Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2023

Και πάλι για το Αγροκήπιο

 




Ένας  χώρος πολλών στρεμμάτων, αφημένος στην τύχη του να ρημάζει πάνω από 20 χρόνια, δεν περιποιεί τιμή για την τοπική αυτοδιοίκηση διαχρονικά.

Και ο χώρος αυτός βρίσκεται μέσα στον οικισμό της Παροικιάς.

Περί του αγροκηπίου και πάλι ο λόγος, που κάποτε υπήρξε πρότυπο κτήματος με μεγάλη προσφορά στους αγρότες μας.

Η πρόταση, που ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο και έχει τη στήριξη πολλών φορέων της Πάρου, ανήκει σε εκείνες τις αποφάσεις που, αφού ψηφιστούν, δεν εκτελούνται με διάφορες δικαιολογίες.

Δεν γνωρίζω τι θα πράξει η νέα δημοτική αρχή. Εύχομαι να βρει χρηματοδότηση και το έργο της ανάπλασης του αγροκηπίου επιτέλους να λάβει σάρκα και οστά.

Όμως μέχρι να βρεθούν τα χρήματα, που μπορεί να περάσουν κάποια χρόνια για να βρεθούν, είναι ντροπή το αγροκήπιο να παραμένει σε αυτήν την υποβαθμισμένη κατάσταση.

Η μεταφορά της παιδικής χαράς και η διαμόρφωση χώρου για θερινές εκδηλώσεις, όπως πρότεινε ο νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας, δεν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα στο μελλοντικό έργο.

Εύκολα ξηλώνονται αυτές οι εγκαταστάσεις ή εντάσσονται στην υπάρχουσα μελέτη.

Επειδή δεν γνωρίζω πολλά, θα παρακαλούσα να μου απαντηθεί από τους γνωρίζοντες, εάν ο φάκελος του έργου είναι ώριμος για ένταξη σε πρόγραμμα.

Και εάν είναι, έχει ζητηθεί χρηματοδότηση από το Υπουργείο Γεωργίας ή άλλον χρηματοδοτικό φορέα;

Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023

Αγροκήπιο Παροικιάς: Προτάσεις άμεσα υλοποιήσιμες, μέχρι την τελική διαμόρφωση του χώρου.

 



Συζητώντας με δημοτικό σύμβουλο της νέας δημοτικής αρχής, διαπίστωσα μεγάλη όρεξη για δουλειά, αλλά ότι διαθέτει και πρακτικό μυαλό.

Ετοιμάζει, μου είπε, μια σειρά από προτάσεις, που, κατά τη γνώμη του, είναι άμεσα υλοποιήσιμες και ανέξοδες.

Λ.χ. για το αγροκήπιο της Παροικιάς μου είπε: « Μέχρι να δούμε τι θα γίνει ο σπουδαίος και ανεκμετάλλευτος αυτό χώρος, μπορούμε να μεταφέρουμε την παιδική χαρά, που βρίσκεται έξω από το αγροκήπιο, στο εσωτερικό του.

Μπορούμε να διαμορφώσουμε ένα ευχάριστο και προστατευμένο περιβάλλον για παιδιά και γονείς και να εμπλουτίσουμε την παιδική χαρά με περισσότερα όργανα.

Μπορούμε επίσης να διαμορφώσουμε ένα χώρο για εκδηλώσεις κατά την θερινή περίοδο.

Και επίσης να ελέγξουμε την στατικότητα των κτηρίων και όσα από αυτά αντέχουν, να επισκευαστούν και να καταστούν λειτουργικά για διάφορες χρήσεις».

Μου είπε και άλλα, αλλά δεν επιθυμώ να γίνω κουραστικός και σε αναγνώστες που περιμένουν πράξεις και όχι λόγια.

Τον ρώτησα, εάν τις προτάσεις αυτές τις έχει θέσει υπόψη του δημάρχου του.

Μού είπε, ότι προεκλογικά έκαναν αρκετές συζητήσεις.  

Του συνέστησα να καταστήσει κοινωνό τον δήμαρχο και μετεκλογικά. Γιατί συνήθως όσα λέγονται πριν από τις εκλογές, απέχουν πολύ από αυτά που γίνονται μετά τις εκλογές.

Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

Κάτι δεν πάει καλά με το Δημοτικό Ωδείο

 



Χρηστή διοίκηση σημαίνει σύννομες και δίκαιες αποφάσεις.

Και φαίνεται ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με την πρόσληψη του καλλιτεχνικού διευθυντή  του Δημοτικού Ωδείου.

Αλλιώς, πώς να εξηγηθεί η παρέμβαση του νέου δημάρχου και η δήλωσή του ότι « θα αναζητηθούν ευθύνες για τη μη τήρηση των κανόνων χρηστής διοίκησης»;

Στο μεταξύ στην επιτροπή αξιολόγησης των αιτήσεων για τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή έχουν υποβληθεί ενστάσεις, αλλά και παραιτήσεις μελών της και αναμένονται και οι παραιτήσεις των αναπληρωτών τους.

Κάτι δεν πάει καλά με το Δημοτικό Ωδείο και ο νέος δήμαρχος προφανώς έχει εντοπίσει δυσλειτουργίες.

Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2023

Να κοιτάμε τις τιμές πριν αγοράζουμε

 




Προσοχή στις τιμές των προϊόντων που αγοράζουμε από τα σουπερ μάρκετ.

Η περίοδος που, ότι μας άρεσε, το πιάναμε και το βάζαμε στο καλάθι πέρασε ανεπιστρεπτί.

Σε ένα σουπερ μάρκετ της Πάρου δύο κονσέρβες τόνου σε μια συσκευασία τις βρήκα να πουλιούνται  9 ευρώ και σε άλλο 5,56!!!

Εάν δεν πρόκειται περί λάθους, μιλάμε για μεγάλη αισχροκέρδεια.

Τώρα με την αλλαγή στο δήμο, πρέπει να επιχειρηθεί μια νέα προσπάθεια ενεργοποίησης του υγειονομικού αεροσκάφους.

 



Το υγειονομικό αεροπλάνο είναι μια εκκρεμότητα πολλών ετών, που πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Ένα πτητικό υγειονομικό μέσον που κόστισε στο Βελέντζειο Ίδρυμα περίπου1 εκατομμύριο ευρώ είναι καθηλωμένο στο έδαφος εδώ και 20 χρόνια.

Η αδυναμία του κράτους να το εντάξει στο σύστημα αεροδιακομιδών, σε συνδυασμό με την οικονομική αδυναμία του Ιδρύματος να το λειτουργήσει, στέρησαν από το νησί ένα πτητικό μέσον μεταφοράς επειγόντων περιστατικών σε νοσοκομεία των Αθηνών.

Το θέμα επανέρχεται στην επικαιρότητα μετά την απουσία του υγειονομικού ελικοπτέρου εδώ και 2 μήνες από τη Σύρο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις στην μεταφορά των επειγόντων περιστατικών.

Ανεξάρτητα από τις όποιες αντιρρήσεις και διαφωνίες για την αγορά του, αφού η προστασία της ζωής μας είναι υπόθεση του κράτους και όχι ενός ιδρύματος, τώρα με την αλλαγή στο δήμο, πρέπει να επιχειρηθεί μια νέα προσπάθεια ενεργοποίησης του υγειονομικού αεροσκάφους.

Λύση μπορεί να προκύψει, εάν υπάρξει στενή συνεργασία της νέας δημοτικής αρχής με το Βελέντζειο, προκειμένου να λυθεί το οικονομικό πρόβλημα λειτουργίας του.

Όταν έχει θεσπισθεί από το δήμο εδώ και πολλά χρόνια πολιτιστικό τέλος, ένα άλλο τέλος που θα αφορά την προστασία της υγείας μας δεν θα ήταν περισσότερο αποδεκτό από την τοπική μας κοινωνία;

 Μια λαϊκή συνέλευση  με μοναδικό θέμα το πτητικό αυτό μέσον και την αξιοποίησή του θα μπορούσε να συμβάλει στην επίλυση ενός προβλήματος που μας αφορά όλους, αφού κανένας δεν γνωρίζει αυτό που μπορεί να συμβεί σε εμάς ή σε συγγενικά μας πρόσωπα, στην κυριολεξία την επόμενη στιγμή.

 

Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023

Δυο λόγια με αφορμή την αυριανή γιορτή στο Μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων στην Παροικιά.

 



Αρχές της δεκαετίας του 1990 το γραφικό μοναστηράκι των αγίων Αναργύρων, που βρίσκεται στον ομώνυμο λόφο της Παροικιάς ήταν υπό κατάρρευση.

Μια ομάδα επώνυμων και ανώνυμων συμπαμτριωτών μας, πήρε την πρωτοβουλία διάσωσης του μοναστηριού.

Ίδρυσε σύλλογο για το σκοπό αυτό, συγκέντρωσε χρήματα και προχώρησε σε σοβαρές επισκευαστικές εργασίες, χωρίς να αλλοιώσει την αρχιτεκτονική παραδοσιακή του μορφή.

Την προσπάθεια αυτή ενίσχυσε σημαντικά και ολοκλήρωσε το Ι.Π. της Εκατονταπυλιανής και το 1996 οι εργασίες ολοκληρώθηκαν.

Έκτοτε και μέχρι τις μέρες μας το μοναστήρι φυλάσσεται, έχει ωράριο για τους επισκέπτες και γιορτάζει τρεις φορές το χρόνο (1η Ιουλίου, 20η  Ιουλίου και 1η Νοεμβρίου), ενώ πολύ συχνά τελούνται ιδιωτικές θρησκευτικές τελετές.

Βόρεια του μοναστηριού υπάρχει πηγή που ύδρευε παλαιότερα την Παροικιά, ερειπωμένος μικρός ναός και φρυκτωρία, που ήταν ο τηλέγραφος των αρχαίων.

Οι δωρεές που συντηρούν το γραφικό μας μοναστήρι συνεχίζονται με πιο πρόσφατη την αντικατάσταση των θυρών του Ι. Ναού.

Δευτέρα 30 Οκτωβρίου 2023

Προτάσεις από έναν αυτοδιοικητικό

 



Φίλος από τα παλιά, θερμός υποστηρικτής του νέου δημάρχου, με επισκέφτηκε στο βουνό, για να μου μεταφέρει σκέψεις του σχετικά με το ξεκίνημα της νέας δημοτικής αρχής.

"Ασφαλώς" μου είπε, "οι 2 μήνες προετοιμασίας μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, δεν φτάνουν ώστε να είναι έτοιμη η νέα διοίκηση του δήμου μας για να ξεκινήσει το έργο της. Εκτός εάν το τρέξουν με χίλια».

Και συνέχισε: " Τα προβλήματα είναι πολλά και συσσωρευμένα και η επίλυσή τους δεν είναι καθόλου εύκολη. Και η απόσταση ανάμεσα στα προεκλογικά προγράμματα και την πραγματικότητα συνήθως είναι μεγάλη.

Και βέβαια η όποια προσπάθεια, στο ξεκίνημα, σχετίζεται και με την οικονομική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται ο δήμος.

Όμως υπάρχουν και προβλήματα που αντιμετωπίζονται χωρίς σοβαρό οικονομικό κόστος. Και από αυτά θα πρέπει να ξεκινήσει. Π.χ. Η ελεγχόμενη στάθμευση δεν έχει κόστος. Αντίθετα μπορεί να φέρει και έσοδα στο δήμο.

Η οργάνωση των παρκινγκ  με παρκαδόρο δεν έχει οικονομικό κόστος. Θα δημιουργήσει πολλαπλάσιες θέσεις για τα Ι.Χ. και προσλήψεις προσωπικού.

Η απομάκρυνση των επιχειρήσεων που δημιουργούν κυκλοφοριακό πρόβλημα στον περιφερειακό της Παροικιάς, μπορεί να έχει πολιτικό κόστος, όμως είναι αναγκαίο μέτρο, ώστε να βελτιωθεί η υπάρχουσα κυκλοφοριακή κατάσταση.

Η τοποθέτηση φαναριών στο κόμβο του Γκίκα, έστω και δοκιμαστικά, θα μπορούσε να λειτουργήσει για να δούμε το αποτέλεσμα που θα υπάρξει, μέχρι να κοπεί η γωνία του αλσυλλίου.

Και συνέχισε: "Και πάμε στις επιχειρήσεις ενοικιαζομένων οχημάτων. Γιατί να καταλαμβάνουν θέσεις παρκινγκ μπροστά από την επιχείρησή τους; Δεν είναι αρκετές οι τεράστιες ταμπέλες που τις διαφημίζουν; Είναι ανάγκη να καταλαμβάνουν, χωρίς άδεια, πλατείες και πεζόδρομους; Από τη νομοθεσία υποχρεώνονται να έχουν δικό τους χώρο στάθμευσης για τα οχήματά τους.

Αλλά και οι επιχειρήσεις εστίασης θα πρέπει να τηρούν τα προβλεπόμενα από την άδειά τους. Είναι δυνατόν στο λιμανάκι της Νάουσας να μην υπάρχει χώρος για να περπατήσει ο πεζός;"

Ο φίλος, παλιός αυτοδιοικητικός, είπε και άλλα πολλά, τα οποία δεν αναφέρω, για να μη γίνω κουραστικός. Του συνέστησα όμως να επικοινωνήσει με τον νέο δήμαρχο και να του τα εκθέσει προφορικά ή γραπτά.