Η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών έγινε στη Βουλή σε βαρύ κλίμα μετά τις εμπλοκές στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα. Η σύσκεψη γίνεται λίγο πριν ο πρωθυπουργός αναχωρήσει για τη Σύνοδο Κορυφής.
Η σύσκεψη των τριών πολιτικών κράτησε πάνω απο 3 ώρες ενώ νωρίτερα αποχώρησαν οι υπουργοί Βρούτσης και Στουρνάρας.
Ο Φώτης Κουβέλης βγαίνοντας από τη σύσκεψη είπε σε δηλώσεις του οτι η τρόικα προβάλει αξιώσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Τόνισε οτι δεν είναι διαρθρωτική αλλαγή το να αξιώνει η τρόικα να ισοπεδωθούν τα εργασιακά δικαιώματα και ξεκαθάρισε οτι η ΔΗΜΑΡ δεν θα ψηφίσει τα που αξιώνουν οι δανειστές η τρόικα.
Μετά από τρεις ολόκληρες ώρες οι κυβερνητικοί εταίροι ολοκλήρωσαν τις διαβουλεύσεις τους σε μία προσπάθεια να χαραχτεί μία κοινή γραμμή απέναντι στην Τρόικα. Οι αποφάσεις που ελήφθησαν αποτυπώνονται στα όσα υποστήριξαν οι δύο κυβερνητικοί αρχηγοί, Ευάγγελος Βενιζέλος και Φώτης Κουβέλης κατά τις δηλώσεις τους.
Mετά το πέρας των συζητήσεων, ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης, φάνηκε ανένδοτος στο να θιγούν οι εργασιακές σχέσεις. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα συνεχίζονται. Τα όσα ζητεί η τρόικα δεν έχουν καμία σχέση με όλα όσα έχει να αντιμετωπίσει η χώρα σε σχέση με τα 11,5 δις ευρώ». Τόνισε ότι «οι αξιώσεις της τρόικας στοχεύουν στα να ισοπεδωθούν τα εργασιακά δικαιώματα και υπερβαίνουν τις αντοχές της κοινωνίας», αφήνοντας να εννοηθεί ότι η ΔΗΜΑΡ δεν θα ψηφίσει το πακέτο για τις αλλαγές στα εργασιακά.
Από την πλευρά του, ο Ευάγγελος Βενιζέλος τόνισε ότι «η καθυστέρηση των συζητήσεων με την τρόικα δεν ωφελεί την Ελλάδα» και πρόσθεσε πως το πακέτο των μέτρων θα πρέπει να είναι το τελευταίο και να είναι εσωτερικά δίκαιο.
«Πρέπει το πακέτο να βγάλει οριστικά τη χώρα από την κρίση, αλλιώς οι αγορές δε θα πειστούν», πρόσθεσε. Αναφορικά με τα εργασιακά επεσήμανε ότι άλλες παρεμβάσεις δεν ωφελούν.
Την πόρτα της Βουλής πέρασε στις 16.58 ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης, ενώ προηγουμένως, στο γραφείο του πρωθυπουργού στη Βουλή μετέβη ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελος Βενιζέλος. Παρόντες ήταν και οι υπουργοί Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας και Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης.
(Ο κ. Βενιζέλος)
(Ο κ. Κουβέλης)
O κ. Βρούτσης αποχώρησε από το γραφείο του πρωθυπουργού περί τις 19.00 οπότε και ολοκληρώθηκε η ενημέρωση των πολιτικών αρχηγών που στηρίζουν την κυβέρνηση. O υπουργός Εργασίας αναμένεται να συναντηθεί εκ νέου με τους επικεφαλής της τρόικας εντός της ημέρας.
Λίγα λεπτά αργότερα, περίπου στις 19.40 εξήλθαν από το γραφείο του πρωθυπουργού οι κ.κ. Γιάννης Στουρνάρας και Χρήστος Σταϊκούρας και κατευθύνθηκαν προς το υπουργείο Οικονομικών. O κ. Στουρνάρας δήλωσε ότι «τα χρονοδιαγράμματα ισχύουν» και ότι η εκταμίευση της δόσης θα πρέπει να γίνει το αργότερο έως τα μέσα Νοεμβρίου, καθώς τελειώνουν τα ταμειακά διαθέσιμα του κράτους.
(Ο υπουργός Εργασίας, Γ. Βρούτσης)
Με το πακέτο των μέτρων να βρίσκεται στον αέρα, μετά και το χθεσινό αδιέξοδο των διαβουλεύσεων, τα αποτελέσματα της σημερινής συνάντησης των κυβερνητικών εταίρων αναμένονταν με μεγάλο ενδιαφέρον. Το κυβερνητικό σχήμα φαίνεται πως «πορεύεται» χωρίς πυξίδα, μετά και τις χθεσινές διαφωνίες, καθώς με δυσκολία αναζητεί τη «χρυσή τομή» που θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των δανειστών.
Στόχος είναι η εξεύρεση λύσης, ενόψει και του Eurogroup στις 12 Νοεμβρίου, προκειμένου να εξασφαλιστεί μέχρι τα μέσα του ίδιου μήνα η επόμενη δόση του πακέτου στήριξης, ύψους 31,5 δισ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι αύριο, ο Αντώνης Σαμαράς αναχωρεί για το Βουκουρέστι, στο πλαίσιο της συνόδου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και την Πέμπτη μεταβαίνει στις Βρυξέλλες για την ευρωπαϊκή Σύνοδο Κορυφής.
Η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών έγινε σε «βαρύ» κλίμα λόγω του χθεσινού τέλματος στο οποίο περιήλθαν οι διαπραγματεύσεις σε βασικά ζητήματα, αλλά και λόγω της διακοπής των σημερινών διαβουλεύσεων στο υπ. Εργασίας.
Όπως τόνισε υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Οικονομικών, μετά τη χθεσινή σύσκεψη με την τρόικα, υπάρχει πάρα πολλή δουλειά. «Δεν πρόκειται να εκταμιευθεί η δόση, εάν δεν κλείσουν όλα τα διαρθρωτικά και τα προαπαιτούμενα», τόνισε προσθέτοντας ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά μικρά πράγματα που πρέπει να κλείσουν, με χρονοδιάγραμμα να πάρουμε τη δόση στα μέσα Νοεμβρίου».
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, μιλώντας χθες στο συνέδριο της «International Herald Tribune» εμφανίστηκε πάντως αισιόδοξος ότι σύντομα η χώρα μας θα πάρει την επόμενη δόση του δανείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου