της αποχέτευσης δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί στο νησί μας. Και αναφερόμαστε στην αποχέτευση των Λευκών, όπου τα λύματα καταλήγουν σε παρακείμενο χείμαρρο και στην περιοχή της Αγκαιριάς  και της τουριστικής Αλυκής,  που στερούνται δικτύων αποχέτευσης και βιολογικού καθαρισμού.
 Στην πρώτη περίπτωση, αν δεν λειτουργήσει κάποιο σύστημα επεξεργασίας των λυμάτων, μεσοπρόθεσμα υφίσταται ο κίνδυνος μόλυνσης του υδροφόρου ορίζοντα και στη δεύτερη περίπτωση, γιατί ο κίνδυνος μόλυνσης της θαλάσσιας περιοχής της Αλυκής είναι μεγάλος.
Ιδιαίτερα στην Αλυκή είναι γνωστή η κατάσταση που επικρατεί στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ και δεν επιθυμούμε να γίνουμε συγκεκριμένοι για λόγους ευνόητους. Απλά θυμίζουμε, ότι την τετραετία 1998-2002, είχε ξεκινήσει η διαδικασία σύνταξης μελέτης για την κατασκευή δικτύων αποχέτευσης που θα κάλυπτε το Καμάρι, το Βουτάκο, την Αλυκή και την Αγκαιριά, δηλαδή όλους τους οικισμούς του δημοτικού διαμερίσματος και επίσης τη μελέτη για την κατασκευή βιολογικού καθαρισμού τριτοβάθμιας επεξεργασίας των λυμάτων της περιοχής.
Τριτοβάθμια επεξεργασία δεν διαθέτει κανένας βιολογικός της Πάρου, που σημαίνει ότι η περιοχή θα είχε ένα σύγχρονο μικρό βιολογικό, που, το καθαρισμένο νερό, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, υπό προϋποθέσεις, ακόμα και για πότισμα.
Αν κάποιοι παράγοντες της περιοχής δεν αντιδρούσαν τότε, για τη θέση του βιολογικού, το έργο τώρα θα ήταν σε λειτουργία. Αντ΄αυτού επιλέχτηκε η λύση της μεταφοράς των λυμάτων στο βιολογικό της Μάρπησσας, με την κατασκευή ενός δικτύου πολλών χιλιομέτρων και με 17 αντλιοστάσια!!!
Δεν γνωρίζουμε την πορεία αυτής της μελέτης κι εάν έχει ολοκληρωθεί και δεν είμαστε καθόλου αισιόδοξοι, ότι το έργο αυτό θα εκτελεστεί, αν λάβουμε υπόψη  και την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα μας.
Το βέβαιο είναι, ότι χάθηκε μια ευκαιρία, που οι τότε συγκυρίες ήταν ευνοϊκές και τώρα βαδίζουμε στο άγνωστο με συνέπειες πολύ σοβαρές για τον τουρισμό της Αλυκής.
Τι προτείνουμε:
1.    Άμεση στεγανοποίηση των βόθρων επιχειρήσεων και σπιτιών που βρίσκονται στην παραλιακή ζώνη και σε αρκετό εύρος.  Εδώ ξεχνάμε το πολιτικό κόστος και τις αντιδράσεις των ιδιοκτητών. Αυτό μπορεί να γίνει έπειτα από έλεγχο των υγειονομικών υπηρεσιών και με την φροντίδα του Τοπικού Συμβουλίου της περιοχής, το οποίο θα έχει την κάλυψη του Δημοτικού Συμβουλίου.
2.    Λαϊκή συνέλευση, με την παρουσία του μελετητή και άλλων ειδικών, όπου θα υπάρξει πλήρης ενημέρωση των κατοίκων:
·         Για την πορεία της μελέτης μεταφοράς των λυμάτων στο βιολογικό της Μάρπησσας.
·         Για το χρονικό ορίζοντα έναρξης εργασιών του έργου.
·         Για το ύψος της δαπάνης που θα απαιτηθεί.
·         Για το οικονομικό κόστος λειτουργίας του έργου.
Αυτές είναι οι πρώτες ενέργειες, που πρέπει να γίνουν με πρωτοβουλία του Τοπικού Συμβουλίου της περιοχής. Για το ποιες θα είναι, πάντοτε κατά τη γνώμη μας, οι επόμενες ενέργειες, θα αναφερθούμε σε άλλο μας σχόλιο.
Το βέβαιο είναι, ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας, για να ολοκληρώσουμε τα έργα υποδομής που έχει ανάγκη το νησί μας και ο δρόμος αυτός είναι ανηφορικός και δύσβατος.

Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Να ασχοληθούμε με το αλιευτικό καταφύγιο των ψαράδων μας

Κάποια δυσάρεστα γεγονότα μας βασανίζουν ακόμα, αν και η χρονική απόσταση που τα χωρίζει από το σήμερα, είναι αρκετά μεγάλη.
Ένα από αυτά που χάραξε ανεξίτηλα τη μνήμη μας είναι η τραγωδία του «Σαμίνα». Εκείνη τη μεγάλη και άγρια νύχτα της 26ης του Σεπτέμβρη του 2000, ελάχιστοι σε αριθμό, αλλά με μεγάλο θάρρος, συμπολίτες μας, αγνόησαν τη σκοτεινή, φουρτουνιασμένη και γεμάτη υφάλους και ξέρες θάλασσα και έσωσαν ανθρώπινες ζωές, όσες μπόρεσαν, από το αδιανόητο εκείνο ναυάγιο.
Ήταν οι ψαράδες μας, που, μέσα σε λίγες ώρες, έγιναν αντικείμενο θαυμασμού σε όλη την Ελλάδα και τους οποίους η Ελληνική Πολιτεία και η Ακαδημία Αθηνών τους τίμησαν για τις εξαίρετες πράξεις τους.
Γιατί όμως επανήλθαν στη μνήμη μας αυτά τα συνταρακτικά γεγονότα;  Με αφορμή μια επίσκεψη στο αλιευτικό καταφύγιο της Παροικιάς και κάποια σχετική συζήτηση με φίλους μας για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται.
Εκείνες τις αποφράδες ημέρες, σε ερώτηση για το τί θα ήθελαν οι ηρωικοί μας ψαράδες, αυτό που ζήτησαν, ήταν η ασφάλεια των σκαφών τους με έργα βελτίωσης του αλιευτικού τους καταφυγίου.
Ο Δήμος τότε αποφάσισε να προχωρήσει σε σύνταξη μελέτης, ώστε ο λιμενίσκος αυτός να  παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια, όμως  παρενέβη το Λιμενικό Ταμείο Κυκλάδων, που είχε και την αρμοδιότητα, το οποίο ανέλαβε τελικά τη σύνταξη της μελέτης αυτής. Οι ψαράδες μάλιστα είχαν κάνει και σχετικές προτάσεις, που συμπεριελήφθησαν σ΄εκείνη τη μελέτη. Όμως το πράγμα προχώρησε μέχρις εκεί.
Οι πολιτικές αλλαγές, που ακολούθησαν στο Δήμο, σε συνδυασμό με τις γραφειοκρατικές δυσκολίες εξαιτίας της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, οδήγησαν την όλη υπόθεση σε τέλμα και εγκατάλειψη.
 Όμως αυτή η εκκρεμότητα πρέπει να λήξει. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να πράξουμε, για τους συμπολίτες μας αυτούς, που κάτω από αντίξοες συνθήκες συνεχίζουν να ασκούν ένα επάγγελμα, που βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία.
Οι προϋποθέσεις σήμερα είναι ευνοϊκές. Στην Πάρο υπάρχει και λειτουργεί πλέον Λιμενικό Ταμείο, που έχει στη διάθεσή του εκατομμύρια ευρώ. Η τότε μελέτη μπορεί να βελτιωθεί και να επικαιροποιηθεί και το έργο αυτό, του οποίου το κόστος δεν είναι μεγάλο, πρέπει εκ νέου να δρομολογηθεί. Τα γραφειοκρατικά εμπόδια μπορούν σήμερα να ξεπεραστούν ευκολότερα, αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση, γιατί όπου υπήρξε, λιμενικά έργα έγιναν.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τη μαρίνα της Νάουσας, το λιμενικό έργο της Πούντας και  τα λιμανάκια στον Κάμπο  της Παροικιάς   και στο Πυργάκι.
Στις πιο πάνω περιπτώσεις η αναγκαιότητα και οι πολιτικές σκοπιμότητες οδήγησαν στην κατασκευή των έργων αυτών και εμείς δεν έχουμε λόγο να αμφισβητήσουμε τις καλές προθέσεις όλων, όσων συνετέλεσαν στην δημιουργία τους.
Φτάσαμε μάλιστα, σε κάποια περίοδο επικοινωνιακών υπερβολών, να σχεδιάζουμε και να παρουσιάζουμε, ως εικονική πραγματικότητα, κότερα να έχουν ελλιμενισθεί στην παραλία της Παροικιάς, μπροστά από το ΚΑΠΗ, σε τουριστικό καταφύγιο που επρόκειτο να κατασκευασθεί, στην πλέον ακατάλληλη θέση λόγω των καιρικών συνθηκών, που επικρατούν στην περιοχή αυτή.
Τους ψαράδες μας όμως τους λησμονήσαμε, υπηρετώντας τον κανόνα μιας συμπεριφοράς, που ενδημεί στην Ελλάδα από την αρχαιότητα και μέχρι τις μέρες μας και  που απαξιώνει στην πράξη αυτούς που  πρόσφεραν ακόμα και τη ζωή τους για τη δόλια πατρίδα.
Οι ψαράδες μας θα εξαιρεθούν από τον κανόνα αυτό;  Ας το ελπίσουμε.

Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Η Λαϊκή Συσπείρωση ζητά σύγκλιση Δημοτικού Συμβουλίου για την υγεία

Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΠΑΡΟ

Από τα πράγματα αποδεικνύεται ότι η κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της δημόσιας υγείας στο νησί μας, δεν είναι τυχαία, δεν είναι πρόσκαιρη και δεν οφείλεται σε κάποιους ατυχείς διοικητικούς χειρισμούς.
Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που εφαρμόζεται από τη κυβέρνηση και στερεί τα δικαιώματα της λαϊκής οικογένειας και στο τομέα της υγείας.
·         Ποιός μπορεί να βάζει σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή στερώντας ακόμα και αυτή τη πρωτοβάθμια φροντίδα ή την ασφαλή μεταφορά στο Κέντρο Υγείας;
·         Ποιός και με πιο δικαίωμα μπορεί να στερεί από τα παιδιά μας τα εμβόλια,τη πρόληψη και την ιατρική φροντίδα υποχρεώνοντας από τα πράγματα ανθρώπους του μόχθου να καταφεύγουν στην ιδιωτική παροχή υπηρεσιών υγείας;
·          Ποιος μπορεί να κωφεύει μπροστά σ’ αυτή τη κατάσταση;
Η αντίδραση όλων μας πρέπει να είναι άμεση. Η δημοτική αρχή, η κατά ¨Καλλικράτη» κυβέρνηση του τόπου , πρέπει να κάνει πρωταρχικό ζήτημα την επίλυση των προβλημάτων του Κ.Υ., που έχει δημιουργήσει η ανάλγητη κυβερνητική πολιτική.
Καλούμε το Δήμαρχο Πάρου άμεσα, να συγκαλέσει Δημοτικό Συμβούλιο με τη παρουσία των εμπλεκομένων φορέων  στο χώρο της δημόσιας υγείας και των μαζικών φορέων του νησιού, ώστε να υπάρξει η διαμόρφωση των αιτημάτων και ο συντονισμός ενεργειών και δράσης, που είναι προϋπόθεση για να δρομολογηθούν λύσεις στα προβλήματα του Κέντρου υγείας.
Πάρος 10-1-2011