Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Παγκόσμια Τράπεζα: "Νέα επικίνδυνη φάση το φθινόπωρο για την παγκόσμια οικονομία"

Μικρότερα γράμματα Μεγαλύτερα γράμματα
Παγκόσμια Τράπεζα: "Νέα επικίνδυνη φάση το φθινόπωρο για την παγκόσμια οικονομία"
Η παγκόσμια οικονομία θα εισέλθει σε μια «νέα επικίνδυνη φάση το φθινόπωρο», δήλωσε ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας Ρόμπερτ Ζέλικ, από το Πεκίνο όπου βρίσκεται και συμμετέχει στη διάσκεψη για το μέλλον της Κίνας με ορίζοντα το 2030.

«Η οικονομική κρίση στην Ευρώπη έχει μεταβληθεί σε μια κρίση χρέους με σοβαρές επιπτώσεις για την νομισματική ένωση, τις τράπεζες και την ανταγωνιστικότητα ορισμένων χωρών», επισήμανε ο κ. Ζέλικ.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιμετωπίζουν θέματα όπως το τεράστιο χρέος, τα έξοδα και την φορολογική μεταρρύθμιση με στόχο να στηρίξουν την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα», πρόσθεσε.

«Στο σημερινό διεθνές πλαίσιο με την επιβράδυνση της ανάπτυξης και την αποδυνάμωση της εμπιστοσύνης», ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας κάλεσε την Κίνα να επιταχύνει τη μετάβασή της «σε ένα οικονομικό μοντέλο που θα αφήνει περισσότερο χώρα στην κατανάλωση, τις καινοτομίες και την κοινωνική αφομοίωση» για να γεφυρωθεί το οικονομικό και κοινωικό χάσμα ανάμεσα στον αστικό και αγροτικό πληθυσμό.

Ο κ. Ζέλικ εκτίμησε ότι μέσα στα επόμενα 15 ως 20 χρόνια η Κίνα θα μπορέσει να περάσει στην ομάδα των χωρών με υψηλά εισοδήματα.

«Αυτή τη μετάβαση μόνο λίγες χώρες την καταφέρνουν και δυστυχώς πολλές αποτυγχάνουν», σημείωσε και κάλεσε τους Κινέζους αξιωματούχους «που γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν» να υλοποιήσουν τα σχέδιά τους.

«Οι αποφάσεις στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, οι αποφάσεις της Κίνας μας επηρεάζουν όλους», υπογράμμισε και κατέληξε λέγοντας ότι «ο κόσμος χρειάζεται μια κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης».

Τσίπρας: "Εκλογική συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων"

Μικρότερα γράμματα Μεγαλύτερα γράμματα
Τσίπρας: "Εκλογική συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων"
Τη συσπείρωση και την εκλογική συνεργασία όλων των πολιτικών δυνάμεων που απαιτούν εναλλακτικό δρόμο για τη χώρα πρότεινε σήμερα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην πρώτη συνεδρίαση της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής του κόμματος.
Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε σε έναν νέο συνασπισμό εξουσίας, «για μια συνεργασία στις επερχόμενες εκλογές, που θα περιλαμβάνει ολόκληρη την αριστερά, δυνάμεις από τον οικολογικό χώρο, δυνάμεις που απεγκλωβίζονται από την πολιτική του ΠΑΣΟΚ».
Ο κ. Τσίπρας είπε ότι είναι ανάγκη η Αριστερά να υπερβεί τον κατακερματισμό, να δώσει ελπίδα στους αγώνες για την μεγάλη ανατροπή , διεκδικώντας επιθετική αναδιαπραγμάτευση του χρέους, φορολόγηση του πλούτου και ριζική αναδιανομή του υπέρ των ασθενέστερων, επαναθεμελίωση του κοινωνικού κράτους και κοινωνικοποίηση του χρεοκοπημένου τραπεζικού συστήματος.
Απευθυνόμενος στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ είπε η σημερινή συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής είναι ένα βήμα επαναθεμελίωσης που γίνεται με βάση τη δημοκρατία, την ανοιχτή συλλογική λειτουργία και την ξεκάθαρη πολιτική συνεννόηση, υπογραμμίζοντας στη συνέχεια ότι «στις εξαιρετικά κρίσιμες περιόδους που ζούμε, η Αριστερά οφείλει να αποδείξει και θα αποδείξει ότι μπορεί να γονιμοποιεί τις διαφορετικές απόψεις, να τις συνθέτει δημιουργικά και να πρωταγωνιστεί στους κοινωνικούς αγώνες».
Ως προς τις πολιτικές εξελίξεις, ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι «έφτασε η ώρα μηδέν» για την κυβέρνηση η οποία «πρέπει να φύγει το γρηγορότερο, γιατί αν δε φύγει θα λεηλατήσει τη κοινωνία». Και μαζί της, πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας «να καταρρεύσουν και τα σενάρια συγκυβέρνησης των κομμάτων που είναι διατεθειμένα να εφαρμόσουν το μνημόνιο».
Σύμφωνα με εκτίμηση του κ. Τσίπρα, οι πρόσφατες εξελίξεις κατέδειξαν το ολοκληρωτικό αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η πολιτική των Μνημονίων, αφού «οι οικονομικοί στόχοι είναι άπιαστοι, οι δείκτες επιδεινώνονται συνεχώς, και οι προοπτικές εξόδου από τη ύφεση ολοένα και απομακρύνονται». Στο σημείο αυτό επέκρινε την κυβέρνηση λέγοντας ότι «μέσα στον πανικό τους, αντί να παραδεχθούν την αποτυχία ασχολούνται με την επικοινωνιακή διαχείριση της κατάρρευσης. Με τον υπουργό των Οικονομικών, που ουσιαστικά ασκεί χρέη πρωθυπουργεύοντος αντιπροέδρου, να διαψεύδει την επόμενη μέρα όσα με περισσή αυτοπεποίθηση ανακοινώνει τη προηγούμενη».
Σε έμμεση αναφορά του στην επέτειο ίδρυσης του ΠΑΣΟΚ και στην επανεμφάνιση των «Αγανακτισμένων», ο κ. Τσίπρας είπε ότι «σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα, όχι γιατί είναι η επέτειος της ίδρυσης ενός κόμματος που δεν υπάρχει πια, που με ευθύνη της ηγεσίας του έχει αντικατασταθεί από το Κόμμα του μνημονίου, αλλά γιατί σήμερα είναι το ραντεβού των πλατειών».
Ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι κόσμος επανακάμπτει στις πλατείες για να εκφράσει ακόμα πιο δυναμικά, ακόμα πιο αποφασιστικά μια αγανάκτηση που συνεχώς εξαπλώνεται και βαθαίνει σε ευρύτερα κοινωνικά στρώματα.

Αρχίζει ο Β' γύρος

Πρώτη καταχώρηση: Σάββατο, 3 Σεπτεμβρίου 2011, 11:29


Αρχίζει ο δεύτερος γύρος κινητοποιήσεων των εργαζόμενων που θίγονται από τα νέα μέτρα, λίγο πριν την Έκθεση Θεσσαλονίκης και σε ένα κλίμα ιδιαίτερα φορτισμένο και εξαιρετικά αρνητικό για την κυβέρνηση. Στην πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων αναμένεται να βρεθούν οι ταξιτζήδες, οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Πονοκέφαλο προκαλούν στα κυβερνητικά επιτελεία, οι πληροφορίες ότι κορυφαία συνδικαλιστικά στελέχη των αυτοκινητιστών, βρίσκονται σε επαφή με συναδέλφους τους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και συζητούν το ενδεχόμενο να διοργανώσουν κοινές κινητοποιήσεις και απεργίες, κάνοντας έτσι ορατό το ενδεχόμενο να παραλύσει η οικονομική ζωή της χώρας.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Το Βήμα», οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές πρόκειται να αντιδράσουν στο νέο οργανόγραμμα των εταιριών, αλλά και να επιχειρήσουν δυναμικά να επιβάλλουν τους όρους τους κατά την διαπραγμάτευση για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.

Από την πλευρά των ιδιοκτητών ταξί, αναμένονται νέες αποφάσεις καθώς την Δευτέρα λήγει το τελεσίγραφο που έθεσαν στον υπουργό Υποδομών και Συγκοινωνιών, Γιάννη Ραγκούση, να τους γνωστοποιήσει τις τελικές αποφάσεις του για την απελευθέρωση του επαγγέλματος.

Αν το σχέδιο για ταυτόχρονες απεργίες πραγματοποιηθεί, τόσο ο κ. Ραγκούσης όσο και ο νέος γενικός γραμματέας Μεταφορών, κ. Αρ. Μπουρδάρας θα κληθούν να διαχειριστούν μία κατάσταση που η Αθήνα δεν έχει βιώσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, σχολιάζει η εφημερίδα.

Σε αναταραχή ο χώρος της Παιδείας

Με 90 πανεπιστημιακές σχολές να τελούν ήδη υπό κατάληψη και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων να επισείουν κινητοποιήσεις διαρκείας, θεωρείται βέβαιο ότι τις επόμενες εβδομάδες, οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα βρεθούν στο επίκεντρο της κοινωνικής διαμαρτυρίας.

Η ένταση που επικρατεί στις σχέσεις μεταξύ των συνδικαλιστικών οργανώσεων που πρόσκεινται στα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας, ΠΑΣΠ και ΔΑΠ, με τις αντίστοιχες πολιτικές ηγεσίες στους, δίνουν την εντύπωση πώς οι εξελίξεις ενδεχομένως να είναι απρόβλεπτες σε ένα φθινόπωρο που προβλέπεται θερμό.

Ρήγμα έχει αρχίσει να εμφανίζεται και στο μέτωπο των καθηγητών ΑΕΙ, όπως φάνηκε κατά την σύνοδο Πρυτάνεων της Παρασκευής, καθώς πολλοί έχουν διαχωρίσει την θέση τους, διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση της Συγκλήτου να μεταφέρει την εξεταστική και υποστήριξαν ότι πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα ο νέος νόμος. Μάλιστα σε ανακοίνωσή τους, τόνισαν ότι είναι ανάγκη όλοι οι καθηγητές να στηρίξουν τα λεγόμενα «ανοικτά πανεπιστήμια».

 Παρ' όλα αυτά, γίνεται λόγος για αντιφάσεις και ασάφειες που υπάρχουν σε κάποιες διατάξεις του νόμου και αναζητούνται τρόποι αντίδρασης στις διατάξεις που διαφωνούν.

Επίσης, οι Πρυτάνεις, κατά τη διάρκεια της συνόδου, συζήτησαν και πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας Δία Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για παράταση ενός χρόνου στην εφαρμογή του νόμου, εξαιτίας της δύσκολης περιόδου που διανύει η χώρα.

Persona non grata ο πρωθυπουργός στην Θεσσαλονίκη

Σε αστυνομικό κλοιό θα βρεθεί η Θεσσαλονίκη κατά την διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης, με οργανώσεις και φορείς να προετοιμάζουν δυναμικές κινητοποιήσεις, ειδικά τις ημέρες της καθιερωμένης συνέντευξης Τύπου και της ομιλίας του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου.

Περισσότεροι από 4.500 αστυνομικοί επιστρατεύονται για τις μεγάλες διαδηλώσεις, ενώ μεταφέρονται τα δύο οχήματα εκτόξευσης νερού και ο σιδερένιος φράχτης που είχε χρησιμοποιηθεί στην πρωτεύουσα κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων των «Αγανακτισμένων». Επίσης πληροφορίες αναφέρουν, ότι στα σημεία όπου αναμένονται επεισόδεια θα απομακρυνθούν όλοι οι κάδοι σκουπιδιών, ώστε να μην αποτελέσουν υλικό για φωτιές που τυχόν να ανάψουν οι διαδηλωτές.

Οι αποφάσεις για την τελική φάση του σχεδιασμού των αστυνομικών μέτρων λήφθηκαν σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., με επικεφαλής τον αρχηγό, Λευτέρη Οικονόμου και με τη συμμετοχή όλου του επιτελείου, όπως και όλων των επικεφαλής των διευθύνσεων Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Τα πρωτοφανή σε μέγεθος αστυνομικά μέτρα προκάλεσαν ήδη αντιδράσεις στον χώρο των συνδικάτων αλλά και στο κίνημα των «Αγανακτισμένων», μέλη των οποίων μιλούν για «κινήσεις εντυπωσιασμού» της κυβέρνησης και της αστυνομίας, προκειμένου να δημιουργηθεί κλίμα φόβου και να αποτραπεί στους πολίτες η κάθοδος στις μεγάλες διαδηλώσεις της ΔΕΘ.

Επιμέλεια: Πάνος Πικραμένος

Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Ανδρέα


Όποιος διαβάσει σήμερα τη διακήρυξη του ΠΑΣΟΚ της 3ης Σεπτέμβρη του 1974 θα καταλάβει γιατί μπορεί να τρίζουν τα κόκκαλα του Ανδρέα Παπανδρέου για όσα κατάφερε η σημερινή κυβέρνηση,
Έχουν καταργηθεί κι έχουν σβήσει όλα τα μεγάλα όνειρα και οράματα του «πατέρα» του ΠΑΣΟΚ.
Πού είναι η Εθνική Ανεξαρτησία που αναφέρεται στη διακήρυξη;
Πού είναι η ενεργός συμμετοχή του πολίτη στις αποφάσεις που τον αφορούν;
Πού είναι η δημιουργία Πολιτείας απαλλαγμένης από ξένο έλεγχο ή επεμβάσεις:
Πού είναι η Ελλάδα χωρίς την εξουσία της οικονομικής ολιγαρχίας;
Όλα αυτά τα οράματα που καταγράφονται στη διακήρυξη της 3ης του Σεπτέμβρη έχουν γίνει ένας εφιάλτης για σήμερα με τα εγκληματικά λάθη στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της χώρας.
Ο αγρότης δεν απολαμβάνει πια τον ιδρώτα του κόπου του - όπως αναφέρεται στη διακήρυξη του Ανδρέα.
Η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο υπάρχει και τα περήφανα γηρατειά έχουν καταντήσει οι ζήτουλες στην καθημερινή μας ζωή.
Αντιγράφω από την διακήρυξη της 3ης του Σεπτέμβρη
« Η σημερινή διακήρυξη των αρχών του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος αποτελεί εκκίνηση για την ίδρυση ενός κινήματος που θέλουμε να ανήκει στον αγρότη, τον εργάτη, το βιοτέχνη, το μισθωτό, τον υπάλληλο, στη θαρραλέα και φωτισμένη νεολαία μας».
37χρονια μετά το ΠΑΣΟΚ ανήκει στους «κηπουρούς», στους καρεκλοκένταυρους της εξουσίας και σε ανθρώπους που δειλιάζουν μπροστά στα μεγάλα προβλήματα.
Τι κρίμα….

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2011

«Φουντώνουν» οι καταλήψεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

 
Σχεδόν 120 τμήματα στα Πανεπιστήμια και αρκετά ακόμη σε εννέα ΤΕΙ

Με 120 καταλήψεις – σύμφωνα με την κοινή εκτίμηση έως αυτήν την ώρα – τμημάτων πανελλαδικά καθώς και ορατό τον κίνδυνο για τους φοιτητές να χαθεί το εξάμηνο «υποδέχεται» τον Σεπτέμβρη η πανεπιστημιακή κοινότητα της χώρας.

Περισσότερα από 120 τμήματα  στα Πανεπιστήμια και αρκετά ακόμη σε εννέα ΤΕΙ της χώρας είναι σήμερα κλειστά, καθώς έχουν καταληφθεί από φοιτητές που αντιδρούν στο νέο Νόμο Πλαίσιο για τη λειτουργία τους.

Το πρωί, φοιτητές του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (του ΚΚΕ), απέκλεισαν συμβολικά το κτίριο διοίκησης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, εμποδίζοντας την είσοδο όλων.

Ο αποκλεισμός του κτιρίου συνεχίζεται, ενώ έχουν «παγώσει» όλες οι λειτουργίες του Ιδρύματος. Ανάλογες κινητοποιήσεις γίνονται από τους εκπροσώπους της ίδιας κίνησης σε άλλα Ιδρύματα στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις της χώρας.

Καταλήψεις γίνονται στα Ιδρύματα: Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, πανεπιστήμιο Πάτρας, Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλίας, Πειραιώς, Οικονομικό Πανεπιστήμιο, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

Οι πρυτάνεις των ΑΕΙ θα συνεδριάσουν εκτάκτως την Παρασκευή για να καθορίσουν τη στάση τους, ενώ ήδη εκφράζεται ανοικτά η διάθεσή τους να προσφύγουν στα ανώτατα δικαστήρια.

Η Σύγκλητος του πανεπιστημίου Αιγαίου εξουσιοδότησε την Τετάρτη τις πρυτανικές αρχές του Ιδρύματος, σε συντονισμό με τους άλλους πρυτάνεις των ΑΕΙ να προχωρήσουν σε έλεγχο της συνταγματικότητας του νέου Νόμου.

Η Σύγκλητος του Ιδρύματος, μετέθεσε την εξεταστική της περίοδο για τις 12 του Σεπτέμβρη, ενώ αναφέρει ότι ο νέος Νόμος δεν διαθέτει τη συναίνεση της μεγάλης πλειοψηφίας της πανεπιστημιακής κοινότητας ούτε ανταποκρίνεται στην ανάγκη για ένα δημόσιο πανεπιστήμιο.

Στο μεταξύ διχάζονται περισσότερο μέρα με την ημέρα οι πανεπιστημιακοί καθηγητές.

Μετά την κίνηση Αγωνιστική Πρωτοβουλία του Μετσοβίου Πολυτεχνείου, που ζήτησε άμεση εφαρμογή του Νόμου, σήμερα εκδόθηκε και νέα ανακοίνωση υποστήριξης της μεταρρύθμισης στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας.

Η Κίνηση Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης (πρόσκειται στο χώρο του κέντρου) με ανακοίνωσή της τονίζει ότι ο νέος νόμος βελτιώνει σε αρκετά και κρίσιμα σημεία τη λειτουργία των Ιδρυμάτων και καταλήγει αναφέροντας ότι επιβάλλεται να προχωρήσουν οι καθηγητές αποφασιστικά, διαφυλάσσοντας ανοιχτά Πανεπιστήμια με πλήρεις τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές τους λειτουργίες.

Με DVD και φωτοτυπίες θα ξεκινήσει η σχολική χρονιά

 
Νοέμβριο τα βιβλία σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια

Διαστάσεις παίρνει το πρόβλημα με τις ελλείψεις βιβλίων στα σχολεία για το οποίο η υπουργός Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου δίνει συνέντευξη την ερχόμενη εβδομάδα.
Μετά από τη μεγάλη καθυστέρηση που είχε εφέτος η εκτύπωση των σχολικών βιβλίων -ο σχετικός διαγωνισμός είχε ακυρωθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο- η σχετική σύμβαση υπογράφεται μόλις αύριο το πρωί. Η σύμβαση θα υπογραφεί με τρεις εταιρείες για την αγορά του χαρτιού που θα χρησιμοποιηθεί για την εκτύπωση των σχολικών βιβλίων, ύψους περίπου δέκα εκατομμυρίων ευρώ.

Με εγκύκλιό του το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε το βράδυ της Πέμπτης σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς ότι τα σχολικά βιβλία δεν θα είναι έτοιμα μέχρι την έναρξη της χρονιάς και ότι η ύλη θα διανεμηθεί με φωτοτυπίες και DVD. Η εκτύπωση των σχολικών βιβλίων δεν αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν από τον Νοέμβριο.


Φωτοτυπίες και DVD

Το υπουργείο Παιδείας έτσι αναγκάζεται να περάσει όλο το εκπαιδευτικό υλικό στο Διαδίκτυο, ενώ στους μαθητές θα μοιραστούν τις πρώτες ημέρες της σχολικής χρονιάς DVD και φωτοτυπίες.

Όπως ανακοίνωσε μάλιστα ο ΟΕΔΒ ήδη για «την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και προκειμένου να αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η καθυστέρηση της αποστολής των σχολικών εγχειριδίων, το υπουργείο Παιδείας προέβη στην ακόλουθη ενέργεια:

• Ανάρτηση όλων των διδακτικών βιβλίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην πλατφόρμα «ψηφιακό σχολείο» στη διεύθυνση:


Οι Διευθυντές και οι Εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων μπορούν να έχουν πρόσβαση και να αξιοποιούν το σχετικό υλικό, με κάθε πρόσφορο τρόπο, για τους ίδιους και τους μαθητές τους.

Επιπλέον, το υπουργείο Παιδείας θα διανείμει σε όλους τους μαθητές DVD, στο οποίο θα εμπεριέχονται τα σχολικά εγχειρίδια, έτσι ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να μελετούν ηλεκτρονικά τα μαθήματα».


Πάντως, η εκτύπωση των σχολικών βιβλίων δεν αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν τον Νοέμβριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα βιβλία που έχουν έως σήμερα εκτυπωθεί σε πολλές περιοχές της χώρας δεν ξεπερνούν το …10%. Λίγες ημέρες πριν την έναρξη των σχολείων μάλιστα και σύμφωνα με τα στοιχεία του Οργανισμού Εκτύπωσης Διδακτικού Βιβλίων (ΟΕΔΒ), στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Εύβοια δεν έχει γίνει διανομή βιβλίων, στη Βοιωτία έχει σταλεί μόλις το 10%, στην Ευρυτανία το 4%. Στις νησιωτικές περιοχές και την Πελοπόννησο έχει αποσταλεί από το 70 έως το 90% των βιβλίων.

Ετσι, από τους 183 τίτλους για το δημοτικό σχολείο έτοιμοι είναι μόνο οι 15. Στα Γυμνάσια από τους 178 τίτλους είναι έτοιμοι μόνο οι 5! Στο Λύκειο από τους 207 τίτλους έτοιμοι είναι οι 13. Τέλος, για την τεχνική εκπαίδευση, από τους 419 τίτλους έτοιμοι είναι μόλις οι 26.


Παραιτήσεις;

Το θέμα φέρεται ότι έχει προβληματίσει την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ενώ φήμες κυκλοφόρησαν την Πέμπτη το βράδυ για παραίτηση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας κ. Βασ. Κουλαϊδή. Ο κ. Κουλαϊδής πάντως μιλώντας στο «Βήμα» είπε ότι «δεν συντρέχει λόγος παραιτήσεως και πως δεν έχει ασχοληθεί καν με το θέμα των βιβλίων την εφετινή χρονιά».

Στο θέμα της εκτύπωσης των βιβλίων εμπλέκονται τέσσερα υπουργεία: Προεδρίας, Ανάπτυξης, Οικονομικών και Παιδείας, τα οποία όπως φαίνεται δεν κατάφεραν να συντονιστούν. Από τον περασμένο Οκτώβριο ο ΟΕΔΒ είχε προκηρύξει τον διαγωνισμό για το χαρτί, αλλά φαίνεται ότι προβλήματα στην διαδικασία και προβλήματα που διαπιστώθηκαν από το Ελεγκτικό τελικά οδήγησαν στην υπάρχουσα κατάσταση.

Ετοιμάζεται υποδοχή αγανάκτησης στη ΔΕΘ

«Ανεπιθύμητους» χαρακτηρίζουν τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και τους υπουργούς που θα επισκεφθούν την 76η ΔΕΘ (10-11/9) οι «αγανακτισμένοι» της Θεσσαλονίκης.
Καλούν τους πολίτες να αποκλείσουν τους δρόμους γύρω από τις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ, με πανελλαδικού χαρακτήρα συγκεντρώσεις στις 3 το μεσημέρι του Σαββάτου 10 Σεπτεμβρίου σε τρία σημεία. Στον Λευκό Πύργο, στο πρώην 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο και στην οδό Β. Γεωργίου στο ύψους του κτιρίου των προσκόπων.
«Να φύγει η κυβέρνηση του Μνημονίου και η τρόικα! Να διαγραφεί το χρέος. Δεν χρωστάμε, δεν πουλάμε, δεν πληρώνουμε!» τονίζουν σε μήνυμά τους στο Διαδίκτυο και σημειώνουν: «Στις αρχές του Σεπτέμβρη ο πρωθυπουργός και το υπόλοιπο πολιτικό προσωπικό που μας έχει οδηγήσει στο χείλος του γκρεμού θα εμφανιστούν σαν να μη συμβαίνει τίποτε στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης για να συμμετάσχουν στη χιλιοπαιγμένη κακόγουστη πολιτική πασαρέλα της. Οι Αγανακτισμένοι του Λευκού Πύργου καλούμε τους πολίτες να επιφυλάξουμε σε όλους αυτούς την υποδοχή που τους αξίζει με μία μόνο φράση: Είστε ανεπιθύμητοι!»
Την ίδια μέρα, στις 6μ.μ., θα γίνουν συλλαλητήρια στο άγαλμα του Βενιζέλου (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ), στην πλατεία Αριστοτέλους (ΠΑΜΕ), στην Καμάρα (σωματεία και οργανώσεις εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς). Από την Αθήνα θα ταξιδέψουν το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη μέλη του κινήματος «Δεν πληρώνω», που θα ανοίξουν τις μπάρες των διοδίων, ενώ ένστολοι αστυνομικοί