Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017

Περί έργων


Λογικό αλλά και επιβεβλημένο είναι η νέα δημοτική αρχή να ολοκληρώνει τα συνεχιζόμενα έργα που παραλαμβάνει από την προηγούμενη και κυρίως αυτά που έχουν την αποδοχή της τοπικής μας κοινωνίας.

Λογικό αλλά και επιβεβλημένο επίσης είναι η νέα δημοτική αρχή, με βάση το πρόγραμμά της, να ξεκινάει νέα έργα, ανεξάρτητα από το πότε  αυτά θα ολοκληρωθούν, αφού ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης διαφέρει από έργο σε έργο.

Επί πλέον η δημοτική αρχή οφείλει να είναι σε ετοιμότητα και να «ωριμάζει» μελέτες στα πλαίσια του ΕΣΠΑ για έργα που έχει ανάγκη ο τόπο μας, πριν από την προκήρυξή τους από την Περιφέρεια και όχι μετά. Και επίσης, εάν προκύψει συγκυριακά κάποιοι έργο ( και ευκαιρίες προκύπτουν πάντοτε) να μπορεί να το εκτελέσει, στα πλαίσια των δυνατοτήτων της.

Αυτές κατά την άποψή μας είναι βασικές αρχές πάνω στις οποίες πρέπει να στηρίζεται η δραστηριότητα κάθε δημοτικής αρχής στον κρίσιμο τομέα των έργων.

Τι συμβαίνει όμως στο Δήμο μας διαχρονικά;

Συνεχιζόμενα έργα υποδομής σοβαρά, μεγάλα και αναγκαία για το νησί, αντί να συνεχιστούν καταργήθηκαν. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον δεύτερο περιφερειακό της Παροικιάς, την αποχέτευση και το βιολογικό της Αγκαιριάς-Αλυκής και το κλειστό γυμναστήριο της Παροικιάς που ήταν έτοιμο για δημοπράτηση.

Συνεχιζόμενα έργα εξάλλου καρκινοβατούν, όπως  π.χ. τα κτιριακά των σχολείων της Παροικιάς, το εμπορικό λιμάνι και η ανάπλαση του Αγροκηπίου της Παροικιάς.

Συνεχιζόμενα έργα που προχώρησαν και ολοκληρώθηκαν έπειτα από  μεγάλη καθυστέρηση, είναι το Μουσείο Περαντινού και το κλειστό της Μάρπησσας, που κρατήθηκαν ζωντανά κυρίως από τους Μαρπησσαίους και ολοκληρώθηκαν.

Συνεχιζόμενο έργο επίσης μεγάλης αναπτυξιακής σημασίας είναι το νέο αεροδρόμιο, που εκκρεμούν τα κτιριακά και η επιμήκυνση του διαδρόμου στα 2 χιλιόμετρα, όπως αρχικά είχε προγραμματισθεί.

Τέλος συνεχιζόμενο έργο ήταν και αυτό που ολοκληρώθηκε πρόσφατα και συγκυριακά με τον εξοπλισμό του πολυχώρου του ΕΠΑΛ από την τεχνική υπηρεσία και με δαπάνη του Δήμου.

Έργα που δεν έγιναν με ευθύνη του Δήμου.

Δεν πραγματοποιήθηκε με ευθύνη της προηγούμενης δημοτικής αρχής η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Παροικιάς, που είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 3 εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΣΠΑ.

Δεν εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ με ευθύνη της τωρινής δημοτικής αρχή η κατασκευή 2 βρεφονηπιακών σταθμών (στην Παροικιά και την τοπική κοινότητα Αρχιλόχου) και η ίδρυση κοινωνικού φαρμακείου. 

Δεν λειτούργησε ειδικό σχολείο 2/θμιας εκπαίδευσης, επειδή το αίτημα του Δήμου ήταν ελλιπές. (Δεν προσδιόριζε το χώρο λειτουργίας του).

Αυτά επί του παρόντος γιατί θα επανέλθουμε.

Τι είχε υποσχεθεί προεκλογικά η δημοτική αρχή
(Αντιγραφή από την ιστοσελίδα της)


Αναλυτικά το πρόγραμμά μας για κάθε κοινότητα του νησιού

 ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ
·         Διαμόρφωση λιμανιού
·         Κυκλοφοριακό
·         Πλατεία Μαντώς
·         Παραδοσιακός οικισμός
·         Διαμόρφωση παραλίας-Αγροκήπιο
·         Πιο πολλούς κάδους ανακύκλωσης
·         Μπαζωμένη παραλία
·         Περιφερειακός πεζοδρόμιο
·         Παρκινγκ-διαγραμμίσεις –φωτισμός & αρίθμηση
·         Φώτα –παραλιακός (από πλευρά θάλασσας)
·         Ενημερωτικές πινακίδες
·         Χάρτες του οικισμού

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ
·         Μουσείο Λαογραφικό – επέκταση – εμπλουτισμός
·         Δημιουργία του ιστορικού αρχείου της Πάρου
·         Πινακοθήκη
·         Σήμανση –επιγραφές από –προς parking
·         Δράσεις εντός του παραδοσιακού οικισμού για την ανάδειξή του

ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΟΙΚΙΑ
·         Εκατονταπυλιανή-βυζαντινό μουσείο
·         Αρχαιολογικό μουσείο
·         Ενετικό κάστρο
·         Δήλιο
·         Ασκληπιείο
·         Ναός Αθηνάς
·         Αρχαίο νεκροταφείο
·         Εργαστήριο Κεραμικής
·         Βυζαντινές εκκλησίες

ΑΝΑΔΕΙΞΗ
·         Ηλιοβασίλεμα
·         Παραλίες


ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΜΑΝΙΟΥ
·         Μελέτη διαγωνισμού πύλης του νησιού
·         Γραφείο πληροφοριών
·         Αίθουσες αναμονής

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
·         Επιμήκυνση ωραρίου άφιξης και αναχώρησης ΚΤΕΛΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΝΑΟΥΣΑΣ
·          Φωτισμός ποταμιού
·         Φωτισμός εντός της θάλασσας του λιμανιού
·         Αύξηση θέσεων parking αναπήρων
·         Πόρτα για την ασφαλή διέλευση στην μαρίνα
·         Λειτουργία γραφείου πληροφοριών
·         Πούλμαν μεταφοράς εντός του χωριού
·         Παλαιό ξενοδοχείο ¨Ξενία Νάουσας¨
·         Στις οργανωμένες παραλίες ¨WC¨ και ¨Ντούζ¨
·         Τουαλέτες σε περισσότερες θέσεις στην Νάουσα
·         Προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στην Νάουσα
·         Θαλάσσιες Αθλοπαιδιές στην Νάουσα
·         Parking θέσεων ποδηλάτων & μηχανών
·         Δημιουργία λιακής αγοράς (1 ημέρα την εβδομάδα)
·         Αναβάθμιση περιοχής Αγίου Δημητρίου
·         Κατασκευή ξυλοκατασκευών για την καλύτερη πρόσβαση
·         Ρύθμιση κυκλοφοριακού στην Νάουσα ¨¨Ποτάμι¨
·         Ηλεκτρική μπάρα στην πλατεία
·         Κυκλοφοριακή μελέτη για αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας
·         Να δημιουργηθεί μια έκθεση με παλιές φωτογραφίες της Νάουσας & διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων για την προβολή της ιστορίας της Νάουσας και των μνημείων της
·         Μοναστήρι

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΡΧΙΛΟΧΟΥ
Ο Δήμος σε συνεργασία με τη Δημοτική Κοινότητα Αρχιλόχου θα προχωρήσει τις διαδικασίες για τα  παρακάτω έργα


ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ
·         Υπογείωση δικτύου ΔΕΗ, στην πλατεία Αγ. Χαράλαμπου στο οικισμό Προδρόμου
·         Διαπλάτυνση τμήματος κεντρικής δημοτικής οδού, στην θέση «Αγ. Παντελεήμονας»
·         Πλακόστρωση δημοτικού δρόμου από Γεώργιο Παυλάκη έως Νηπιαγωγείο – Ιατρείο Προδρόμου
·         Πλακόστρωση δημοτικού δρόμου από πολιτιστικό κέντρο (Δεξαμενή) μέχρι κοιμητήριο – Γούρνες
·         Πλακόστρωση δημοτικού δρόμου προς Σκιαδά Αντώνη
·         Επισκευή – Συντήρηση Ιατρείου Προδρόμου
·         Κατασκευή δεξαμενής 1000 κυβικών μέτρων στον Πρόδρομο
·         Αποκατάσταση βατότητας και πλάτους δρόμου από πηγάδι Γαλιού μέχρι κεντρικό δρόμο Χωματίστρας – περιφερειακού δρόμου Χοιρόλακα-Νάουσας
·         Ολοκλήρωση ασφαλτόστρωσης τμήματος δρόμου στην περιοχή «Αμμουδάρες»

ΜΑΡΜΑΡΑ
·         Διαπλάτυνση γεφυριού Μαρμάρων
·         Μετατροπή αποθήκης συνεταιρισμού ως Πολιτιστικό Κέντρο
·         Συντήρηση δρόμου Μαρμάρων-Μώλου
·         Πλακόστρωση δημοτικού δρόμου από Τσιγώνια Ζαμπέλα έως Βασιλόπουλου και από κεντρικό δρόμο έως Καπαρού Εργίνας.
·         Νομιμοποίηση αλιευτικού καταφυγίου Μώλου, καθαρισμός και βελτίωση λιμενικών εγκαταστάσεων
·         Κατασκευή αποχετευτικού δικτύου στον οικισμό Μώλου
·         Δημιουργία χώρου άθλησης και παιδικής χαράς
·         Βελτίωση – διαπλάτυνση δημοτικού δρόμου Μαρμάρων – Μώλου

ΓΕΝΙΚΑ
Καταγραφή και λήψη μέτρων για επικίνδυνα κτίρια εντός των οικισμών Μάρμαρα & Πρόδρομο

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΡΠΗΣΣΑΣ
Ο Δήμος σε συνεργασία με τη Δημοτική Κοινότητα  Μάρπησσας  θα προχωρήσει τις διαδικασίες για τα  παρακάτω έργα
·         Ολοκληρωμένη λειτουργία του γραφείου τοπικής κοινότητας Μάρπησσας. Καθημερινή παρουσία υπαλλήλου. Με την ηλεκτρονική σύνδεση που υπάρχει , είναι δυνατόν να διεκπεραιώνονται όλες οι αναγκαίες εργασίες –εξυπηρετήσεις πολιτών
·         Επέκταση της αγροτολέσχης στη Μάρπησσα
·         Κατασκευή της “Αλιπράντειου” κοινοτικής βιβλιοθήκης στον δωρηθέντα οίκημα του Ηλία Περαντινού
·         Λειτουργία και ανάδειξη των Μουσείων στην Μάρπησσα. (Γλυπτικής «Ν. Περαντινός» , Λαογραφικό μουσείο, Βυζαντινό Μουσείο)
·         Ανάδειξη περιπατητικού τουρισμού   :       Μονή Αγίου Γεωργίου , Μονή Αγίου Αντωνίου, Αυκουλάκι
·         Εκδηλώσεις ανάδειξης τοπικών προϊόντων –χειροτεχνημάτων
·         Αξιοποίηση του Ξενώνα στο Π. Λιβάδι π.χ πολιτιστικό κέντρο (θέατρο)
·         Τελειοποίηση δημοτικού γηπέδου Μάρπησσας με χλοοτάπητα τελευταίας γενιάς
·         Ηλεκτροδότηση και κατασκευή πεζοδρομίου του δρόμου Πίσω Λιβάδι – Λογαράς
·         Διαμόρφωση του parking στο Λογαρά και Πίσω Λιβάδι
·         Θα εξετάσουμε τη μεταφορά επεξεργασμένων λυμάτων ΒΙΟΚΑ Μάρπησσας για την αναδάσωση του λόφου του Αγίου Αντωνίου
·         Ανάπλαση λιμνών Δρυού και αξιοποίηση
·         Ανάπλαση –επισκευή παραδοσιακών πλυσταριών και πηγαδιών
·         Συντήρηση και βελτίωση του οδικού δικτύου
·         Συγκοινωνία: τουλάχιστον λεωφορειακή σύνδεση με κάθε άφιξη του πλοίου με τα χωριά το χειμώνα
·         Στέγαστρο αναμονής επιβατών πλοίων στο Πίσω Λιβάδι
·         Ανάπλαση περιβάλλοντος δημοτικού χώρου στο μνημείο πεσόντων και κατασκευή αναψυκτηρίου στην θέση της παλιάς δεξαμενής
·         Δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης
·         Υδροδότηση-ηλεκτροδότηση της Μονής Αγίου Αντωνίου και ανάπλαση του παλαιού μονοπατιού που οδηγεί εκεί
·         Ανάδειξη του σπηλαίου καλαμπάκι


ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΓΚΑΙΡΙΑΣ
Ο Δήμος σε συνεργασία με τη Δημοτική Κοινότητα Αγκαιριάς  θα προχωρήσει τις διαδικασίες για τα  παρακάτω έργα
·         Εξέταση δημιουργίας Περιφερειακού δρόμου Αλυκής για την αποσυμφόρηση του κυρίως οικισμού και του λιμανιού, ο οποίος θα βοηθήσει και στα αντιπλημμυρικά έργα της περιοχής.
·         Λιμάνι Αλυκής με μαρίνα, λόγω του ότι ενώ είμαστε στη νότια πλευρά του νησιού και δεν υπάρχει πρόσβαση στα σκάφη να δένουν.
·         Αποχετευτικό δίκτυο
·         Ανάπλαση και αξιοποίηση του παλαιού χώρου απορριμμάτων
·         Βελτίωση δημοτικών και αγροτικών δρόμων

ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΛΕΥΚΩΝ
Ο Δήμος σε συνεργασία με τη Τοπική Κοινότητα Λευκών θα προχωρήσει τις διαδικασίες για τα παρακάτω έργα.
·         ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ. Μεγάλο πρόβλημα που απαιτεί λύση στο πλαίσιο του ενιαίου δικτύου αποχέτευσης της Πάρου. Νέο φρεάτιο στο φούρνο και ανακατασκευή του δρόμου προς Αγ. Τριάδα.

o    ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ απαλλοτρίωση στην αντικειμενική αξία του και αξιοποίηση του ως αίθουσα πολιτισμού -εκδηλώσεων κλπ. Είναι θέμα που χρήζει κ μπορεί να παρέμβει ο Δήμος
o    ΧΑΡΑΞΗ ΔΡΟΜΟΥ θα εξυπηρετεί απευθείας τους κατοίκους του πάνω χωριού και θα συνδεθεί με τον δρόμο που πάει προς την κεντρική δεξαμενή, θα αποσυμφορήσει τον κεντρικό δρόμο και το ηρώον.
o    ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΔΡΟΜΟΥ ΟΤΕ ως δημοτικού δρόμου που θα ενώσει (εκτός των άλλων) τα δημοτικά διαμερίσματα των Λευκών με την Αγκαιριά
o    ΔΡΟΜΟΣ ΛΑΓΚΑΔΑΣ με μικρές παρεμβάσεις κ τσιμεντοστρώσεις ορισμένων σημείων του θα ενώσει τις Λεύκες με Άσπρο Χωριό.
o    ΠΑΛΙΟΣΤΕΡΝΑ Διαμόρφωση του χώρου που αποτελεί την είσοδο του Βυζαντινού δρόμου κ’ πολλοί τουρίστες τον επισκέπτονται πλέον συχνά.
o    ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗ ΔΑΣΟΥΣ Σε τμήμα του περιφερειακού δρόμου απαιτείται αντιστήριξη (χτίσιμο τοίχου) καθότι υποχωρούν τα χώματα και υπάρχει θέμα.
o    ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ Καθαρισμός, ανάδειξη για χρήση τους από ντόπιους και ξένους.
o    ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΕΙΣ Προτεραιότητα του κεντρικού δρόμου από τον φούρνο ως το παραδοσιακό καφενείο και από τον φούρνο ως το ηρώο ανακατασκευή.
o    ΣΠΙΤΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Συντήρηση και σωστή χρήση του
o    ΦΩΤΙΣΜΟΣ Να δρομολογηθεί επέκταση του σε Λεύκες και Άσπρο Χωριό ανάλογα με τις ανάγκες και τις αιτήσεις δημοτών.
·         ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ – ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ Απαγόρευση στάθμευσης περιμετρικά του ηρώου ως το Δημοτικό Σχολείο και μονοδρόμηση (Είσοδος μόνο του Ράμνου το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου)


ΑΣΠΡΟ ΧΩΡΙΟ
·         Βελτίωση καθαριότητας με δημοτικό υπάλληλο
·         Βελτίωση οδοποιίας
·         Συντήρηση παλαιών πηγαδιών
·         Βελτίωση του 5×5

ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΩΣΤΟΥ
Ο Δήμος σε συνεργασία με την τοπική κοινότητα Κώστου θα προχωρήσει τις διαδικασίες για τα παρακάτω έργα
·         Παιδική χαρά – συντήρηση
o    Κολωνάκια πλατείας
o    Λαογραφικό μουσείο – δημιουργία
o    Βιολογικός καθαρισμός
o    Αξιοποίηση γλυπτών Μαράθι
o    Αγορά ακινήτου της Ένωση
o    Αξιοποίηση του Κάραβου – Ανάδειξη της ιστορίας του
·         Αξιοποίηση παλαιών μονοπατιών και πηγαδιών

·         Parking
·         Αξιοποίηση του οινοποιείου που αγοράστηκε από τον Δήμο

·         Κατασκευή 5×5

Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017

Για όσους δεν γνωρίζουν την προσφορά του Στέλιου Φραγκούλη


Τελικά κάποιοι για δικούς τους λόγους επιχείρησαν να δώσουν άλλη διάσταση σε γραφόμενα του blog της “Ωραίας Πάρου”.

Πρόκειται για δημοσίευμα που φωτογραφίζει τον πρώην δήμαρχο και χρηματίσαντα για πολλά χρόνια πρόεδρο της ΔΕΥΑΠ Στέλιο Φραγκούλη και την προσφορά του στην τοπική μας κοινωνία που χρονολογείται από το 1977, όταν για πρώτη φορά εκτέθηκε στην κρίση του λαού, ως υποψήφιος πρόεδρος της κοινότητας Πάρου.

Επειδή κάποιοι αριθμούν ελάχιστα χρόνια στο νησί και επομένως αγνοούν την προσφορά προσώπων, όπως αυτή του Στέλιου Φραγκούλη, κρίνουμε σκόπιμο να αναφέρουμε μερικά από τα πλέον σημαντικά έργα υποδομής στο τομέα της αποχέτευσης και της ύδρευσης, εξαιτίας των οποίων  η Παροικιά μπόρεσε να ανταποκριθεί  στις μεγάλες ανάγκες που προέκυψαν από τη μεγάλη τουριστική κίνηση του νησιού μας.

Ο κεντρικός αγωγός αποχέτευσης που αποτέλεσε τη βάση για λυθεί το αποχετευτικό πρόβλημα της Παροικιάς είναι δικό του έργο. Έγινε επί δημαρχίας του.

Τα δίκτυα αποχέτευσης που κάλυψαν το σύνολο του οικισμού της Παροικιάς κατασκευάστηκαν όταν ήταν πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ.

Το ηλεκτρονικό σύστημα με το οποίο παρακολουθείται η στάθμη των γεωτρήσεων και κόστισε περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ πραγματοποιήθηκε επίσης την περίοδο που ήταν πρόεδρος της ΔΕΥΑΠ.

Το έργο της αφαλάτωσης της Παροικιάς δεν ολοκληρώθηκε με ευθύνη της  τότε δημοτικής αρχής, αφού, ότι έπρεπε να γίνει από τη ΔΕΥΑΠ, πραγματοποιήθηκε με τρόπο υποδειγματικό και με χρηματοδότηση από τους ίδιους πόρους της επιχείρησης, που ανήλθε στο  ποσόν των 620.000 ευρώ. Ο Δήμος τότε έχασε χρηματοδότηση 345.000 ευρώ, που είχε από το ΥΠΕΣ και τώρα η ολοκλήρωση του έργου  εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με το ποσόν των 705.645 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί, ότι την ίδια αφαλάτωση, που προμηθεύτηκε τον ίδιο χρόνο μαζί με την Πάρο και η Μύκονος, ο δήμος του γειτονικού μας νησιού την  έθεσε σε λειτουργία πριν από 7 χρόνια, σε αντίθεση με το δικό μας δήμο, που προβλέπεται η λειτουργία της, αν όλα πάνε καλά το 2018!

Τέλος ετοίμασε τη μελέτη για την αντικατάσταση του αγωγού ύδρευσης από το Μαράθι μέχρι τη δεξαμενή των Αγίων Αναργύρων, έργο μεγάλο, που μετά την ωρίμανση του φακέλου, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση 1.669.193  ευρώ.

Αυτά για τους απληροφόρητους και για όσους κόβουν ή θα κόψουν κορδέλες για έργα που άλλοι εργάστηκαν και τα ετοίμασαν.

Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017

Ο τρελαμένος με τα νερά


Φαίνεται ότι αρέσουν σε πολλούς αυτού του είδους τα παραμύθια, αν κρίνω από τον αριθμό των επισκεπτών που έχει το blog της «Ωραίας Πάρου», που με φιλοξενεί, γι αυτό και θα συνεχίσω να σας παραμυθιάζω.

Άλλωστε παραμύθια και μάλιστα με βαρύγδουπους τίτλους  μας σερβίρονται από τα μέσα ενημέρωσης καθημερινά, εδώ και χρόνια, από τα δελτία ειδήσεων και μας έχουν εξοικειώσει με το είδος.

Ήταν λοιπόν, κάποτε ένας συμπατριώτης μας, που είχε τρέλα με τα νερά. Δεκάδες οι τρύπες που είχε ανοίξει στο νησί με τους ραβδοσκόπους του νησιού, που αφθονούν, αλλά και με τους γεωλόγους.
Όταν οι γεωλόγοι δεν του εύρισκαν νερό, κατέφευγε στους ραβδοσκόπους και αντίστροφα.

Μετά τη διαπίστωση όμως ότι ο καιρός έπαψε να έχει κέφια για βροχή, άρχισε να ανησυχεί. Το πάλευε μέσα του για να βρει λύση και λύση δεν εύρισκε. 

Μια δυνατή μπόρα όμως που τα έκανε όλα μπάχαλο στο νησί, του έδωσε τη λύση.

Το κράτος, τότε, βοήθησε το δήμο και ο δήμαρχος , αφού το καλοσκέφτηκε, έφερε μηχανήματα στο νησί, όχι για να βρίσκει νερό, αλλά για να φτιάχνει νερό πόσιμο από τη θάλασσα.

«Αφού έχουμε τόσο νερό γύρω μας» , σκέφτηκε, «γιατί να μην το εκμεταλλευτούμε;»  Έφερε, λοιπόν τα μηχανήματα στο νησί και τα τοποθέτησε κοντά στη θάλασσα.

Ο τρελαμένος με τα νερά ενθουσιάστηκε. Άρχισε να φτιάχνει έργα, δεξαμενές, δίχτυα και να παίρνει εγκρίσεις από διάφορες υπηρεσίες.  Κοντολογής έκανε ότι περνούσε από το χέρι του.

Όμως ο δήμαρχος ξαφνικά άλλαξε και ο καινούργιος δεν νοιαζόταν για τέτοιες υποθέσεις.

Και τα χρόνια περνούσαν, περνούσαν,  περνούσαν και τα μηχανήματα άρχισαν να σκουριάζουν.

Ο τρελαμένος με τα νερά πίεζε τα πράγματα, έστελνε έγγραφα, ξανάστελνε έγγραφα, αλλά τίποτα δεν γινόταν. Στο τέλος τα βρόντηξε κάτω, το έριξε στο ψάρεμα και βρήκε την ησυχία του.

Έπειτα  από καιρό ένα νέο παιδί, που είχε πολλές ανησυχίες  και έμαθε για τα έργα που είχαν γίνει αλλά και για τα μηχανήματα που σάπιζαν, έφερε πάλι στην επιφάνεια το θέμα. 
Τότε ήταν που μπήκε στη μέση και ο έπαρχος, που βοήθησε την κατάσταση και βρέθηκαν τα χρήματα για την ολοκλήρωση του έργου.

Βέβαια είμαστε ακόμα στο περίμενε, αλλά το έργο δρομολογήθηκε και θα γίνει.  Όχι τίποτε άλλο, αλλά για να μην πάνε χαμένα και τα κρατικά λεφτά  που μαζί με τα καινούργια η αφαλάτωση θα ξεπεράσει τα 3 εκατομμύρια  ευρώ.

Άλλο ένα παραμύθι, όχι με δράκους και νεράιδες, αλλά με δημάρχους και με κάποιους τρελαμένους, που χρόνο με το χρόνο έχουν αρχίσει και αυτοί να γίνονται σπάνιο είδος.

Ο παραμυθάς












Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017

Τα λυόμενα του Μπάμπη


Μια φορά κι έναν καιρό, όχι στο πολύ μακρινό παρελθόν, κάποιοι καθηγητές, μαζί με γονείς και μαθητές ξεκίνησαν κινητοποιήσεις, επειδή οι σχολικές αίθουσες δεν επαρκούσαν για να στεγάσουν το σύνολο της σχολικής κοινότητας του Γυμνασίου της Παροικιάς. 

  Οι διαδηλώσεις άρχισαν να παίρνουν μεγάλες διαστάσεις, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση στην πρωτεύουσα του νησιού.

Τότε ήταν που εμφανίστηκε ένας πυροσβέστης, ειδικός σε κοινωνικής μορφής κατασβέσεις, όνόματι Μπάμπης. Ήταν η χρονιά που κάποιοι είχαν κατακάψει την Πελοπόννησο και η κυβέρνηση τοποθετούσε στις καμένες περιοχές λυόμενα για να στεγάσει τους πυρόπληκτους.

Ο Μπάμπης δεν έμεινε αδρανής. Επισκέφτηκε το κράτος των Αθηνών, έκανε τις επαφές του και χωρίς καμιά αργοπορία κατέφθασαν στο νησί δύο λυόμενα. Τοποθετήθηκαν στο χώρο του Γυμνασίου και χάρη στον Μπάμπη το πρόβλημα λύθηκε προσωρινά, όπως είχε δηλώσει τότε.

Από τότε πέρασε χρόνος πολύς με τις αίθουσες να λειτουργούν μέχρι και σήμερα!

Στο μεταξύ η τότε έπαρχος, φρόντισε και αγοράστηκε έκταση πολλών στρεμμάτων για την κατασκευή νέου σχολικού συγκροτήματος, που θα μας απάλλασσε από τις ενοχές(;) να μαθαίνουν γράμματα τα παιδιά μας στα λυόμενα της ντροπής. 

Όμως αν και πέρασαν χρόνια πολλά από την αγορά της έκτασης, ακόμα η σχετική μελέτη από το Δήμο μας δεν έχει ετοιμαστεί. Και τι ειρωνεία!  Ο πυροσβέστης Μπάμπης είναι τώρα πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής του Δήμου. Μόνο που τώρα δεν υπάρχει φωτιά για κατάσβεση και ο Μπάμπης παραμένει ανενεργός.

Όμως επειδή οι φωτιές ανάβουν απροειδοποίητα, καλά θα κάνει να βρίσκεται σε ετοιμότητα. Ποτέ δεν ξέρεις που και πότε θα χτυπήσουν οι εμπρηστές.  Αν υπάρχουν πια τέτοιοι στο νησί.

Ο παραμυθάς

Υ.Γ. Η αίθουσα πολυχώρου του Δημοτικού σχολείου Νάουσας. Εμείς εδώ στην Παροικιά, εκτός από ένα μπράβο  στους Ναουσαίους, σκοπεύουμε να κάνουμε κάτι για τα δικά μας παιδιά;



Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του ΕΠΑΛ: Το πρόβλημα είχε επισημανθεί στο Δήμο από το 2009

Ένας συμπολίτης μας, από το 2009 έθεσε το ζήτημα του εξοπλισμού της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του ΕΠΑΛ, στον καθ΄ύλην αρμόδιο, το Δήμο Πάρου. Όμως απάντηση δεν έλαβε ποτέ. 
Από τότε πέρασαν 8 ολόκληρα χρόνια και έπρεπε να εμφανιστούν οι θεατράνθρωποι στην Πάρο για να ετοιμαστεί. 
Αν αυτός είναι ο προγραμματισμός του Δήμου μας, τότε θα πρέπει να αναζητήσουμε και άλλους επισκέπτες, που θα μας υποχρεώσουν να κινηθούμε για τα έργα υποδομής που έχει ανάγκη η πρωτεύουσα του νησιού.
Το έγγραφο που δημοσιεύουμε έχει την υπογραφή του Σπύρου Καλακώνα, που ήταν τότε δημοτικός σύμβουλος.



Παραμύθι χωρίς ονόματα


Μια φορά και έναν καιρό μια γυναίκα έπαρχος, γρηγορούσα και πεισματάρα, αποφάσισε να δώσει λύση στο πρόβλημα της συνύπαρξης τριών σχολείων: του Λυκείου, του Γυμνασίου και του ΕΠΑΛ.

 Ήταν η εποχή που το Επαρχείο έφτιαχνε τα σχολεία και ο Δήμος αναλάμβανε τη συντήρησή τους.

 Όμως γη για να φτιάξει καινούργιο σχολείο δεν εύρισκε και μπροστά στο αδιέξοδό της ζήτησε βοήθεια από τον τότε δήμαρχο. Και ο δήμαρχος, που είχε χρηματίσει και εκπαιδευτικός, της έδωσε ένα μεγάλο οικόπεδο 10 στρεμμάτων και μάλιστα με μεγάλο συντελεστή δόμησης, κατάλληλο για την περίσταση.

Και η έπαρχος που ήταν γρήγορη, όπως είπαμε και πιο πάνω, έφτιαξε τις μελέτες, βρήκε και τα χρήματα και έτσι χτίστηκε το σχολείο που στεγάζει σήμερα το ΕΠΑΛ. 

Όμως πάνω στη βιασύνη της δεν πρόβλεψε να εξοπλίσει με τα απαραίτητα την μεγάλη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του νέου σχολείου.

Και τα χρόνια περνούσαν, περνούσαν, περνούσαν, χωρίς να έχει γίνει τίποτα για την αξιοποίηση αυτής της αίθουσας, μέχρι που έφτασαν μια μέρα στο νησί κάποιοι ερασιτέχνες θεατράνθρωποι.

 Ήθελαν να φέρουν στο νησί τους ερασιτεχνικούς θιάσους του Αιγαίου, αλλά δεν εύρισκαν κατάλληλη αίθουσα στην πρωτεύουσα του νησιού. Και δεν τους πήγαινε να δώσουν παραστάσεις μόνο στα χωριά που έχουν αίθουσες και να αφήσουν απέξω την πρωτεύουσα.

Συνάντησαν λοιπόν τον δήμαρχο, του είπαν τα σχετικά και τότε έπεσε η πρόταση αξιοποίησης της αίθουσας του ΕΠΑΛ. Το ποιος έκανε την πρόταση δεν έγινε γνωστό. Μόνο φήμες κυκλοφόρησαν.

Άλλοι λένε, ότι την πρόταση την έκαναν οι εκπρόσωποι των θιάσων και άλλοι ότι ήταν ιδέα και πρόταση του προέδρου της ΚΔΕΠΑΠ.

Σημασία έχει, ότι ο δήμαρχος όχι μόνο δέχτηκε την πρόταση, αλλά το πήρε και ζεστά. Κι ας λένε κάποιοι αυτό που λέει ο λαός, ότι το αγώγι ξυπνά τον αγωγιάτη. Ακόμα πιο ζεστά το πήραν και οι τεχνικές υπηρεσίες και έπεσαν όλοι με τα μούτρα στη δουλειά, γιατί έπρεπε να προλάβουν και τις ημερομηνίες. Και τις πρόλαβαν.

 Έτσι η πρωτεύουσα απέχτησε μια ωραία σύγχρονη αίθουσα, η οποία σύντομα εγκαινιάζεται με θεατρικές παραστάσεις από τους θιάσους του Αιγαίου.

Εδώ το παραμύθι μας τέλειωσε. Αν σας άρεσε μπορούν να ακολουθήσουν και άλλα.
Ο παραμυθάς


Υ.Γ. Αν η εξιστόρηση περιέχει αναλήθειες, ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για παραμύθι. Άλλωστε υπάρχει και ο αντίλογος. Σημασία έχει η ουσία, ότι η Παροικιά απέκτησε επιτέλους μια αίθουσα της προκοπής.

Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

Η παρέα του Castello. Κάθε πρωί συναντιώνται, σχολιάζουν και προτείνουν



Η παρέα του Castello, που έχει μετακομίσει εδώ και καιρό στο Port cafe , σχεδόν  σε πλήρη σύνθεση, συνεχίζει να σχολιάζει καθημερινά την επικαιρότητα τοπική, ελλαδική και διεθνή.

Ενδιαφέρουσες οι αναλύσεις και οι προτάσεις που ακούγονται, ιδιαίτερα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Παροικιά, που χρόνο με το χρόνο πολλαπλασιάζονται χωρίς τα περισσότερα να βρίσκουν λύση.