Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

Ενθυμήσεις με αφορμή χθεσινή επίσκεψή μου στην Αντίπαρο


Χθες βρέθηκα στην Αντίπαρο και εντυπωσιάστηκα από την ανάπτυξη και την κίνηση που είχε το νησί, αν και διανύουμε το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτέμβρη.

Τα ανοιχτά ferry boat μετέφεραν συνεχώς επιβάτες και οχήματα ανά ημίωρο δείγμα κι αυτό της ζωντάνιας που έχει η οικονομία του νησιού. 

Στη μικρή πεντάλεπτη διαδρομή σκεφτόμουνα τι συνέβαινε παλαιότερα και θυμήθηκα, από τη δεκαετία του 1980, (η ηλικία μου τα έχει αυτά), εικόνες από τη μεταφορά αυτοκινήτων και άλλων υλικών με τις λάντζες.  

Είχα βρεθεί στην Πούντα και παρακολουθούσα τον τρόπο που φόρτωναν, ένα Ι.Χ. στη λάντζα. Αριστοτεχνικός ο τρόπος με μαδέρια και με επιδέξιες μανούβρες. 

Δυστυχώς στο αρχείο μου δεν υπάρχει η φωτογραφία, που είχα τραβήξει. Σίγουρα όμως κάποιος φίλος από την Αντίπαρο θα έχει φυλαγμένη κάποια φωτογραφία με λάντζα φορτωμένη με Ι.Χ.

Την περίοδο εκείνη διατηρούσα αρκετές φιλίες στην Αντίπαρο  κυρίως  λόγω ΠΑΣΟΚ.

Μεταξύ των τότε φίλων μου ήταν και ο Νίκος Μαούνης, που συμμετείχε στην κοινοπραξία των λαντζέρηδων και με τον οποίο συζήτησα το πρόβλημα της μεταφοράς των οχημάτων και των πάσης φύσεως υλικών ( κυρίως οικοδομικών) στο νησί.

Υπήρξε κοινή σκέψη για την αγορά ή την κατασκευή ferry boat από την κοινοπραξία.

Το θέμα το έφερα στην οργάνωση του ΠΑΣΟΚ, που τότε είχε μεγάλη επιρροή στην τοπική κοινωνία και προσβάσεις σε κυβερνητικά πρόσωπα.

Καλέσαμε τους ανθρώπους της κοινοπραξίας στα γραφεία της οργάνωσης, οι οποίοι συμφώνησαν να υπάρξει κοινή προσπάθεια για την κατασκευή ενός  ferry boat.

Θυμάμαι ότι μόνο ένας δεν συμφώνησε και αποχώρησε.

Ξεκίνησαν αμέσως οι ενέργειες για χρηματοδότηση της κατασκευής του πλοίου από την Τράπεζα Βιομηχανικής Αναπτύξεως (ΕΤΒΑ).

Όλα πήγαν καλά και σε σύντομο χρόνο το πρώτο ferry boat έφτασε στην Αντίπαρο αλλάζοντας τελείως τα δεδομένα στην οικονομική και κοινωνική εξέλιξη  του νησιού.


Κώστας Αργουζής

Δεν υπάρχουν σχόλια: