Ο ΣΕΕΝ προχώρησε στην υπογραφή μνημονίου συμφωνίας με την ΠΝΟ, το οποίο προβλέπει αυξήσεις 1,5% για τη ΣΣΕ του 2010 και 1% για το 2011
Νέος «πόλεμος» επαπειλείται στην ακτοπλοΐα μεταξύ των εταιρειών για τις συλλογικές συμβάσεις των ναυτικών. Χθες ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προχώρησε στην υπογραφή μνημονίου συμφωνίας με την ΠΝΟ το οποίο προβλέπει αυξήσεις 1,5% για τη ΣΣΕ του 2010 και 1% για το 2011. Πλέον οι δύο πλευρές αναμένουν την επικύρωσή της από τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη, προκειμένου να ισχύσει σε όλες τις επιχειρήσεις της ακτοπλοΐας όπως είχε δεσμευθεί ο ίδιος με επιστολή του προς το ΣΕΕΝ κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαήμερης απεργίας της ΠΝΟ.
Επικύρωση
Kύκλοι του ΥΘΥΝΑΛ επιβεβαίωναν χθες ότι ο κ. Διαμαντίδης θα επικυρώσει άμεσα τις δύο ΣΣΕ μόλις του αποσταλούν. Ωστόσο, οι εταιρείες που είναι μέλη της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, αλλά και όσες έχουν αποσύρει τους εκπροσώπους τους από αυτή, διαμηνύουν στον υπουργό να μην προχωρήσει στην επικύρωση της σύμβασης μεταξύ ΣΕΕΝ ? ΠΝΟ διότι θα την προσβάλουν στα δικαστήρια ως μη αντιπροσωπευτική για τον κλάδο. Διαφωνίες καταγράφηκαν χθες και από μία εταιρεία μέλος του ΣΕΕΝ.
Μάλιστα, ορισμένες υιοθετούν ακόμα πιο σκληρή στάση απειλώντας ότι όχι μόνο δεν πρόκειται να εφαρμόσουν τη συμφωνία, αλλά θα «δέσουν» αμέσως τα πλοία τους και, όπως έλεγαν χθες χαρακτηριστικά εκπρόσωποί τους, ας αναζητήσει το ΥΘΥΝΑΛ τα χρήματα για να τα κινήσει και να εξυπηρετήσει τα νησιά. Το μνημόνιο μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ προβλέπει για το 2010 αυξήσεις 1,5% που θα καταβληθούν αναδρομικά σε τρεις δόσεις, τους μήνες Ιούλιο - Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 2011 ενώ οι αυξήσεις 1% για το 2011 θα καταβληθούν άμεσα αναδρομικά. Και στις δύο συμβάσεις οι αυξήσεις θα υπολογισθούν στους μισθούς των εν ενεργεία ναυτικών και στα πάσης φύσεως επιδόματα.
Θετικό βήμα
Ο ΣΕΕΝ σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι: «η υπογραφή της ΣΣΕ, η κατακύρωση της οποίας τελεί υπό την έγκριση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, θεωρούμε ότι αποτελεί ένα θετικό βήμα για την πορεία της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς εξασφαλίζει την εργασιακή ειρήνη που όλοι έχουμε ανάγκη προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στις εξαιρετικά δύσκολες επικρατούσες οικονομικά συνθήκες». Εταιρείες μέλη του ΣΕΕΝ εκτιμούν ότι οι απεργίες που έγιναν το 2010 για τη ΣΣΕ αλλά και όσες υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να ξεσπούσαν τον Απρίλιο, έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλες οικονομικές απώλειες ενώ το κόστος τους για τον κλάδο ξεπέρασε εκείνο μίας αύξησης 1% - 1,5% στους μισθούς των ναυτικών.
Επικύρωση
Kύκλοι του ΥΘΥΝΑΛ επιβεβαίωναν χθες ότι ο κ. Διαμαντίδης θα επικυρώσει άμεσα τις δύο ΣΣΕ μόλις του αποσταλούν. Ωστόσο, οι εταιρείες που είναι μέλη της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, αλλά και όσες έχουν αποσύρει τους εκπροσώπους τους από αυτή, διαμηνύουν στον υπουργό να μην προχωρήσει στην επικύρωση της σύμβασης μεταξύ ΣΕΕΝ ? ΠΝΟ διότι θα την προσβάλουν στα δικαστήρια ως μη αντιπροσωπευτική για τον κλάδο. Διαφωνίες καταγράφηκαν χθες και από μία εταιρεία μέλος του ΣΕΕΝ.
Μάλιστα, ορισμένες υιοθετούν ακόμα πιο σκληρή στάση απειλώντας ότι όχι μόνο δεν πρόκειται να εφαρμόσουν τη συμφωνία, αλλά θα «δέσουν» αμέσως τα πλοία τους και, όπως έλεγαν χθες χαρακτηριστικά εκπρόσωποί τους, ας αναζητήσει το ΥΘΥΝΑΛ τα χρήματα για να τα κινήσει και να εξυπηρετήσει τα νησιά. Το μνημόνιο μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ προβλέπει για το 2010 αυξήσεις 1,5% που θα καταβληθούν αναδρομικά σε τρεις δόσεις, τους μήνες Ιούλιο - Αύγουστο και Σεπτέμβριο του 2011 ενώ οι αυξήσεις 1% για το 2011 θα καταβληθούν άμεσα αναδρομικά. Και στις δύο συμβάσεις οι αυξήσεις θα υπολογισθούν στους μισθούς των εν ενεργεία ναυτικών και στα πάσης φύσεως επιδόματα.
Θετικό βήμα
Ο ΣΕΕΝ σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι: «η υπογραφή της ΣΣΕ, η κατακύρωση της οποίας τελεί υπό την έγκριση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, θεωρούμε ότι αποτελεί ένα θετικό βήμα για την πορεία της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς εξασφαλίζει την εργασιακή ειρήνη που όλοι έχουμε ανάγκη προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στις εξαιρετικά δύσκολες επικρατούσες οικονομικά συνθήκες». Εταιρείες μέλη του ΣΕΕΝ εκτιμούν ότι οι απεργίες που έγιναν το 2010 για τη ΣΣΕ αλλά και όσες υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να ξεσπούσαν τον Απρίλιο, έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλες οικονομικές απώλειες ενώ το κόστος τους για τον κλάδο ξεπέρασε εκείνο μίας αύξησης 1% - 1,5% στους μισθούς των ναυτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου