Ο κ. Σαμαράς θέλει να πάει στην Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ έχοντας κλείσει την συμφωνία με την Τρόικα προκειμένου να μπορεί να επικαλεσεί ότι από την πλευρά του έκανε ό,τι του αναλογούσε, έκλεισε τις εκρρεμότητες και ότι πλέον πρέπει η ΕΕ να προχωρήσει στην εκταμίευση. Η κυβέρνηση επιδιώκει η εκταμίευση να γίνει σε μία δόση και μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου αφού όπως έχει πει δημοσίως ο πρωθυπουργός αυτό είναι το όριο αντοχής της ελληνικής οικονομίας. Όμως η Τρόικα εξακολουθεί να προκαλεί καθυστερήσεις απαιτώντας όλο και πιο σκληρά μέτρα στο δημοσιονομικό πακέτο ενώ παράλληλα θέλει συμφωνία της κυβέρνησης για το εργασιακό που απορρυθμίζει πλήρως της εργασιακές σχέσεις και στην ουσία θέτει την Ελλάδα αφενός του ευρωπαικού κεκτημένου.
Ο πρωθυπουργός θέλει να έχει την συμφωνία των δύο πολιτικών του εταίρων όταν θα πάει στις Βρυξέλλες. Ωστόσο ήδη η σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών μετατέθηκε για αύριο Τρίτη αφενός γιατί υπάρχουν ακόμη εκρεμότητες στην συζήτηση με την Τρόικα και αφετέρου γιατί οι δύο πολιτικοί αρχηγοί διαφωνούν σε επιμέρους μέτρα.
Το θέμα της Ελλάδας δεν θα συζητηθεί στην Σύνοδο Κορυφής. Η κυβέρνηση θεωρεί ότι θα μετατεθεί για την έκτακτη σύνοδο του Νοεμβρίου. Παρόλα αυτά θέλει να έχει πράξει ό,τι της αναλογεί προκειμένου να αποσπάσει θετική δήλωση και να δρομολογηθούν οι εξελίξεις κατά τρόπο που να μπορεί να περάσει στο διάστημα που θα μεσολαβήσει τα μέτρα που θα αποφασιστούν από την ελληνική Βουλή.
Επιδιώκει το κυβερνητικό επιτελείο ακόμη κι αν το θέμα της Ελλάδας συζητηθεί στο πλαίσιο λύσης πακέτο για τον ευρωπαϊκό Νότο αυτό να μην ανατρέψει την απαραίτητη για την ελληνική οικονομία εκταμίευση της δόσης. Σαν εφιάλτη βλέπει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο που έχει αρχίσει να συζητείται μεταξύ Βρυξελλών, Νέας Υόρκης και Βερολίνου να δοθούν τα χρήματα της δόσης τμηματικά και ανάλογα αφενός με την ψήφιση όλων των μέτρων και αφετέρου με την πρόοδο που θα επιδείξει η κυβέρνηση στην υλοποίησή τους -πχ τις 15.000 απολύσεις μέχρι το τέλος του χρόνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου