Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

ΝΕΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΕΣΠΟΤΙΚΟ

Το Δεσποτικό, το ακατοίκητο νησί δυτικά της Αντιπάρου, «αποκαλύπτει» τους αρχαιολογικούς θησαυρούς του. Το ιερό του Απόλλωνα και τα ίχνη του λατρευτικού αγάλματος
ta-mustika-tou-apollwna-sto-nisi-despotiko
Η συστηματική έρευνα των τελευταίων δεκαεπτά ετών από τον αρχαιολόγο Γιάννο Κουράγιο (ΚΑ΄ΕΠΚΑ) έχει φέρει στο φως ένα εκτεταμένο και πλούσιο αρχαϊκό ιερό πιθανότατα ιδρυμένο από τους Παρίους.
Το κέντρο της λατρείας ήταν ένα προστατευμένο με περίβολο τέμενος, στο οποίο δέσποζε ο μαρμάρινος πρόστυλος ναός, με κιονοστοιχία 7 κιόνων ύψους περ. 7μ. και δίπλα σε αυτόν το τελετουργικό εστιατόριο και ο βωμός.
Πήλινη σίμη από το κτίριο Δ
Πήλινη σίμη από το κτίριο Δ

Ενα νέο κτίριο ήρθε εφέτος στο φως

Οι φετινές έρευνες έφεραν στο φως, σε πολύ μικρή απόσταση από την είσοδο του τεμένους, ένα νέο μεγάλο κτίριο, το οποίο προστίθεται στα άλλα 12 κτίρια που έχουν αποκαλυφθεί από τις παλαιότερες έρευνες και στα 5 που έχουν εντοπιστεί στο νησάκι Τσιμηντήρι, το οποίο κατά τη αρχαϊκή περίοδο ήταν ενωμένο με το Δεσποτικό.

"ΣΚΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΡΩ ΦΩΚΙΑΝΟΥ



ΗΡΩ ΦΩΚΙΑΝΟΥ 

Γεννημένη στην Πάρο το 1969 από Παριανούς γονείς . 
Τελείωσε το Λύκειο στην Πάρο και σπούδασε στην Αθήνα κοσμητική ιατρική . Αγαπημένο της μάθημα πάντα, η ιστορία της τέχνης και η χρωματολογία! 
Ζει και εργάζεται στην Πάρο στο δικό της παραδοσιακό καφενείο. 
Χόμπι της το ραδιόφωνο ,τα θέματά της εκεί, εικαστικά ,πολιτιστικά και κοινωνικά . 
Μεγάλη της αγάπη η τέχνη .
 Ένθερμος υποστηρικτής κάθε μορφής έκφρασης. 
Η ίδια γράφει ποίηση και λατρεύει την ηλεκτρονική ζωγραφική. 
Σαν παιδί ένιωσε τα πρώτα καλλιτεχνικά σκιρτήματα της μέσα στον πολιτιστικό σύλλογο του Αρχίλοχου  στην Πάρο.
 Γι αυτό το λόγο, αποφάσισε να εκθέσει την δική της δουλειά στην αίθουσα του Αρχίλοχου!

 Θέλοντας να δώσει έμπνευση και κουράγιο σε όλους που αγαπούν την τέχνη !!! 

Τίτλος της έκθεσης :ΣΚΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Έργα της εκεί: 1• μοναξιά 2• συντροφιά 3• νέα ζωή 4• σχέση ψυχής 5• δίλημμα 6• περισυλλογή 7•θάνατος στο Νείλο 8• έκρηξη 9• σπείρα 10• πλάνη 11• αναμονή 12• νέες μορφές 13• η λύρα του Απόλλωνα 14•καταδίκη 15• το σκήπτρο προσκυνά Με την υποστήριξη του Π.Σ. Αρχιλοχος .

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΚΑΤΟΝΤΟΠΥΛΙΑΝΗΣ




Πενιχρός σε προβολή από τα μέσα ενημέρωσης ο φετινός εορτασμός της Εκατονταπυλιανής.

Αν εξαιρέσουμε το αξιόλογο ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε ανήμερα από το κανάλι της Βουλής τα άλλα μέσα σιώπησαν.

Πενιχρή ήταν και η παρουσία πολιτικών και εκκλησιαστικών παραγόντων.

Ο υπουργός Εργασίας και βουλευτής Κυκλάδων Γιάννης Βρούτσης εκπροσώπησε την Κυβέρνηση και ο Μητροπολίτης Πειραιώς τη Μητρόπολή του.

Ο Επίσκοπος Επιδαύρου που παρέστη φέρει απλά τον τίτλο. Στερείται μητροπόλεως.
Το Πολεμικό μας Ναυτικό προσόρμησε ένα μικρό πλοίο, έστειλε τη φιλαρμονική του και το καθιερωμένο άγημα.

Η συμμετοχή του Δήμου ήταν η συνήθης (βεγγαλικά, παραπλέοντα πλοιάρια, χοροί από το χορευτικό της Νάουσας). Το επιπλέον ήταν η συναυλία με τον Παντελή Θαλασσινό, που δημιούργησε το αδιαχώρητο κάτω από το λόφο του Αγίου Κωνσταντίνου.

Το Εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του φετινού εορτασμού ήταν το πλήθος του κόσμου που εισέρρευσε την παραμονή και ανήμερα της γιορτής στο ναό της Εκατονταπυλιανής  και η υποδειγματική οργάνωση στη διακίνηση του κόσμου από τη Διοικούσα Επιτροπή του Προσκυνήματος που συνεργάστηκε άριστα  με τα όργανα της τάξης του Α.Τ. Πάρου και του Λιμεναρχείου.
Αυτή η προσέλευση είχε να συμβεί πέραν της δεκαετίας.

Εκτίμηση: 

Η Εκατονταπυλιανή διατηρεί την ακτινοβολία της ως Πανελλήνιο Προσκύνημα . Το απέδειξε η μεγάλη προσέλευση του κόσμου.

Προτάσεις:

Το 2015 πρέπει να επιδιωχθεί η μεγαλύτερη δυνατή προβολή. Υπάρχουν παριανοί και φίλοι της Πάρου που μπορούν να βοηθήσουν , αρκεί να τους το ζητηθεί εγκαίρως.

Να επιδιωχθεί η παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη, ο οποίος στο παρελθόν είχε δώσει σχετική υπόσχεση, ότι θα επισκεφθεί την Εκατονταπυλιανή.

Να πραγματοποιηθεί η ημερίδα για τον αείμνηστο Αναστάσιο Ορλάνδο, που όπως έχουμε πληροφορηθεί έχει αποφασισθεί από το Ι.Π. εδώ και καιρό, το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.

Η Εκατονταπυλιανή που έχει συνδέσει το όνομά της με την Αγία Σοφία και τους πρώτους βυζαντινούς αυτοκράτορες πρέπει να αναδειχθεί σε διορθόδοξο κέντρο και αυτό μπορεί να γίνει, αν το αποφασίσουν η εκκλησιαστική  και πολιτική ηγεσία του τόπου μας .


Φίλος του blog.

Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΥ ΜΑΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ..




Τι πρέπει να προσέχετε για να αποτρέψετε 
την εκδήλωση πυρκαγιάς


. Μην καίτε σκουπίδια ή ξερά χόρτα και κλαδιά κατά τη διάρκεια
των θερινών μηνών....
• Μην ανάβετε τους θερινούς μήνες υπαίθριες ψησταριές στα δάση ή σε χώρους που υπάρχουν ξερά χόρτα.
• Αποφύγετε τις υπαίθριες εργασίες που ενδέχεται να προκαλέσουν πυρκαγιά (οξυγονοκολλήσεις, χρήση τροχού ή άλλου εργαλείου που δημιουργεί σπινθήρες).
• Μην πετάτε ποτέ αναμμένα τσιγάρα όταν βρίσκεστε σε υπαίθριους χώρους.
• Μην αφήνετε σκουπίδια στο δάσος. Υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης.
Δείτε περισσότερα

Πηγή: ΜανώληςΚαβάλλης

Το «φεστιβάλ» του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου



Όταν ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Πάρου – Αντιπάρου ζητούσε από τον Μητροπολίτη μας την επαναφορά του εθίμου της πρωινής λιτάνευσης το Δεκαπενταύγουστο, ήταν συνεπής με το λαϊκό αίσθημα των κατοίκων της Παροικιάς.

Άλλωστε είχε προηγηθεί η συλλογή χιλίων και πλέον υπογραφών με πρωτεργάτη τον αείμνηστο Νικόλαο Κρίσπη που απευθύνονταν με σχετικό υπόμνημα στον μακαριστό Αμβρόσιο.

Ο ίδιος σύλλογος, με τις συνεχείς παρεμβάσεις του προς το Δήμο, κατόρθωσε να καταργήσει το έθιμο των μικροπωλητών, που έδιναν με την παρουσία τους ακόμα μεγαλύτερο χρώμα στο πανηγύρι του Δεκαπενταύγουστου.

Η φετινή εικόνα του «φεστιβάλ» που οργάνωσε ο σύλλογος στην πλατεία Μαντώς Μαυρογένους, χαρακτηρίστηκε από την περιορισμένη συμμετοχή καταστηματαρχών, από εκκωφαντική μουσική που αναστάτωσε τη γύρω περιοχή και από ελάχιστες εκδηλώσεις.

Προφανώς οι καταστηματάρχες του νησιού για δικούς τους λόγους δεν το στήριξαν και κατά πάσα πιθανότητα αυτό θα συμβεί  και του χρόνου.

Η παρέα του Castello  προτείνει την κατάργησή του και την επαναφορά των μικροπωλητών στην περιοχή του καρνάγιου.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι της παρέας είναι και παππούδες που θα ήθελαν να πάρουν τα εγγόνια τους για μια πανηγυριώτικη βόλτα στο χώρο των μικροπωλητών. Και βέβαια δεν είναι οι μόνοι παππούδες που θα το επιθυμούσαν.


Η νέα δημοτική αρχή ας το έχει στα υπ΄όψιν  της.