Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Παρασκευή 9 Αυγούστου 2024

Οι Κυκλάδες, μαζί και η Πάρος, θα βρουν τρόπους να επιβιώσουν κόντρα στην διαχρονικά κυβερνητική αδιαφορία.

 


Το κράτος των Αθηνών υπονομεύει χρόνο με το χρόνοτον τουρισμό των Κυκλάδων.

Γραφειοκράτες στα υπουργεία και σε άλλες κεντρικές υπηρεσίες  μαζί με υπουργούς, που εξυπηρετούν και συμφέροντα ημετέρων, αδιαφορούν για όσα καταστροφικά συμβαίνουν στα νησιά μας και θέτουν σε κίνδυνο το τουριστικό τους μέλλον.

Αρμέγουν τα έσοδα που παράγουν (χωρίς ανταποδοτικότητα),  τα σπαταλούν αλόγιστα και ευκαιριακά χωρίς σχέδιο σε άλλες περιοχές της χώρας και βρίσκουν σχεδόν πάντοτε τρόπους για να μην εκτελούνται οι απαραίτητες υποδομές ή  να μην λαμβάνονται στοιχειώδη μέτρα προστασίας του μοναδικού κυκλαδίτικου τοπίου στα πλαίσια της αειφορίας.

Η φέρουσα ικανότητα του κάθε νησιού είναι διαφορετική και η όποια υπέρβασή της αλλοιώνει δραματικά το φυσικό του περιβάλλουν.

 Αλλά και οι υποδομές που διαθέτει το κάθε νησί διαφέρουν.

Η ισοπεδωτική οριζόντια αντιμετώπισή τους αποτελεί σοβαρό λάθος που οι γραφειοκράτες των υπουργείων αδυνατούν να αντιληφθούν, όπως αδυνατούν να αντιληφθούν πως άλλος είναι ο πληθυσμός, η σύνθεσή του και οι ανάγκες του κατά την τουριστική περίοδο και άλλος κατά το 7μηνο, που οι τοπικές κοινωνίες ηρεμούν και βιώνουν προβλήματα απομονωτισμού.

Η δημόσια υγεία π.χ. στην Πάρο μπορεί να είναι, με τις όποιες ελλείψεις έχει, προσαρμοσμένη στον πληθυσμό των 15 χιλιάδων κατοίκων του 7μήνου, όχι όμως σε έναν ημερήσιο πληθυσμό που φτάνει τις 100 χιλιάδες και άνω.

Το ίδιο  ισχύει για το Αστυνομικό Τμήμα, για το Λιμεναρχείο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση που προσλαμβάνει εργάτες καθαριότητας τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο επειδή το υπουργείο των Εσωτερικών εξισώνει τους τουριστικούς προορισμούς  με τα ορεινά χωριά της Πίνδου.

Κάθε καλοκαίρι συνήθως το μήνα Αύγουστο υπουργοί και άλλοι επώνυμοι που έχουν δεσμούς με την κεντρική εξουσία, περνούν ευχάριστα τις διακοπές τους στα νησιά μας, αλλά μέχρις εκεί.

Αναχωρώντας για το κέντρο και τα υπουργεία που προΐστανται συνεχίζουν να ασκούν πολιτικές  αναποτελεσματικές και βλαπτικές για μια περιοχή που είναι παγκόσμια γνωστή για τις ιδιαιτερότητες που η φύση προίκισε το κάθε νησί της.

Οι Κυκλάδες, μαζί και η Πάρος, θα βρουν τρόπους να επιβιώσουν κόντρα στην διαχρονικά κυβερνητική αδιαφορία. Άλλωστε έργο του τοπικού πληθυσμού είναι η σημερινή ανάπτυξη που σε κάποια νησιά μπορεί να ξεπέρασε τα όρια, όμως παραμένουν λαμπερά αστέρια στο τουριστικό στερέωμα.

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2024

ΟΧρίστος Γεωργούσης κατέθεσε μήνυση κατά επιχειρηματία για ηχορύπανση


 

Ο Χρίστος Γεωργούσης παρά την ηλικία του και τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει, μας έδειξε και πάλι το δρόμο, που πρέπει να ακολουθήσουμε, υπερασπιζόμενοι τη νομιμότητα μπροστά στην μεγάλης έκτασης ασυδοσία που επικρατεί στο νησί.

Πριν δύο μέρες επισκέφτηκε το Αστυνομικό Τμήμα Πάρου και κατέθεσε μήνυση εναντίον επιχειρηματία, που από την έναρξη της τουριστικής περιόδου προκαλεί εκτεταμένη ηχορύπανση κατά τις μεσημβρινές ώρες κοινής ησυχίας.

Με πρότεινε ως μάρτυρα κατηγορίας και τον ευχαριστώ για την πρόταση.

Σε επικοινωνία που είχα με το Δήμαρχο, σχετικά με την ηχορύπανση που προκαλεί το συγκεκριμένο κατάστημα, με ενημέρωσε, ότι το Αστυνομικό Τμήμα δεν του έχει αποστείλει καμιά βεβαιωμένη παράβαση.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία έπειτα από τρεις βεβαιωμένες παραβάσεις για ηχορύπανση, ο Δήμαρχος είναι  εκ του νόμου υποχρεωμένος να σφραγίσει το κατάστημα τουλάχιστον για 10 μέρες.

Δευτέρα 5 Αυγούστου 2024

Το νερό του ποταμού της Νάουσας που βλέπουμε να χύνεται στη θάλασσα είναι απόβλητα.

 


Συχνά μου γίνεται η ερώτηση: «Γιατί δεν έχουμε αξιοποιήσει το νερό του ποταμού της Νάουσας, αλλά το αφήνουμε να χύνεται στη θάλασσα;»

Σήμερα το πρωί, φίλος από τα παλιά μου έκανε πάλι την ίδια ερώτηση.

Επειδή προφανώς υπάρχει άγνοια ή κοντή μνήμη ή και παραπληροφόρηση ιδιαίτερα στις νεότερες ηλικίες, δίνω κάποια στοιχεία περιληπτικά.

Το 2000, είχαμε πάλι ανομβρία και 14 δήμοι των Κυκλάδων ζητήσαμε χρηματοδότηση από το υπουργείο Εσωτερικών για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα.

Μετά την προειδοποίηση, ότι θα βάλουμε λουκέτο στους δήμους μας, το υπουργείο μας χρηματοδότησε.

Με τα χρήματα αυτά αναθέσαμε σε μεγάλη ιταλική εταιρεία, με εξειδίκευση στις αφαλατώσεις την εγκατάσταση συστήματος αντίστροφης όσμωσης, που μετέτρεψε το νερό του ποταμού σε πόσιμο.

Από τότε και μέχρι σήμερα η εγκατάσταση αυτή υδροδοτεί τη Νάουσα και με το νερό αυτό, το οποίο έδινε τότε 1.200 – 1.400 κυβικά νερό το 24ωρο και που στις μέρες λόγω της ξηρασίας προφανώς η  ποσότητα αυτή έχει μειωθεί.

Το νερό που βλέπουμε να χύνεται είναι απόβλητα και είναι τελείως ακατάλληλο και για πότισμα.

Σάββατο 3 Αυγούστου 2024

Απάντηση στους μεσίτες της Πάρου


 

Οι μεσίτες της Πάρου σε δελτίο τύπου που εξέδωσε ο σύλλογός τους, μας κάνουν γνωστό ότι το ψήφισμα κατά της υπερδόμησης της «αυτοκαλούμενης» Κίνησης Πολιτών, δεν το συνυπογράφουν.

Λογική η αντίδρασή τους.

Στο ξεπούλημα της παριανής γης αποτελούν τον ενδιάμεσο κρίκο ανάμεσα στους αγοραστές και τους πωλητές και τα λεφτά είναι πολλά.

Ο λόγος που επικαλούνται;

Είναι αντίθετοι με την αναστολή έκδοσης των οικοδομικών αδειών, που ζητά η Κίνηση Πολιτών, για όσο διάστημα εκπονείται η μελέτη και μέχρι να θεσμοθετηθεί το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Πάρου.

Κατά τα άλλα ζητούν «να τηρούνται οι νόμοι τόσο στις εκτός, όσο και στις εκτός οικισμών περιοχές και να ενεργοποιηθεί το δευτεροβάθμιο όργανο ελεγκτών δόμησης».

Καμία αντίρρηση. Άλλωστε αυτό ζητά και η Κίνηση  Πολιτών.

Γιατί, εάν εφαρμόζονταν οι νόμοι και οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, δεν θα είχαμε φτάσει στο σημερινό χάλι.

Ερωτήματα προς το Σύλλογο Μεσιτών:

Στην εφαρμογή της κειμένης νομοθεσίας, που ζητούν (και ορθώς) συμπεριλαμβάνουν και τις αποφάσεις του Ανωτάτου Ακυρωτικού δικαστηρίου καθώς και την νομολογία του;

Γιατί εάν την συμπεριλαμβάνουν, τότε η διαφοροποίησή τους, ως προς το ψήφισμα της Κίνησης Πολιτών, στο κύριο θέμα του ψηφίσματος, που είναι η εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ, δεν υφίσταται.

Και τώρα ως προς τα επιμέρους πολύ ουσιαστικά:

Γιατί είναι υπέρ των υπόσκαφων οικοδομών «που μετατρέπουν» όπως ισχυρίζονται το νησί «σε ανοιχτό λατομείο με ανυπολόγιστες οικολογικές συνέπειες;»

Γιατί δεν λένε κουβέντα για τις πισίνες που  συμβάλλουν στο στέγνωμα των δημοτικών γεωτρήσεων και υποχρεώνουν την ΔΕΥΑΠ να νοικιάζει μονάδες αφαλάτωσης για την αντιμετώπιση της υπερκατανάλωσης;

Τις θέσεις που υποστηρίζουν, τις έχουν γνωστοποιήσει στις αρμόδιες αρχές και πότε;

Γιατί, εάν δεν το έχουν πράξει και το πράττουν τώρα, με αφορμή το ψήφισμα της Κίνησης Πολιτών, όπως συνέβη και με το σύλλογο των Πολιτικών Μηχανικών, τότε ο καθένας δικαιούται να αμφιβάλλει για την γνησιότητα των προθέσεών τους.

Παρασκευή 2 Αυγούστου 2024

Συνάντηση για περαιτέρω δράσεις κατά της υπερδόμησης


Πληροφορήθηκα ότι αύριο Σάββατο (3/8) θα πραγματοποιηθεί μια ενδιαφέρουσα συνάντηση στο κτήριο Δημητρακόπουλου στην αγορά της Παροικιάς στις 7 το απόγευμα. 

Το κάλεσμα απευθύνεται σε όσους έχουν υπογράψει το ψήφισμα κατά της υπερδόμησης που έχει συγκεντρώσει πάνω από 2.000 υπογραφές και θέλουν να συμμετάσχουν σε περαιτέρω δράσεις.

Η πρόσκληση υπογράφεται από την ομάδα διαχείρισης του ψηφίσματος .

Το τι ενέργειες θα ακολουθήσουν δεν το γνωρίζω. Προφανώς αυτές θα αποφασιστούν στην προαναφερθείσα συνάντηση.

Όπως και να έχει, το θέμα της υπερβολικής οικοδομικής δραστηριότητας στο νησί, απασχολεί πλέον το Δήμαρχο, δημοτικές παρατάξεις, συλλόγους, μόνιμους κατοίκους, αλλά και επισκέπτες του νησιού, που διαπιστώνουν δραματική αλλοίωση του φυσικού περιβάλλοντος, όπως είναι η περίπτωση του Μαρτσέλο στην Παροικιά.

Η κοινωνία της Πάρου είναι φυσικό να είναι διχασμένη, αφού η πληροφόρηση των κατοίκων για το μέγα αυτό θέμα είναι περιορισμένη και αποσπασματική και εμποδίζεται από την παραπληροφόρηση όσων  έχουν οικονομικά συμφέροντα, που προέρχονται κυρίως από το χώρο της οικοδομής και όσων βλέπουν το «τώρα» και όχι το «αύριο» του νησιού μας. 

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2024

Τα γράφει Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ και όχι εμείς

 


 Την περασμένη Κυριακή (28/7) η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στο κύριο άρθρο της, στην πρώτη σελίδα με τίτλο «ΟΙ ΠΛΗΓΕΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» έγραφε μεταξύ άλλων: «… Εν τω μεταξύ, γιγαντώνονταν τα προβλήματα της μαζικής αυθαίρετης δόμησης, της λειψυδρίας, της διαχείρισης των  απορριμμάτων, της εγκληματικότητας» και κατέληγε: «… Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία, λέμε συχνά. Αν ισχύει αυτό, κάποιος πρέπει να προστατεύσει τη φήμη της και το brand, πριν είναι αργά».

Τα όσα αναφέρει η σοβαρή κυβερνητική εφημερίδα, ισχύουν και για το νησί μας, μόνο που οι αρμόδιοι υπουργοί περί άλλων τυρβάζουν.

Ή είναι θεατές των προβλημάτων ή παίρνουν επιπόλαια και λάθος μέτρα, που επιδεινώνουν την υπάρχουσα κατάσταση.

-Κόβουν χρηματοδοτήσεις  σε εκτελούμενα έργα αντιμετώπισης της λειψυδρίας

- Στερούν το Δήμο από το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας

- Αδυνατούν να αντιμετωπίσουν την εγκληματικότητα, αφού δεν διαθέτουν επαρκές αστυνομικό προσωπικό στο Αστυνομικό Τμήμα και

- Δεν καλύπτουν το Κέντρο Υγείας με το απαραίτητο ιατρικό προσωπικό.

Τα μέτρα που λαμβάνονται μέσα στον Ιούλιο, έπειτα από παρακάλια και ευχαριστήρια του Δημάρχου προς τον Χρυσοχοΐδη και τον Σκυλακάκη, αποτελούν μπαλώματα που εκθέτουν σε υψηλό κίνδυνο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι η Πάρος.

Απαιτείται έγκαιρος και σοβαρός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της Πάρου από το κράτος των Αθηνών σε στενή συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση του νησιού και όχι ημίμετρα της τελευταίας στιγμής.

Ελεύθερες οι Κολυμπήθρες από ομπρέλες και ξαπλώστρες



 Έπειτα από έλεγχο των υπηρεσιών του Δήμου στις Κολυμπήθρες και την αποστολή σχετικής έκθεσης προς την Κτηματική Υπηρεσία, επιβλήθηκε πρόστιμο 50.000 ευρώ σε επιχειρηματία και ζητήθηκε η συνδρομή του Δήμου για την απομάκρυνση από το σημείο  των ομπρελών και των ξαπλωστρών.

Χθες (31/7) συνεργείο του Δήμου πήγε στην περιοχή για να εκτελέσει την απόφαση της Κτηματικής Υπηρεσίας, αλλά ήδη ο επιχειρηματίας είχε απομακρύνει από μόνος του τις ομπρελοξαπλώστρες.