Με αφορμή την συζήτηση που πραγματοποιήθηκε εχθές 1/11/2018 κατά
την συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου για το προγραμματισμό δράσεων
τουριστικής προβολής για το 2019
παρουσιάστηκε πλάνο δράσεων το οποίο σε γενικές γραμμές δεν
παρουσίασε κάτι νέο, φρέσκο προσαρμοσμένο στην εποχή όπως θα περίμενε κανείς
δεδομένων των συνθηκών δίνοντας την αίσθηση ότι φτιάχτηκε "στο πόδι".
Δεν λήφθηκαν υπόψη τα νέα δεδομένα. Ουσιαστικά προτάθηκε ένα
πλάνο δράσεων αντίγραφο αυτών των προηγούμενων ετών και συμπληρώθηκε με προτάσεις
που αντιγράφηκαν από πλάνα δράσεων με την μέθοδο copy -paste άλλων περιοχών!
Ούτε καν μπήκε κανείς στον κόπο να σβήσει τα ονόματα των προορισμών. Στην
εισήγηση αναφερόταν ότι τα πνευματικά δικαιώματα του υλικού ενός βίντεο που θα
αφορά το Πάσχα στην Πάρο, θα ανήκουν στον Δήμο Άνδρου!
Υπήρχαν προτάσεις που αφορούσαν ολόκληρη ενότητα που είχαν
μπει στο πρόγραμμα δράσεων 2018 του δήμου ΜΗΛΟΥ!
Όλα αυτά αποδεικνύουν με πόση προχειρότητα αντιμετωπίζεται
το θέμα της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του Δήμου Πάρου τα τελευταία 4
χρόνια.... Η δημοτική αρχή παρακολουθεί τις εξελίξεις, ακολουθεί, διεκπεραιώνει
εκμεταλλευόμενη τις ευνοϊκές συγκυρίες που αφορούν τα τελευταία χρόνια την χώρα
και σε καμία περίπτωση δεν χαράζει πολιτική σε βάθος χρόνου.
Θυμίζω ότι το 2010 ,που είχα την τιμή να είμαι πρόεδρος της
Επιτροπής Τουριστικής προβολής και ανάπτυξης, με ΟΜΌΦΩΝΗ απόφαση του Δ.Σ.
αποφασίστηκε να προσληφθεί εξειδικευμένη εταιρεία τουριστικού marketing η οποία
θα λειτουργούσε επικουρικά της επιτροπής.
Μια σοβαρή κι εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τουριστικού
marketing μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια μιας έμπειρης
και υπεύθυνης τουριστικής επιτροπής η οποία είναι ικανή να εξετάσει, να
επεξεργαστεί, να προσαρμόσει τις προτάσεις της εταιρείας και τελικά να
διαμορφώσει άποψη και να χαράξει πολιτικές με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα
του προορισμού. Να χαράξει πολιτικές, λαμβάνοντας υπόψη και τα προβλήματα του
τόπου. Να επισημάνει στην δημοτική αρχή τα ζητήματα- κινδύνους που προκύπτουν
από την σημερινή κατάσταση. Να φροντίσει έτσι ώστε να γίνουν αντιληπτά και να
αλλάξει στόχευση αν κρίνεται απαραίτητο. Η διαβούλευση μετά την κάθε τουριστική
περίοδο, με τους επαγγελματίες και γνώστες του αντικειμένου είναι επίσης
επιβεβλημένο .
Έτσι γίνεται ο σωστός προγραμματισμός δράσεων τουριστικής
προβολής. Και βέβαια να βασίζεται σε ένα συνολικό πλάνο δράσεων- όραμα της
δημοτικής αρχής για την ανάπτυξη του νησιού και όχι να δρα αποσπασματικά...
Τις ευνοϊκές συγκυρίες πρέπει να τις εκμεταλλευόμαστε
ανάλογα, με βλέμμα στο μέλλον...
Η πρακτική copy- paste και οι κινήσεις εντυπωσιασμού που τα
τελευταία 4 χρόνια παρατηρείται, ΔΕΝ ταιριάζει στην Πάρο του 2019! ΔΕΝ
ταιριάζει σε ένα νησί που φιλοδοξεί να διατηρήσει τον τίτλο του 1ου προορισμού!
Ο στόχος πάντα πρέπει να είναι η ποιότητα κι όχι η ποσότητα...
Αυτά όμως απαιτούν χρόνο, διάθεση για δουλειά , σοβαρότητα
και γνώσεις...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου