Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

«Στήριξη νέων επιχειρηματιών με ΚΑΔ τουριστικών επαγγελμάτων» / Ερώτηση στη Βουλή από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ



Αθήνα 5 Μαΐου 2020

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Τουρισμού
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Θέμα: «Στήριξη νέων επιχειρηματιών με ΚΑΔ τουριστικών επαγγελμάτων»

Οι νέοι ηλικιακά επιχειρηματίες με αυξημένα προσόντα κλήθηκαν να σηκώσουν ένα μεγάλο βάρος κατά την διάρκεια της πολύχρονης οικονομικής κρίσης των μνημονίων. Πρόκειται για εκπροσώπους της γενιάς εκείνης που κατά μεγάλο ποσοστό αναγκάστηκε να ξενιτευτεί στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας και σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος μιλάει πλέον για τις επιπτώσεις στην ελληνική κοινωνία και οικονομία του brain drain («διαρροή εγκεφάλων»).

Όσοι επέλεξαν να μείνουν, λόγω της παρατεταμένης κρίσης βρέθηκαν αντιμέτωποι με πλήθος προβλημάτων στο να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους με αποτέλεσμα να κλείσουν τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις τους. Προς επίλυση αυτού του προβλήματος, ο ΟΑΕΔ με την 2/2019 προκήρυξη του εκπόνησε δράση στήριξης με τίτλο «Πρόγραµµα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας πέντε χιλιάδων (5.000) ανέργων, πρώην αυτό-απασχολουµένων, µε στόχο την επανένταξή τους στην αγορά εργασίας» με επιλέξιμους ΚΑΔ σχεδόν το σύνολο των δραστηριοτήτων, πλην όσων ρητά ορίζονταν σχετικά.

Μαργαρίτα Αργουδέλη: Να στηριχτεί η πρόεδρος.



Του Χρίστου Γεωργούση

Στον "Αρχίλοχο" δεν καταφέραμε να συνεννοηθούμε εγκαίρως και να δούμε τι συμβαίνει με την Κοινότητα Πάρου (Παροικιάς), τη σχέση της με το Δήμο και την πρόεδρο της Κοινότητας Μαργαρίτα Αργουδέλη. Η άποψη που εξέφρασα ήταν να υπογράψουμε το έγγραφο στήριξης, παραβλέποντας την τελεσιγραφική του διάσταση (αυτό υποστηρίχτηκε από την πλειοψηφία των μελών) και μετά να θέσουμε τα θέματα που είχαμε, αφού υπήρχε τόση βιασύνη.

Ο πρόεδρος βρέθηκε μπροστά σε προβληματισμούς καθώς επιθυμεί και αυτός και εμείς όλοι συνεργασία τόσο με την Κοινότητα, όσο και με το Σύλλογο του Παραδοσιακού Οικισμού, αλλά βεβαίως και με το Δήμο.

Υπάρχουν και καλύτεροι τρόποι να τίθενται τα ζητήματα και να μη μας φέρνουν σε ασυμφωνίες την ώρα που στα πολλά και σπουδαία συμφωνούμε. Ποιο είναι το πρόβλημα; Το πρόβλημα είναι ότι το έγγραφο δεν είχε κάτι το επιλήψιμο. Βεβαίως οι προτάσεις της Κοινότητας πρέπει να προσέχονται από το Δήμο, βεβαίως πρέπει κάποιες απ' αυτές να προχωρούν και να υλοποιούνται. Μικρόψυχο είναι να ξεχνιούνται, να μην συζητούνται καν, να απορρίπτονται.

Δεν θέλω να πιστέψω ότι αιτία είναι που την πλειοψηφία σ' αυτό και μόνο το Κοινοτικό Συμβούλιο την έχουν οι "άλλοι" του ψηφοδελτίου του Ροκονίδα που μειοψήφισε. Είμαστε στο "εμείς" είπε ο Μακρυγιάννης, πλειοψηφία και μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου πρέπει να το εννοήσουν και να προχωρήσουν σε αναβάθμιση της συνεργασίας και της ποιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου. Χωρίς βρισιές, μειωτικούς χαρακτηρισμούς, φωνές και κατάρες.

Είναι και άλλο θέμα σημαντικό. Αυτά που μού τηλεφώνησαν δύο άνθρωποι δεν τα πιστεύω. Η πρόεδρος υφίσταται επιθέσεις, απαξιώνεται, δεν βοηθείται στο έργο της. Υφίσταται και "σεξιστικές επιθέσεις" με διαβεβαίωσε φίλος ακριβός,

Είναι αλήθεια αυτό, φίλοι του Δημοτικού Συμβουλίου και κύριε δήμαρχε, έτσι θα τονώσουμε το ενδιαφέρον νέων ανθρώπων να ασχοληθούν με το Δήμο και να δώσουν χρόνο και πνοή από το πνεύμα τους στα δημόσια πράγματα;

Θα έπρεπε να έχει διπλή υποστήριξη, πρώτον γιατί είναι γυναίκα, και δεύτερον γιατί είναι νέος άνθρωπος που αποφάσισε να ασχοληθεί με τα κοινά. Δεν έχω έρθει ακόμα σε επαφή μαζί της, ούτε με τους κοντινούς της. μόνο το έγγραφο μού διαβάστηκε στο οποίο δεν είχα καμιά αντίρρηση να υπογραφεί. Με τον ίδιο τρόπο θα υποστήριζα και άλλον ή άλλην σύμβουλο, αν μάθαινα ότι υφίσταται διαρκή πόλεμο.

Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

" Όταν όλα θυσιάζονται στον βωμό της ανάπτυξης". Αρθρο του δημοτικού συμβούλου Θανάση Μαρινόπουλου.



Η  ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ

 Σημαντική δημοκρατική διαδικασία, που διευκολύνει την επιλογή των ορθών αποφάσεων, είναι η ενημέρωση και ο διάλογος πάνω σε συγκεκριμένο θέμα η θέματα.

Αυτή έχει καθιερωθεί πια με τον όρο «διαβούλευση» και διέπεται από κανόνες «ηθικής του διαλόγου» θα λέγαμε , βασικότατος των οποίων είναι η πλήρης και ειλικρινής παρουσίαση των επιστημονικών δεδομένων αλλά και των περιβαλλοντικών , κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων που θα επιφέρουν.

Τμήμα των επιστημονικών δεδομένων είναι οι λεγόμενες Μ.Π.Ε. (μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων) , που αποτελούν προϋπόθεση για τις μετέπειτα Α.Ε.Π.Ο. (αποφάσεις έγκρισης περιβαλλοντικών όρων) και δίνουν την άδεια για ένα έργο.

Όταν λοιπόν ολοκληρωθούν οι μελέτες και πριν από την έγκριση και αδειοδότηση τους, πρέπει να ενημερωθούν οι πολίτες της κοινωνίας και οι φορείς που τους εκπροσωπούν με εξαντλητικό τρόπο σχετικά με την κάθε πτυχή και λεπτομέρεια αυτών των μελετών και να εκφράσουν τις θετικές η αρνητικές εκτιμήσεις τους, που όμως θα πρέπει να ληφθούν υπ΄ όψιν για την μετέπειτα απόφαση έγκρισης η μη των συγκεκριμένων έργων.

Αυτό απαιτεί χρόνο, κόπο και εξειδικευμένους επιστήμονες για να εκλαϊκέψουν κάποια πράγματα.

Έτσι πρέπει να γίνει αν υπάρχει κράτος δικαίου, δεν γίνεται αλλιώς.

Υπάρχει όμως κράτος δικαίου όταν υπερισχύει εκείνο του ισχυρού και όλα θυσιάζονται στον βωμό της «ανάπτυξης»;

Αυτού του είδους η «ανάπτυξη» αντίκειται σε μια σύγχρονη δημοκρατία, στην οποία η προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους.

Υπάρχουν βέβαια όπλα καθώς έχουμε μέχρι στιγμής και ευρωπαϊκή και εθνική νομολογία προστασίας του περιβάλλοντος και εξαίρετη ερμηνευτική επινοητικότητα του ελληνικού Συμβουλίου της Επικράτειας.

Άρα όταν χάνονται οι ελπίδες από την εκτελεστική εξουσία, μετά τις εναποθέτουμε στη δικαστική.

Αν όμως δεν υπάρξει ούτε από εκεί απόδοση δικαίου τότε αποτελεί υποχρέωση των πολιτών να υπερασπιστούν το περιβάλλον .

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΥΓ  Ξεκίνησε με ελλιπή διαβούλευση η διαδικασία ψήφισης του σχεδίου νόμου  «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας » που επιβεβαιώνει τους φόβους μας.

Σε αυτό οι απόψεις των κατοίκων και των φορέων ενός τόπου δεν θεωρούνται «ουσιώδεις» και μπορούν να παραβλέπονται.
Αν τελικά περάσει έτσι όπως είναι τότε η υποχρέωση των πολιτών για αντίσταση έρχεται σε πρώτο πλάνο. 

Τηλεδιάσκεψη ΣΥΡΙΖΑ στις Κυκλάδες - Άμεση απόσυρση του καταστροφικού και για τις Κυκλάδες αντιπεριβαλλοντικού νομοσχεδίου



Κυκλάδες, 3/5/2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τηλεδιάσκεψη ΣΥΡΙΖΑ στις Κυκλάδες - Άμεση απόσυρση του καταστροφικού και για τις Κυκλάδες αντιπεριβαλλοντικού νομοσχεδίου

Η απόσυρση του καταστροφικού και για τις Κυκλάδες νομοσχεδίου, με τον παραπλανητικό τίτλο “Εκσυγχρονισμός της Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας”, ήταν ο κοινός τόπος όλων των τοποθετήσεων στην πολύ επιτυχημένη διαδικτυακή συζήτηση – διαμαρτυρία που διοργάνωσε χθες η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων και ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, με τη συμμετοχή 36 εκπροσώπων από περιβαλλοντικούς φορείς, την τοπική αυτοδιοίκηση, κινήματα, συλλόγους και ακτιβιστές του περιβάλλοντος.

Το νομοσχέδιο παραβιάζει Συνταγματικές διατάξεις, Ευρωπαϊκές Οδηγίες και Διεθνείς συμβάσεις, επιτρέποντας την καταστροφή του περιβάλλοντος στο όνομα των κατά βούληση επενδυτικών σχεδίων, εκχωρώντας τον έλεγχο των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε ιδιώτες και επιβάλλοντας ασφυκτικές προθεσμίες για τις γνωμοδοτήσεις των υπηρεσιών.

Παρεμβάσεις έκαναν η Ρένα Δούρου, μέλος της ΠΓ του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΣ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, υπεύθυνη για τον Τομέα Κλιματικής Αλλαγής, ο βουλευτής Σωκράτης Φάμελλος, τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ο Ευρωβουλευτής Πέτρος Κόκκκαλης, μέλος της επιτροπής Περιβάλλοντος του Ευρ. Κοινοβουλίου. Για πρώτη φορά η συζήτηση μεταδόθηκε από το νέο κανάλι της ΝΕ Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ στο youtube, και την παρακολούθησαν περισσότεροι από 300 πολίτες.

Τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν, αναλύοντας τα άρθρα του νομοσχεδίου και αφορούν το μέλλον των νησιών μας, ήταν:

Σύλλογος των δασκάλων της Πάρου και Αντιπάρου:"το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία βλάπτει σοβαρά τους μαθητές/τριες, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς".




Το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία βλάπτει σοβαρά
τους μαθητές/τριες, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς

Το Υπουργείο Παιδείας  εν μέσω πανδημίας φέρνει προς ψήφιση ένα πολυνομοσχέδιο για την παιδεία που εκφράζει τις απόψεις της σημερινής κυβέρνησης για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών της χώρας μας. Ένα πολυνομοσχέδιο που απέρριψαν  οι συνδικαλιστικές παρατάξεις  και τα συλλογικά τους όργανα.
Οι προτάσεις του νομοσχεδίου που υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, οδηγούν σε αποκλεισμό, σε οικονομική αφαίμαξη των γονιών , σε απολύσεις των εκπαιδευτικών.
       Παραθέτουμε τις αντιδραστικές αλλαγές που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο:
  • Αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26! Επιπλέον, από 7/θ σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.
Με λίγα λόγια  συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, απολύσεις εκπαιδευτικών και κυρίως  υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου.
Το ΥΠΑΙΘ βρίσκει την εποχή της πανδημίας για να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και να «επιβάλλει» το συνωστισμό. Προφανώς το ΥΠΑΙΘ ξεχνά ότι η   απόσταση που θα πρέπει να έχουν τα παιδιά μεταξύ τους  ορίζεται στο 1,5 μέτρο.

Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Επιτέλους απέκτησε Διοίκηση το Κέντρο Υγείας Πάρου - Αντιπάρου



Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση, που πλησίαζε να κλείσει χρόνο, η 2η ΔΥΠΕ το αποφάσισε επιτέλους και διόρισε στη θέση του πρόεδρου της Διοικούσας Επιτροπής του Κέντρου Υγείας τον Μπάμπη Μαλινδρέτο ανανεώνοντας σχεδόν ταυτόχρονα και τη θητεία του γιατρού Γιώργου Τζανίδη στη θέση του επιστημονικού Διευθυντή, που συμμετέχει λόγω θέσης στη Διοικούσα Επιτροπή μαζί με τον εκπρόσωπο του Δήμου γιατρό Πάνο Κεμπάμπη.

Τον  πρόεδρο αναπληρώνει ο συνταξιούχος πρώην υπάλληλος του Κ.Υ. Βασίλης Γαβαλάς και τον Γιώργο Τζανίδη η οδοντίατρος Ελισάβετ Κοκελίδου.

Η  Διοικούσα Επιτροπή του Κ.Υ. έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα προς τη 2η ΔΥΠΕ, δηλαδή έχει κουτσουρεμένες αρμοδιότητες, ενώ το Κ.Υ. στερείται και ταμειακής υπηρεσίας.

Αυτός άλλωστε ήταν και ένας από τους λόγους που συστήθηκε ο Σύλλογος των Φίλων του Κέντρου Υγείας.

Παρά ταύτα η Διοικούσα επιτροπή μπορεί να κάνει πολλά σε ένα εξαιρετικά ευαίσθητο χώρο που αφορά τη υγεία όλων μας, αρκεί να μην πέσει σε εσωστρέφεια και αναλωθεί σε εσωτερικές αντιθέσεις, οι οποίες στο παρελθόν οδήγησαν και στην παραίτηση του προηγούμενου προέδρου Σπύρου Λάβδα.

Αίτημα αιχμής παραμένει πάντοτε η συμπλήρωση των κενών οργανικών θέσεων σε ιατρικό προσωπικό. Θυμίζουμε ότι παραμένουν κενές οι οργανικές θέσεις του γυναικολόγου, του ακτινολόγου, του μικροβιολόγου και γιατρών γενικής ιατρικής.

Οι δραστήριοι σύλλογοι των γυναικών της Πάρου και της Αντιπάρου μπορούν να συνδράμουν το έργο της Δ.Ε. τουλάχιστον για τον διορισμό του γυναικολόγου.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία στην νέα Διοικούσα Επιτροπή.



Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΙΚΟ ΣΥΡΜΑΛΕΝΙΟ



Η φετινή πρωτομαγιά βρίσκει τη χώρα μας και όλο τον πλανήτη μπροστά σε μια πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση και σε πρωτοφανή μέτρα περιορισμού της ατομικής ελευθερίας και των συλλογικών δικαιωμάτων που απαγορεύουν κάθε μορφής κινητοποίηση.

Η κρίση αυτή μετατρέπεται από την κυβέρνηση της ΝΔ σε μια ακόμα ευκαιρία για να αναδείξει το νεοφιλελεύθερο πρόσωπο της, που πλήττει πρώτα από όλα την εργασία καθώς και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους αυτοαπασχολούμενους, δηλαδή την καρδιά της ελληνικής οικονομίας. Ο κανόνας είναι η επιδότηση της ανεργίας και όχι της απασχόλησης, ο μισός μισθός για μισή δουλειά, η αναστολή της εργασίας με μονόδρομο την επιλογή της ανεργίας.

Στις Κυκλάδες, βεβαίως η προοπτική της οικονομίας και της εργασίας είναι απόλυτα ζοφερή, όπου η εποχιακή εργασία κινδυνεύει να μετατραπεί σε ανεργία διαρκείας, ενώ το κλείσιμο των μικρών επιχειρήσεων και η απώλεια θέσεων εργασίας είναι ορατή όσο ποτέ άλλοτε.

Στο μυαλό και στη μνήμη μας, αναβιώνουν με τον πιο έντονο τρόπο οι αγώνες των εργατών όπου γης, οι αγώνες των μεταλλωρύχων της Σερίφου, οι αγώνες όλων των εργατών και των εργαζομένων διαχρονικά, στα μεταλλεία και τα ορυχεία, στα ναυπηγεία, στην οικοδομή, στον τουρισμό, στην εστίαση, στο εμπόριο, στο χωράφι, στην εκπαίδευση, στις υπηρεσίες, στη θάλασσα. Αγώνες ανθρώπων που όρθωσαν ανάστημα για αξιοπρεπείς συνθήκες και οκτάωρη απασχόληση, για δημόσια κοινωνική ασφάλιση, για ασφαλή και ποιοτική εργασία.

Και βεβαίως δεν ξεχνάμε όλο αυτόν τον κόσμο, τους γιατρούς, τους νοσηλευτές, τους οδηγούς του ΕΚΑΒ, το λοιπό προσωπικό των δημόσιων δομών υγείας σε όλη την Ελλάδα και στα νησιά, που δίνουν στην πρώτη γραμμή τη μάχη ενάντια στην πανδημία.

Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια ο παγκόσμιος και ο ευρωπαϊκός νεοφιλελευθερισμός, κατάφερε σε σημαντικό βαθμό να σαρώσει πολυετείς κατακτήσεις και δικαιώματα, σπρώχνοντας στη φτωχοποίηση και στο περιθώριο τους εργαζόμενους και τις πιο αδύναμες κοινωνικά τάξεις.

Δεν εκπέμπουμε όμως το μήνυμα της ηττοπάθειας, δεν αποδεχόμαστε τετελεσμένα, δεν υποχωρούμε. Παλεύουμε για την αποτροπή της εφαρμογής των σκληρών αντιλαϊκών μέτρων, παλεύουμε μέσα από ευρείες κοινωνικές και πολιτικές συμμαχίες για να αναδειχθεί ο κόσμος της εργασίας σε πρωταγωνιστή κοινωνικά δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης. Παλεύουμε για ένα πλανήτη, οικολογικά και κοινωνικά βιώσιμο.

Παλεύουμε για νέους μαζικούς και αποτελεσματικούς αγώνες. Άλλωστε κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος. Χαμένοι είναι οι αγώνες που δεν δίνονται!!!!!


Ζήτω η Εργατική Πρωτομαγιά !!!

 1/5/2020