Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Ανοιχτά για πολίτες και το απόγευμα

 
Τα στρατιωτικά νοσοκομεία Αττικής και Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της συνεργασίας με το ΕΣΥ
Της Πεννυς Mπουλουτζα

Επέκταση της συνεργασίας των στρατιωτικών νοσοκομείων με το ΕΣΥ και κατά την απογευματινή βάρδια και συντονισμό για τις προμήθειες υγειονομικών υλικών με στόχο τις χαμηλότερες δυνατές τιμές, ανακοίνωσαν χθες οι υπουργοί Εθνικής Αμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος και Υγείας, Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Ανδρέας Λοβέρδος.
Σε σύσκεψη που προηγήθηκε των ανακοινώσεων οι δύο υπουργοί συμφώνησαν στη διάθεση κλινών των στρατιωτικών νοσοκομείων για την εξυπηρέτηση των πολιτών-ασθενών του λεκανοπεδίου Αττικής και της Θεσσαλονίκης και κατά τις απογευματινές ώρες. Εως τώρα, τα πέντε στρατιωτικά νοσοκομεία (401, Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών, ΝΙΜΤΣ, 251, 417 και 424) διαθέτουν συνολικά 65 κλίνες, ώστε να εξυπηρετούνται, πλην του στρατιωτικού προσωπικού και των λοιπών δικαιούχων περίθαλψης, πολίτες που διακομίζονται μέσω του ΕΚΑΒ κατά το πρωινό ωράριο (από τις 7.30 π.μ. έως τις 2.30 μ.μ.). Ο κ. Λοβέρδος χαρακτήρισε πολύτιμη αυτή τη βοήθεια των στρατιωτικών νοσοκομείων, σημειώνοντας ότι η εικόνα που εμφανίζουν ορισμένα νοσοκομεία κατά την εφημερία τους μάς εκθέτει ως χώρα. Και πρόσθεσε ότι φιλοδοξία του υπουργείου είναι από το 2013 τα νοσοκομεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης να είναι μονίμως σε εφημερία.
Επιπλέον, οι κ. Βενιζέλος και Λοβέρδος συμφώνησαν στην ανάγκη συντονισμού στον τομέα των προμηθειών ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, αναλώσιμων υλικών και φαρμάκων και με στόχο την επίτευξη μεγαλύτερης οικονομίας. Οπως τόνισαν, παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις στις τιμές με τις οποίες προμηθεύονται υλικά τα στρατιωτικά νοσοκομεία και τις τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου Υγείας, αλλά και του ΙΚΑ. «Πρέπει να υπάρχει συντονισμός για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, να υπάρχει αλληλοενημέρωση, κοινή διαπραγμάτευση και εφαρμογή της καλύτερης δυνατής πρακτικής», τόνισε ο κ. Βενιζέλος. Στο πλαίσιο αυτό συγκροτείται κοινή ομάδα εργασίας που μεταξύ άλλων θα εξετάσει τη δυνατότητα αξιοποίησης του στρατιωτικού εργοστασίου παραγωγής γενοσήμων φαρμάκων και φαρμακευτικού υλικού. Από την πλευρά του ο κ. Λοβέρδος, υπενθύμισε ότι διάταξη στον πρόσφατο νόμο του υπουργείου Υγείας δίνει τη δυνατότητα να καταγγέλλονται οι συμβάσεις προμήθειας υλικών -ακόμα και εάν έχει προηγηθεί διαγωνισμός- σε περίπτωση που διαπιστώνεται χαμηλότερη τιμή στην εγχώρια αγορά για υλικό με τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Θητεία και χρήστες

Οι δύο υπουργοί ανακοίνωσαν και τη συνεργασία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας με τον Οργανισμό κατά των Ναρκωτικών. Ειδικότερα, αποφασίστηκε να δίνεται η δυνατότητα σε κάθε χρήστη που καλείται να υπηρετήσει, να εντάσσεται σε «στεγνό» θεραπευτικό πρόγραμμα του ΟΚΑΝΑ ή του ΚΕΘΕΑ. Η ολοκλήρωση του προγράμματος θα θεωρείται ισοδύναμη με το ένα τρίτο της θητείας του, που σημαίνει ότι θα υπηρετεί τρεις μήνες λιγότερο.
Το τελευταίο κομμάτι της συνεργασίας αφορά το ΕΚΑΒ και ειδικότερα τον ανεφοδιασμό των ασθενοφόρων της Αττικής με καύσιμα, αρχικά από στρατιωτικά πρατήρια, που εκτιμάται ότι θα μειώσει σημαντικά το κόστος. Σημειώνεται ότι σήμερα το ΕΚΑΒ δαπανά 5 εκατ. ευρώ ετησίως για καύσιμα του στόλου του.

Πηγή; Εφημ. "Καθημερινή"

Δεν υπάρχουν σχόλια: