Σε δυο άξονες κινήθηκαν τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνάντησης των τριών αρχηγών. Πρώτον, οι ενστάσεις της τρόικας για μέτρα περίπου 2 δις. ευρώ που αφορούν την εργασιακή εφεδρεία, τα έσοδα από τη φορολόγηση αλλά και τις αμυντικές δαπάνες. Οι δανειστές ζητούν εξειδίκευση των μέτρων διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος να απορριφθούν και να ζητηθούν άλλα μέτρα. Δεδομένου ότι τα χρονικά περιθώρια στενεύουν οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί καλούνται να αποφασίσουν άμεσα σχετικά με την εξειδίκευση των μέτρων. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα "αγκάθια" είναι δύο - η εργασιακή εφεδρεία και οι περικοπές στα ειδικά μισθολόγια.
Δυόμιση ώρες κράτησε η κρίσιμη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών για το πακέτο μέτρων 11,5 δισ. ευρώ με φόντο τις ενστάσεις της τρόικας για κάποια από τα μέτρα.
Η συζήτηση για τα μέτρα, όπως τόνισαν και οι ίδιοι οι αρχηγοί, δεν έχει κλείσει ακόμη και όλα δείχνουν ότι αρχίζει μια εβδομάδα-φωτιά για την κυβέρνηση σε λεπτές ισορροπίες.
Εκτός των συναντήσεων του κ. Σαμαρά με την τρόικα τη Δευτέρα και με τον επικεφαλής της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι την Τρίτη, οι πολιτικοί αρχηγοί θα συναντηθούν εκ νέου την Τετάρτη. Παράλληλά, ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ αναμένεται να συναντηθεί και ο ίδιος με την τρόικα αύριο μετά το ραντεβού της με τον πρωθυπουργό.
Κουβέλης: Όχι νέες περικοπές στα χαμηλά εισοδήματα
Πρώτος από το Μέγαρο Μαξίμου βρήκε ο κ. Κουβέλης, ο οποίος τάχθηκε κάθετα αντίθετος σε νέες περικοπές στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα και εξαπέλυσε «πυρά» κατά της τρόικας.
«Δεν έχει ολοκληρωθεί η συζήτηση και δεν έχει υπάρξει συγκεκριμένη απόφαση,. Διεκδικώ τα μέτρα να είναι δίκαια, να μην ματώσουν άλλο τα χαμηλά εισοδήματα και να προστατευτούν οι οικονομικά αδύναμοι. Επιπλέον, πρέπει όλα αυτά να ενταχθούν σε ένα πλαίσιο για την ανάπτυξη. Η ύφεση είναι βαθιά και τα μέτρα δεν έχουν αποτέλεσμα χωρίς ανάπτυξη» τόνισε ο αρχηγός της ΔΗΜΑΡ.
Παράλληλα, ο κ. Κουβέλης εξαπέλυσε «πυρά» στην τρόικα αλλά και τους εταίρους μας: «Να αντιληφθούν οι εταίροι ότι ο ελληνικός λαός δεν αντέχει άλλο. Να καταλάβει και η τρόικα ότι οι όποιες αξιώσεις προβάλλει έχουν ως αποδέκτη μια κοινωνία που είναι τεμαχισμένη».
Σχετικά με τα μέτρα, ο αρχηγός της ΔΗΜΑΡ σχολίασε λιτά και… περιεκτικά πως «δεν είναι τίποτα δεδομένο».
Βενιζέλος: Δεν υπάρχει θέμα στήριξης της κυβέρνησης - Θεωρώ αυτονόητο ότι θα δοθεί η δόση και η παράταση
Ο κ. Βενιζέλος εξήλθε 3 λεπτά αργότερα και τόνισε θεωρεί αυτονόητο πως η Ελλάδα πρέπει να πάρει ακέραια τη δόση των 31,5 δισ.. τον Οκτώβριο αλλά και τη διετή επιμήκυνση. Παράλληλα, επεσήμανε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να έχει τη στήριξη και των 3 κομμάτων, ενώ σημείωσε πως τα τελικά μέτρα που θα αποφασιστούν πρέπει να χαρακτηρίζονται από δικαιοσύνη.
«Στόχος μας είναι όχι μόνο το πλεόνασμα αλλά και να έχουμε βιώσιμη λύση σε μια βιώσιμη χώρα. Να δούμε ξέφωτο. Αποφασίσαμε να εξειδικεύσουμε και να οριστικοποιήσουμε μέτρα 11,5 δισ. ευρώ. Θεωρώ αυτονόητο ότι μετά τη συμφωνία μας με την τρόικα θα δοθεί το προβλεπόμενο αντάλλαγμα που είναι η παράταση, για την οποία άλλωστε έχει υπάρξει γραπτή πρόβλεψη για την περίπτωση βαθύτερης ύφεησς. Παράλληλα θεωρώ αυτονόητο ότι θα δοθεί στο ακέραιο και έγκαιρα η δόση των 31,5 δισ. ευρώ» σχολίασε ο Ευάγγελός Βενιζέλος.
«Μετά τις ανακοινώσεις του Ντράγκι πρέπει να συζητηθεί η μείωση του χρέους. Δε θα θιγούν τα διακρατικά δάνεια, δε θα χάσουν χρήαμτα οι εταίροι μας. Ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό είναι να συνεχιστεί η ανόητη συζήτηση περί εξόδου της χώρας από το ευρώ» συμπλήρωσε.
Ο κ. Βενιζέλος υπογράμμισε ότι η συζήτηση για τα μέτρα δεν έχει κλείσει και τάχθηκε κατά των περικοπών στα επιδόματα αναπηρίας και τις οριζόντιες μειώσεις στις συντάξεις. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα στήριξης της κυβέρνησης, τόνισε ότι έχει άριστη σχέση με τον πρωθυπουργό και σημείωσε ότι βρισκόμαστε στην «τελική φάση».
Κεδίκογλου: Η συνοχή της κυβέρνησης είναι αδιαμφισβήτητη
Το σχόλιο από πλευράς της κυβέρνησης ήρθε από τον εκπρόσωπο Σίμο Κεδίκογλου, ο οποίος σχολίασε πως «η συνοχή της είναι αδιαπραγμάτευτη».
Ο πρωθυπουργός παραμένει μέχρι αυτή την ώρα στο Μέγαρο Μαξίμου καθώς συνομιλεί με τον ΥΠΟΙΚ Γιάννη Στουρνάρα και τον αναπληρωτή ΥΠΟΙΚ Χρήστο Σταϊκούρα για το πακέτο των μέτρων ενόψει και του αυριανού ραντεβού με την τρόικα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό επιτελείο θα μεταβεί και πάλι στο υπουργείο Οικονομικών μετά το τέλος της συνάντησης με τον κ. Σαμαρά και θα έχει επικοινωνία με τους εκπροσώπους των δανειστών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου