Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Έδεσαν τα πλοία, πλήγμα για εμπόριο και τουρισμό

Με έμφραγμα απειλείται η τοπική νησιωτική οικονομία  εξαιτίας της 48ωρης απεργίας των ναυτεργατών από 06.00 το πρωϊ της Δευτέρας 19-3-2012 έως τις 06.00 π.μ. της Τετάρτης 21 Μαρτίου, ενώ αναμένεται να γίνουν κυλιόμενες,

Οι συνέπειες θα είναι οδυνηρές τόσο στο εμπόριο όσο και στον τουρισμό αφού πλησιάζει το Πάσχα. Οι αγρότες ανησυχούν  αφού τα ευπαθή κυρίως προϊόντα θα καταστραφούν ενώ συμφωνίες με αγοραστές του εξωτερικού αλλά και της εσωτερικής αγοράς θα καταρρεύσουν, ενώ μεγάλες επιχειρήσεις  της Κρήτης θα παρουσιαστούν σαν  αναξιόπιστες με αποτέλεσμα να δυσκολευτούν πολύ να μπουν ξανά στις  αγορές.

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης έστειλε την περασμένη εβδομάδα επιστολή στην ΠΝΟ περιγράφοντας την κατάσταση.

«Όλη η Κρήτη έχει τώρα προϊόντα! Η Ιεράπετρα είναι φουλ. Μετά τις 15 Μαρτίου θα έχουν μπει όλα τα θερμοκήπια στην παραγωγή, Χανιά, Μεσαρά, Ιεράπετρα» υποστηρίζει ο πρόεδρος του αγροτικού συλλόγου Τυμπακίου Γιώργος Ντισπιράκης.

Ήδη οι παραγωγοί άρχισαν να κόβουν μεγαλύτερες ποσότητες τομάτες για να τις πουλήσουν πριν την απεργία. Έως την περασμένη  Παρασκευή  άρχισαν να κόβουν και αγγούρια.

«Μετά τις 15 Μαρτίου τα αγγούρια πρέπει να κόβονται κάθε 36 ώρες και οι τομάτες κάθε 4-5 μέρες. Τι θα γίνει τότε;» αναρωτιόνται οι αγρότες.

Αναλυτικά η επιστολή που απέστειλε  ο Περιφερειάρχης Κρήτης αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Ιδιαίτερα ο πρωτογενής τομέας παραγωγής, τονίζει στην επιστολή του ο κ. Αρναουτάκης, θα πληγεί για ακόμα μια φορά, την στιγμή που οι παραγωγοί αγροτικών προϊόντων θα αναγκαστούν να χάσουν μεγάλο κομμάτι της σοδειάς και κατ’ επέκταση του εισοδήματος τους.

Πολλά από τα κρητικά προϊόντα είναι ευπαθή και τροφοδοτούν μεγάλα τμήματα της ελληνικής περιφέρειας, όπως και αγορές του εξωτερικού. Σε μια πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία, η απώλεια αγορών είτε στο εσωτερικό, είτε στο εξωτερικό της χώρας είναι μια οδυνηρή συνέπεια. Ακόμα πιο οδυνηρή είναι η απώλεια της αξιοπιστίας της χώρας μας και της Κρήτης απέναντι στις αγορές, τη στιγμή που η αποκατάσταση της αποτελεί βασική μας προτεραιότητα.

Δεν θα πρέπει να λησμονούμε ότι βρισκόμαστε λίγο πριν το άνοιγμα της τουριστικής περιόδου και κινητοποιήσεις στο χώρο των θαλασσίων μεταφορών θα επιβαρύνουν το ήδη επιβαρυμένο κλίμα στον τουριστικό τομέα. Οι συνέπειες από ανάλογες κινητοποιήσεις στο παρελθόν υπήρξαν ολέθριες για τη τοπική οικονομία και δεν είναι σήμερα η ώρα για να τις υποστεί ξανά».

Αγωνία στις Κυκλάδες

Σήμα κινδύνου εκπέμπει  και  το Επιμελητήριο Κυκλάδων με επιστολές προς την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, αλλά και την υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άννα Διαμαντοπούλου, με αφορμή τις εξαγγελθείσες προθέσεις της ΠΝΟ για απεργιακές κινητοποιήσεις.

Το επιμελητήριο καλεί  την ΠΝΟ να επιλέξει διαφορετικούς τρόπους αγώνα και διεκδίκησης των αιτημάτων της, αποφεύγοντας τη δημιουργία πεδίου αντιπαλότητας με το σύνολο του νησιωτικού πληθυσμού, στην οποία θα οδηγήσει η εκ νέου καταδίκη των νησιών σε αποκλεισμό.

Στις επιστολές που υπογράφει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, αναφέρεται ακόμη ότι «λόγω της δυσμενούς συγκυρίας που βιώνουν όλες οι παραγωγικές δυνάμεις της πατρίδας μας πρέπει να δείξουμε σύνεση, ωριμότητα και ομόνοια».

Τέλος,  σε ό,τι αφορά τον τουρισμό οι κρατήσεις εμφανίζουν μείωση 40% σε σύγκριση με πέρυσι και μια περαιτέρω συρρίκνωση του θα επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο στα νησιά αλλά και τον ακτοπλοϊκό κλάδο.

Τί λέει η Διαμαντοπούλου

Η υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άννα Διαμαντοπούλου επεσήμανε με αφορμή τη συνάντηση με τους ναυτεργάτες:

«Σε αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο για τη χώρα έγινε μια εξαντλητική συζήτηση στην οποία δόθηκαν συγκεκριμένες απαντήσεις και διασφαλίσεις για το συνταξιοδοτικό, το ασφαλιστικό, το θέμα της υγειονομικής περίθαλψης των ναυτικών και την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων στα Ταμεία.

Ελπίζω και εύχομαι ότι θα επικρατήσει αίσθημα εθνικής ευθύνης απέναντι στα μεγάλα ζητήματα και ότι δεν θα υπάρξουν ζητήματα που θα θίξουν τους πολίτες της χώρας μας τα νησιά μας, την οικονομία και τις εξαγωγές».

Σε ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρονται τα εξής:

"Οι Υπουργοί Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κα Άννα Διαμαντοπούλου και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Γ. Κουτρουμάνης, παρουσία των γ.γ. Ναυτιλίας, κ. Ν. Λίτινα, Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, κ. Θ. Πάλλη, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Δ. Χαλκιώτη, Κοινωνικής Ασφάλισης, κας Αθηνάς Δρέττα και Υπουργείου Υγείας, κ. Αντώνη Δημόπουλου, μετά από διεξοδική συζήτηση με την Π.Ν.Ο. και τους εκπροσώπους των εργαζομένων και των συνταξιούχων ναυτικών διευκρίνισαν μεταξύ άλλων ότι:

1. Το καθεστώς ασφάλισης και συνταξιοδότησης των ναυτικών δεν μεταβάλλεται με την μεταφορά της εποπτείας στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
2. Η υπαγωγή του Οίκου του Ναύτου στον ΕΟΠΠΥ αφορά στις παροχές σε είδος και όχι στις παροχές σε χρήμα, τα επιδόματα και τις λοιπές παροχές. Ο Οίκος του Ναύτου επομένως διατηρείται ως φορέας ασφάλισης.
3. Όλοι οι εργαζόμενοι μεταφέρονται στο νέο φορέα με την ίδια εργασιακή σχέση.
4. Η περιουσία των ταμείων αξιοποιείται προς όφελος αποκλειστικά των ναυτικών και των οικογενειών τους.
Η πολιτεία αναλαμβάνει όλες τις πρωτοβουλίες για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των ταμείων των ναυτικών για τη συνέχιση και την βελτίωση των παροχών υγείας με δεδομένη την εξαιρετικά δυσμενή αναλογία ασφαλισμένων – συνταξιούχων (17.000 ασφαλισμένοι – 72.500 συνταξιούχοι)."

Περί ΝΑΤ και άλλων Ταμείων

Με αφορμή τη συζήτηση που γίνεται τι ημέρες αυτές, αλλά και τις αντιδράσεις που υπάρχουν από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (Π.Ν.Ο.), κύκλοι της κυβέρνησης θεώρησαν  επιβεβλημένο να γίνουν γνωστά τα  προβλήματα αλλά και οι επιλογές της Κυβέρνησης για την αποκατάσταση της αλήθειας.

«Σχετικά με το ΝΑΤ:

Οι συνταξιούχοι του ταμείου ανέρχονται σε 72.000 ενώ οι ασφαλισμένοι σε 16.800.

Για να καταβληθούν οι συντάξεις και οι άλλες παροχές, το ταμείο χρηματοδοτείται με 1.050.000.000 ευρώ κάθε έτος από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, δηλαδή σε κάθε συνταξιούχο ανά έτος αντιστοιχεί επιχορήγηση 14.580 ευρώ, όταν στο ΙΚΑ η αντίστοιχη επιχορήγηση ανέρχεται στις 2.000 ευρώ περίπου ανά συνταξιούχο.

Η μέση σύνταξη ανέρχεται μετά και τις τελευταίες μειώσεις, στα 973 ευρώ, ενώ στο ΙΚΑ στα 740 ευρώ. Να σημειωθεί ότι το ΝΑΤ, παρά την γενικότερη πολιτική που είχε αποφασιστεί, είναι το μοναδικό ταμείο της χώρας που το 2010 έδωσε αύξηση στις συντάξεις. Αυτή η αύξηση  αφαιρείται με την τελευταία απόφαση (7%).

Ο Οίκος του Ναύτη το 2011 είχε απόκλιση στη φαρμακευτική δαπάνη 100% σε σχέση με την προϋπολογισθείσα δαπάνη, ενώ το ταμείο δεν έχει δίκτυο εξυπηρέτησης των ναυτικών και των οικογενειών τους σε πολλές περιοχές της χώρας.

Το επικουρικό ταμείο με βάση τις πρόσφατες αναλογιστικές μελέτες για να καταστεί βιώσιμο πρέπει να μειώσει τις επικουρικές συντάξεις κατά 80%.

Με αυτά λοιπόν τα δεδομένα και επειδή η Πολιτεία οφείλει να διασφαλίσει τα δικαιώματα των ναυτικών, αλλά και να εξασφαλιστεί ταυτόχρονα ο έλεγχος των δαπανών, η Κυβέρνηση έχει προσανατολιστεί:

Στην υπαγωγή του ΝΑΤ στην εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες λειτουργίας όπως με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία. Η μεταφορά αυτή γίνεται χωρίς καμία αλλαγή στο συνταξιοδοτικό καθεστώς των ναυτικών για τους οποίους αναγνωρίζεται η ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος.

Στην υπαγωγή του Οίκου του Ναύτη μόνο για την υγειονομική περίθαλψη σε είδος (γιατροί, φάρμακα, εξετάσεις, νοσηλεία) στον ΕΟΠΥΥ προκειμένου να υπάρξει περιστολή της δαπάνης, αλλά και καλύτερη εξυπηρέτηση των εργαζομένων και συνταξιούχων ναυτικών και των οικογενειών τους.

Στην διατήρηση του Οίκου του Ναύτη για όλες τις άλλες παροχές (ασφάλισης υγείας, παροχές σε χρήμα, επιδόματα) και των περιουσιακών του στοιχείων προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σκοποί του.

Στην ενοποίηση του επικουρικού ταμείου στο νέο Ενιαίο Επικουρικό Ταμείο των μισθωτών, χωρίς μείωση των επικουρικών συντάξεων. Εξάλλου καμία μείωση δεν έχει γίνει στις επικουρικές συντάξεις των ναυτικών.

Στην διασφάλιση της εργασιακής σχέσης για όλο το προσωπικό που υπηρετεί στα ταμεία των ναυτικών.

Στην διατήρηση της αυτοτέλειας των ταμείων και κλάδων που χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από εισφορές των εργαζομένων και των εργοδοτών (ναυτική στέγη, οικογενειακά επιδόματα κλπ.).

Η επιλογή της Κυβέρνησης είναι επιλογή διάσωσης των ταμείων των ναυτικών και διασφάλιση των δικαιωμάτων τους που μπορεί να επιτευχθεί με αναδιάρθρωση στο χώρο αυτό και εφαρμογή κανόνων λειτουργίας ίδιων με εκείνους που ισχύουν για όλα ταμεία.

Αντίθετα η άποψη που εκφράζεται από την Π.Ν.Ο. «να μην αλλάξει τίποτα», οδηγεί σε μία ανασφαλή πορεία για τους ίδιους τους ναυτικούς, τους συνταξιούχους και τις οικογένειες τους. Οδηγεί σε αδυναμία εκπλήρωσης των στόχων και των υποχρεώσεων καθώς και στην κατάρρευση των παροχών».

Δεν υπάρχουν σχόλια: