Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Παρασκευή 24 Απριλίου 2020

Τουρισμός: Καλούμαστε να βαδίσουμε σε αχαρτογράφητα νερά.


Ένα ενδιαφέρον άρθρο της Μαρίας Χανιώτη,
 που αξίζει να διαβαστεί από όλους μας.

Είναι γεγονός ότι η κατάσταση που διαμορφώνεται στο θέμα του τουρισμού, προκαλεί έκδηλη ανησυχία ,σε όλους όσοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο τομέα. Η αλήθεια είναι ότι όσον αφορά στην Πάρο, ο Τουρισμός αποτελεί τον βασικό πυλώνα της οικονομίας, οπότε η ανασφάλεια, ο σκεπτικισμός, η αμηχανία και η πίεση είναι πολύ μεγάλη.

Κατά γενική ομολογία, την επόμενη ημέρα της Καραντίνας καλούμαστε να βαδίσουμε σε αχαρτογράφητα νερά, να αντιμετωπίσουμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, η οποία είναι βέβαιο ότι θα είναι πολύ δύσκολη. Μεγάλες ανακατατάξεις στις πρακτικές της φιλοξενίας, απίστευτες αλλαγές στο μοντέλο εστίασης, τραγικές οι εξελίξεις στο θέμα των μεταφορών (ακτοπλοϊκών και αεροπορικών), πολλές οι επιφυλάξεις των εν δυνάμει επισκεπτών, πάμπολλοι οι προβληματισμοί των επαγγελματιών.

Είναι πλέον δεδομένο, ότι παρόλο που η Ελλάδα έχει αντιμετωπίσει την κατάσταση αρκετά καλά και θα είναι από τις χώρες που θα προτιμήσουν οι επισκέπτες όταν ηρεμήσει η κατάσταση, οι εισροές τουριστών από το εξωτερικό θα είναι ελάχιστες και υπό πρωτόγνωρες συνθήκες εφόσον στις χώρες αναφοράς που συνήθως μας προτιμούν, θα υπάρχει περιορισμός μετακίνησης και οι διαδικασίες για να ταξιδέψουν όπου και όταν θα είναι αυτό εφικτό, θα είναι πολύπλοκες και χρονοβόρες. Επομένως, η πίτα κυρίως όσον αφορά την Ελληνική αγορά , στην οποία οι περισσότεροι προορισμοί θα ποντάρουν για φέτος, μοιράζεται.

Οι επαγγελματίες του νησιού, διαπιστώνοντας την απάθεια – αδράνεια ή και την αδιαφορία της Δημοτικής αρχής, παίρνουν τα πράγματα στα χέρια τους , δημιουργώντας ομάδες εργασίας, παρακολουθώντας σεμινάρια μέσω διαδικτύου, συμμετέχοντας σε τηλεδιασκέψεις με ειδικούς επιστήμονες, αναζητώντας πληροφορίες και λύσεις στα τεράστια προβλήματα που προβλέπεται να δημιουργηθούν την ερχόμενη τουριστική περίοδο, όποτε κι αν αυτή ξεκινήσει.

Διπλανά μας νησιά, όπως η Μήλος, έχουν ξεκινήσει ενημερωτικά σεμινάρια για τους επαγγελματίες, υπό την ομπρέλα των δημοτικών αρχών κι έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν στρατηγική, βεβαίως με την βοήθεια ειδικών τεχνοκρατών, που κατέχουν καλά, πρακτικές αντιμετώπισης κρίσεων. Υπάρχει ανοιχτή γραμμή των αρμόδιων επιτροπών με τους φορείς του τουρισμού κι αυτοί με την σειρά τους με τα μέλη τους έτσι ώστε να υπάρχει ψυχραιμία.

Άμεσα, η Δημοτική Αρχή ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να αφυπνιστεί και να ξεκινήσει να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, να σταθεί δίπλα στους επαγγελματίες του Τουρισμού στην πράξη, με ψυχραιμία και σύνεση, με συγκεκριμένες προτάσεις, με δράσεις ανακούφισης, χωρίς λαϊκισμούς και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, διότι η κατάσταση όπως διαμορφώνεται και οι συνέπειές της, θα έχουν αντίκτυπο εκτός από τις επιχειρήσεις και στα οικονομικά του Δήμου, όπως και στο αύριο του νησιού .

Μαργαρίτα Αργουδέλη: " Η Δημοτική Αρχή να εξέλθει από την καραντίνα της απραξίας".


                                                                                                                    

  Πάρος, 23/04/2020
                                                        ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αδυναμία της Δημοτικής Αρχής να διαχειριστεί τα προβλήματα της  Παροικίας ή επιλογή της; Ποιός ευθύνεται για την απογοητευτική εικόνα της πρωτεύουσας του νησιού; Ποιές είναι οι υποχρεώσεις της Δημοτικής Αρχής απέναντι στους πολίτες της; Γιατί αγνοούνται επιδεικτικά οι προτάσεις του Συμβουλίου της Κοινότητας Πάρου;

Ενδεικτικά, παραθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις:

-Αντικατάσταση κατεστραμμένων και προβληματικών πινακίδων οδοσήμανσης και πληροφοριών του Δήμου (Απόφαση Κοινότητας 15/10/2019)

-Ενεργοποίηση του μηχανισμού ώστε να ιεραρχηθούν κτίρια επικίνδυνα για την δημόσια υγεία και ασφάλεια στον οικισμό της Παροικίας, να γίνουν οι απαραίτητες και προβλεπόμενες ενέργειες από τις αρμόδιες υπηρεσίες και να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα (Απόφαση Κοινότητας 20/9/2019)

-Αποκατάσταση των κοινόχρηστων χώρων που μισθώνει ο Δήμος Πάρου σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται τους θερινούς μήνες με την αφαίρεση προσωρινών κατασκευών όπως προβλέπεται από την νομοθεσία (Απόφαση Κοινότητας 15/10/2019)

-Παραχώρηση στην Κοινότητα Πάρου τουλάχιστον δύο (2)  ατόμων ειδικότητας Γενικών Καθηκόντων για την αντιμετώπιση καθημερινών ζητημάτων. (Απόφαση Κοινότητας 26/11/2019) *Ίσως, η μοναδική Κοινότητα που δεν έχει στην διάθεσή της  προσωπικό γενικών καθηκόντων.

-Απομάκρυνση των κάδων απορριμμάτων από όλες τις πλατείες και την παραλιακή οδό με οριοθέτησή τους σε άλλο καταλληλότερο σημείο το οποίο θα υποδείξει η αρμόδια υπηρεσία καθαριότητας με εφαρμογή ορθολογικότερου σχεδίου αποκομιδής  των απορριμμάτων (Απόφαση Κοινότητας 22/1/2020)

-Προμήθεια ομοιόμορφων και καλαίσθητων δοχείων απορριμμάτων για τον οικισμό (Απόφαση Κοινότητας 22/1/2020)

-Επισκευή οδοστρώματος δημοτικού οδικού δικτύου (Απόφαση Κοινότητας 22/1/2020)
-Ανάληψη πρωτοβουλιών από την Δημοτική Αρχή για την δημιουργία Νέου Κοιμητηρίου (Απόφαση 22/1/2020)

-Έλεγχος και αντιμετώπιση δέντρων, κλαδιά των οποίων παρεμβάλλονται του οδικού δικτύου, δημοτικού ηλεκτροφωτισμού, οδοσήμανσης και ενέχουν κίνδυνο για τους διερχόμενους πεζούς, οδηγούς καθώς και καθαρισμός ρείθρων (Απόφαση Κοινότητας 18/2/20)

-Επισκευή και αποκατάσταση τμημάτων πλακόστρωτου στον οικισμό (Απόφαση Κοινότητας 18/2/2020)

-Αντιμετώπιση ροής υδάτων κατά τις βραδινές ώρες επί του Περιφερειακού στην περιοχή του Ασκληπειού λόγω αυξημένης επικινδυνότητας (Αίτημα Κοινότητας 29/1/2020 & Απόφαση Κοινότητας 18/2/2020)

-Ηλεκτροφωτισμός στην παραλιακή οδό καθ' όλη την διάρκεια του έτους και βελτίωσή του (Απόφαση Κοινότητας 18/2/2020)

-Καθαρισμός  Αγροκηπίου και απομάκρυνση κλαδιών, χόρτων και βλάστησης που ενέχουν τον κίνδυνο εστίας  πυρκαγιάς (Αίτημα  Κοινότητας 11/9/2019) 

Καλούμε την Δημοτική Αρχή να εξέλθει από την καραντίνα της απραξίας σε μία νέα προσέγγιση της πραγματικότητας της Παροικίας εγκαταλείποντας το μοντέλο διοίκησης και διαχείρισης των προβλημάτων που έχει υιοθετήσει ως σήμερα.

                                    Η Πρόεδρος της Κοινότητας Πάρου
                                            Μαργαρίτα Αργουδέλη

Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

Σημαντική δωρεά ιατρικού εξοπλισμού από ομάδα κατοίκων της Αντιπάρου στο ΕΚΑΒ, στο Κέντρο Υγείας Πάρου και στο Περιφερειακό Ιατρείο Αντιπάρου.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι Δήμοι Πάρου και  Αντιπάρου ευχαριστούν ομάδα κατοίκων της Αντιπάρου για την στήριξη των δομών υγείας των νησιών με Δωρεά 200.000 Ευρώ


Οι Δήμοι Πάρου και Αντιπάρου ευχαριστούν θερμά ομάδα κατοίκων της Αντιπάρου που με πρωτοβουλία της OLIAROS ΑΕ, και εν μέσω δύσκολων συνθηκών για τη χώρα, κινητοποιήθηκαν άμεσα και βρέθηκαν στο πλευρό των Δήμων τηςΠάρου και της Αντιπάρου,  με στόχο να συμβάλλουν στην προσπάθεια που καταβάλλουμε όλοι για την αντιμετώπιση του Covid-19 στα νησιά μας.

Συγκεκριμένα,η ομάδα των δωρητών προχώρησε σε δωρεά κρίσιμου ιατρικού εξοπλισμού, συνολικής αξίας200.000€, για την ενίσχυση των κεντρικών δομών υγείας της χώρας, αλλά και για την υποστήριξη  της προσπάθειας της τοπικής αυτοδιοίκησης στο να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του συστήματος υγείας και να προστατευτεί η υγεία του τοπικού πληθυσμού και των επισκεπτών των νησιών μας.

Πιο συγκεκριμένα, η δωρεά θα διατεθεί σε δύο μέρη:

Κεντρικά, με τη χορηγία στο ΕΚΑΒ δύο Καψουλών/Φορείων για την αεροστεγώς ασφαλή αερομεταφορά νοσούντων ασθενών από COVID 19.

Τοπικά, για τον εξοπλισμό του Κέντρου Υγείας Πάρου και του Περιφερειακού Ιατρείου Αντιπάρου με ιατρικό εξοπλισμό για την αντιμετώπιση του Covid-19.

Ειδικότερα, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει: συσκευές και 400 kit για μοριακά τεστ τελευταίας γενιάς που θα βγάζουν ακριβή αποτελέσματα σε 45 λεπτά, συσκευές παροχής υψηλής ροής μειγμάτων αέρα/οξυγόνου με ενσωματωμένο υγραντήρα, εξοπλισμό εξαερισμού για 2 αίθουσες έκτακτων περιστατικών και ιατρικό εξοπλισμό για την έγκαιρη αντιμετώπιση περιστατικών.

Οι Δήμαρχοι Πάρου, Μάρκος Κωβαίος, και Αντιπάρου, Αναστάσιος Φαρούπος δήλωσαν: «Ευχαριστούμε θερμά τους συμπολίτες μαςκαι την OLIAROS Α.Ε για την ευγενική και πολύτιμη δωρεά προς τους Δήμους μας,  το Κέντρο Υγείας Πάρου, και το Περιφερειακό Ιατρείο  της Αντιπάρου. Αποτελεί μια κίνηση ουσιαστικής βοήθειας για την αντιμετώπιση της πανδημίας η οποία αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία καθώς ενισχύει τις δομές υγείας σε νησιωτικές περιοχές,  προσφέρει εργαλεία στο νοσηλευτικό προσωπικό και δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους, σε μια κρίσιμη συγκυρία, να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και περίθαλψης.Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά, το επιστημονικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Κέντρου Υγείας Πάρου και του Περιφερειακού Ιατρείου Αντιπάρου, για την πολύτιμη συνεισφορά τους κατά την περίοδο αυτή».

Η δωρεά συντονίστηκε με πρωτοβουλία της OLIAROS Α.Ε., ενώ την έγκαιρη παραγγελία του εξοπλισμού εγγυήθηκαν οι MathiasKamprad&Δάφνη Φουρλή και Ανδρέας &Άσπα Ανδρεάδη.
Δωρεές συγκεντρώθηκαν από τους:
MathiasKamprad& Δάφνη Φουρλή, Ανδρέα &Άσπα Ανδρεάδη, Αναστάσιο &Ελεάννα Λεβέντη, Ιάσονα Τσάκωνα, & Αργυρώ Πουλιόβαλη, DominiqueLevy, Jost&FionaStollmann, Nick&AliceGalakatos, Ανδρέα Σταυρόπουλο & Κρίστη Δοσίου, NickandCarolineClarry, Αντώνη Παπαδάκη, Νικόλα & Ιωάννα Μάνου, MaximeLombardini&SophieLevy, Gaurav&KarimaBurman, Νικόλαο και Μαίρη Παράσχη, Jim&AnnGianopulos, Pedro&VictoriaMagalhaes, EvaPresenhuber, MichelVerbeelen όπως και από ανώνυμους δωρητές.

Πάρος  23/4/2020





Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Η άθλια εικόνα της Παροικιάς




Αγαπητοί συμπολίτες,

 βιώνοντας το φετινό Πάσχα με τα γνωστά μέτρα. Ένιωσα απογοητευμένος και θυμωμένος από πολλά πράγματα.

Το πρώτο, ποσό τυχεροί είναι εκεί πάνω στο λόφο της  Άγιας Άννας. Η καραντίνα ήταν ο καλύτερος σύμμαχος στην ανυπαρξία τους. Σκεπτόμενοι σαν γνήσιοι ανύπαρκτοι πολιτικοί είπαν: Αφού δεν έρχονται επισκέπτες, ας ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Έχουμε άλλες προτεραιότητες.

Το δεύτερο, η μιζέρια στην Παροικιά. Η εγκατάλειψη, η βρωμιά, οι καμένες λάμπες, τα χαλασμένα φωτιστικά που αιωρούνται πάνω από τα κεφάλια των περαστικών, η εικόνα στα δημοτικά παρκινγκ, τα χόρτα και τα αυτοφυή παράσιτα που θυμίζουν τροπική βλάστηση με ό,τι συνεπάγεται (κουνούπια εστίες μολύνσεις), το οδικό δίκτυο που έχει χτυπήσει κόκκινο, που με σακουλάκια πίσσας μπαλώνουν τρύπες.

Παράδειγμα της μιζέριας των γιορτινών ημερών η εικόνα του Άγιου Νικόλαου στο λιμάνι, σημείο αναφοράς της πόλης μας. ΑΒΑΦΤΟ το πεζοδρόμιο όπως και η κεντρική αγορά και η πλατεία της Ζωοδόχος Πηγής. Τα σπασμένα πεζοδρόμια, τα σκοτάδια του παραλιακού, η βρωμιά στα παρτέρια. Και όλα αυτά στο κέντρο της πόλης.

Όσο για την περιφέρεια άστο γιατί ζεματάει.

Πού είναι άραγε εκείνος ο «Ηρωικός» ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ που μόλις κάτσει η κόκκινη μύγα στο σπαθί του θυμάται το ρόλο που έχει! Απλά τον έχει κοιμίσει ο μέντοράς του υποσχόμενος το «ΟΛΑ θα γίνουν, άφησε το σε μένα». Και βέβαια η τεράστια ευθύνη του Δημάρχου που ως άλλος Δημαγωγός (ποίον μου θυμίζει) είχε υποσχεθεί να κάνει την Παροικιά πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Χάρης Γιουρτζίδης

Δημοτικός Σύμβουλος

Σαν σήμερα, η χούντα των συνταγματαρχών κατέλυσε τη Δημοκρατία στην Ελλάδα.



Σαν σήμερα πριν από 53 χρόνια, μας είχαν και πάλι κλείσει στα σπίτια μας. 

Ήμουν τότε 23 ετών και υπηρετούσα στη δημόσια εκπαίδευση. Δίδασκα στο διθέσιο Σχολείο των Καμαρών, μαζί με τη δασκάλα Αντωνία Τζανακοπούλου, σύζυγο του Νίκου Ι.  Μπιζά, υπαλλήλου τότε της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών .

Ήταν  τότε Παρασκευή 21 Απριλίου 1967, όταν έφτασα στο σχολείο.  Έξω από το σπίτι του δασκάλου, με περίμενε ο Νίκος  ανήσυχος. Τον ρώτησα τι συμβαίνει και μου είπε, ότι ο Στρατός έκανε επανάσταση και ότι τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν. 

Κατάλαβα αμέσως ότι η Χώρα μπήκε σε ανώμαλη πολιτική περίοδο. Το φημολογούμενο πραξικόπημα τελικά έγινε και οι εκλογές που επρόκειτο να γίνουν στις 28 Μαΐου πήραν επ΄αόριστον αναβολή.

Συγκέντρωσα τα παιδιά και τους μίλησα. Τους θύμισα αυτά που τους είχα πει στο μάθημα της Γεωγραφίας για τα καθεστώτα του Φράνκο και του Σαλαζάρ στην Ισπανία και την Πορτογαλία. Τους τα είχα περιγράψει με τα πιο μελανά χρώματα, για να καταλήξω ότι το ίδιο καθεστώς έχει από σήμερα και η Ελλάδα. Τους ευχήθηκα Καλή Ανάσταση και τους είπα να πάνε στα σπίτια τους.

Επιστρέφοντας στην Παροικιά πήγα κατευθείαν στο γραφείο του διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου. Ήταν συγκεντρωμένοι όλοι οι δάσκαλοι μαζί με τον επιθεωρητή που είχε έρθει την προηγούμενη μέρα στο νησί για να επιθεωρήσει τα σχολεία.

 Όλοι έκαναν υποθέσεις για το τι μπορούσε να είχε συμβεί. Το ραδιόφωνο που το είχαν ανοιχτό μετέδιδε εμβατήρια και κατά διαστήματα αποφάσεις της στρατιωτικής χούντας για ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τις ένοπλες δυνάμεις, για απαγόρευση των συναθροίσεων πέραν των τριών ατόμων και για απαγόρευσης της κυκλοφορίας τις νυχτερινές ώρες. 

Τηλέφωνα δεν υπήρχαν. Τα είχε κλείσει η χούντα και έτσι δεν μπορούσες να επικοινωνήσεις με την Αθήνα ή κάποια άλλη πόλη. Υπήρχε πλήρης συσκότιση.

 Όταν πήγα στο σπίτι μου αργότερα βρήκα τη Μάνα μου να έχει ανάψει το τζάκι και να καίει ασταμάτητα βιβλία, που υποπτεύονταν ότι μπορούσαν να με ενοχοποιήσουν.

Τα πρώτα νέα τα έμαθα το βράδυ από το BBC,  το οποίο άκουγα συχνά και πριν από το πραξικόπημα. Και οι ειδήσεις από αυτόν το σταθμό τις πρώτες ώρες  ήταν συγκεχυμένες.

Μιλούσε για χιλιάδες συλλήψεις, για τανκς που είχαν καταλάβει επίκαιρα σημεία των Αθηνών και για ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης από το Βασιλιά.

Από την ημέρα εκείνη και για 7 ολόκληρα χρόνια  ζήσαμε σε ένα ανελεύθερο καθεστώς, με φυλακίσεις, βασανιστήρια και εξορίες αγωνιστών κυρίως της αριστεράς.

Στην Πάρο η δικτατορία απέλυσε τον αγωνιστή δάσκαλο Αντώνη Αλιπράντη, ο οποίος επανήλθε στην υπηρεσία με την επάνοδο της Χώρας στην δημοκρατία το 1974.

Αυτές τις μέρες, όχι κάποια χούντα, αλλά ο κορονοϊός, μας μάντρωσε για τα καλά. Κοινό γνώρισμα και στις δύο περιπτώσεις ο φόβος για τη ζωή μας.

 Διαφέρουν τα μέσα. Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιήθηκαν τα τανκς και η βία, τώρα  χρησιμοποιούνται τα κανάλια ενημέρωσης και η επιστημονική προσέγγιση που μας έπεισαν να πειθαρχήσουμε και να στερηθούμε οικειοθελώς την ατομική μας ελευθερία.

Ας ελπίσουμε, ότι  αυτό που συμβαίνει αυτή τη φορά θα είναι για το καλό μας, αν και οι οικονομικές επιπτώσεις προβλέπεται να είναι εξαιρετικά σοβαρές για τη χώρα μας που εισέρχεται και πάλι σε μεγάλη ύφεση.

Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά.

Κ.Α.