Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

Ελληνική τραγωδία: Οι επιπτώσεις της κρίσης στην υγεία των Ελλήνων

Μικρότερα γράμματα Μεγαλύτερα γράμματα
Ελληνική τραγωδία: Οι επιπτώσεις της κρίσης στην υγεία των Ελλήνων
Στις επιπτώσεις που έχει οικονομική κρίση στο σύστημα περίθαλψης στην Ελλάδα και στην υγεία των «οικονομικά ευάλωτων» Ελλήνων αναφέρεται η μελέτη που δημοσιεύεται στην βρετανική ιατρική επιθεώρηση Lancet.

Σύμφωνα με τη μελέτη, την οποία υπογράφει και ο ελληνικής καταγωγής Αλέξανδρος Κεντικελένης του τμήματος κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, οι Έλληνες χάνουν την πρόσβαση στις υπηρεσίες περίθαλψης και αντιμετωπίζουν υψηλότερο κίνδυνο μόλυνσης από τον ιό HIV και από σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.

Οι συντάκτες της μελέτης βασίστηκαν σε στοιχεία από την ελληνική κυβέρνηση, την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες πηγές και καταγράφουν μία ανησυχητική επιδείνωση των στοιχείων για την υγεία.

Επικαλούνται, μάλιστα, και ανεπίσημα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο ελληνικό Κοινοβούλιο από το υπουργείο Υγείας, βάσει των οποίων οι αυτοκτονίες αυξήθηκαν κατά 25% το 2010 σε σχέση με το 2009 και κατά 40% το πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σχέση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Η μελέτη αναφέρεται σε ζητήματα που «γνωρίζουμε ότι έχουν άμεση σχέση με την κρίση» δηλώνει ο κ. Κεντικελένης.

Σύμφωνα με την έρευνα, στα τέλη του 2010 υπήρξε κατακόρυφη αύξηση των μολύνσεων από τον ιό HIV, ενώ οι προβλέψεις δείχνουν ότι το 2011 θα υπάρξει επιπλέον αύξηση των κρουσμάτων κατά 52%.

Σύμφωνα με τον κ. Κεντικελένη πολλοί χρήστες ναρκωτικών είναι άνεργοι και καταφεύγουν στην πορνεία για να εξασφαλίσουν χρήματα για να αγοράσουν ναρκωτικά.

Στην έκθεση επισημαίνεται, επίσης, ότι οι ανθρωποκτονίες και οι κλοπές σχεδόν διπλασιάστηκαν την περίοδο μεταξύ 2007 και 2009, ενώ το ίδιο διάστημα μειώθηκε κατά περίπου 40% ο αριθμός των δικαιούχων επιδομάτων πρόνοιας εξαιτίας των περικοπών.
ΤΑ ΝΕΑ

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

Παραίτηση υπέβαλε ο γ.γ. Επικοινωνιών Σ. Κάτσικας

Μικρότερα γράμματα Μεγαλύτερα γράμματα
Παραίτηση υπέβαλε ο γ.γ. Επικοινωνιών Σ. Κάτσικας
Την παραίτησή του υπέβαλε στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση, ο γενικός γραμματέας Επικοινωνιών Σωκράτης Κάτσικας.

Ο κ. Κάτσικας παραιτήθηκε σύμφωνα με πληροφορίες προκειμένου να επιστρέψει στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς, όπου είναι είναι καθηγητής του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων και Διευθυντής  Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Star.gr

Ο Παπανδρέου στο Άγιο Όρος

Μικρότερα γράμματα Μεγαλύτερα γράμματα
Ο Παπανδρέου στο Άγιο Όρος
Με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο θα συναντηθεί αύριο, Κυριακή, ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου στις Καρυές του Αγίου Όρους.

Ο κ.Παπανδρέου θα επισκεφθεί το Άγιο Όρος για να συμμετάσχει στους εορτασμούς για τα 20 χρόνια από την εκλογή του Βαρθολομαίου ως Οικουμενικού Πατριάρχη.

Παπανδρέου και Βαρθολομαίος αναμένεται να έχουν και κατ'ιδίαν συνάντηση στο περιθώριο των εκδηλώσεων, όπου πιθανότατα θα συζητηθεί και το θέμα της φορολόγησης της εκκλησιαστικής περιουσίας στο οποίο αντιδρά η Εκκλησία της Ελλάδος.

Ο πρωθυπουργός θα φτάσει το πρωί της Κυριακής στις Καρυές, ενώ σήμερα, Σάββατο θα μεταβεί κυβερνητικό κλιμάκιο στο οποίο συμμετέχουν ο υπουργός Εξωτερικών, Σταύρος Λαμπρινίδης και υφυπουργοί.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης βρίσκεται από την Παρασκευή στο Άγιο Όρος και θα επιστρέψει στο Φανάρι την ερχόμενη Τετάρτη.

Σήμερα, Σάββατο ο Βαρθολομαίος επισκέπτεται την Ιερή Μονή Μεγίστης Λαύρας και τη ρουμανική  σκήτη Τιμίου Προδρόμου, την Ιερά Μονή Παντοκράτορος και τη σκήτη του Προφήτη Ηλία.

Τον Πατριάρχη συνοδεύουν στο ταξίδι του οι μητροπολίτες Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου Ευγένιος και Καλλιουπόλεως και Μαδύτου Στέφανος, ο αρχιγραμματέας της Συνόδου αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος και μέλη της Πατριαρχικής Αυλής.

Τη Δευτέρα ο Βαρθολομαίος θα επισκεφθεί τη Μητρόπολη Λαγκαδά και «θα ευλογήσει το ποίμνιο αυτής, εγκαινιάζων διάφορα εκκλησιαστικά και άλλα κοινής ωφελείας Ιδρύματα».
ΤΑ ΝΕΑ

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Κούρεμα, πτώχευση ή αποκλεισμός από την ευρωζώνη;

 Τα σενάρια για το «από δω και πέρα» στην αντιμετώπιση της κρίσης στην Ελλάδα απασχολούν το γερμανικό τύπο. Οι εφημερίδες παραθέτουν τα υπέρ και κατά της διαγραφής, της πτώχευσης και του αποκλεισμού από την ευρωζώνη. 

Είναι ακόμα εφικτή η σωτηρία της Ελλάδας; διερωτάται η εφημερίδα Handelsblatt: «Στην Ευρώπη έχει ξεσπάσει ένας πόλεμος θέσεων μεταξύ εκείνων που τάσσονται υπέρ της μερικής διαγραφής του ελληνικού χρέους και εκείνων που προειδοποιούν για τις συνέπειες μια τέτοιας απόφασης. «Κούρεμα» ζητούν πολιτικοί και οικονομολόγοι, ενώ τραπεζίτες και κυρίως κεντρικοί τραπεζίτες είναι σαφώς αντίθετοι».

Η οικονομική εφημερίδα παραθέτει τις απόψεις του προέδρου της Deutsche Bank Γιόζεφ Άκερμαν και του πρώην υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας Πέερ Στάινμπρικ: «Σε πρόσφατη ομιλία του στη Ζυρίχη ο επικεφαλής της Deutsche Bank τάχθηκε υπέρ της μιας σταδιακής μείωσης του χρέους και κατά ενός μπιγκ μπαγκ, μιας δηλαδή διαγραφής μια κι έξω.
Από την άλλη πλευρά ο Πέερ Στάινμπρικ θεωρεί ότι το «κούρεμα» είναι μονόδρομος και τονίζει ότι δεν θα έπρεπε να αναβάλλουμε το μοιραίο μόνο και μόνο για να μην ζημιωθούν μερικές τράπεζες. Κατά την άποψη του πρώην υπουργού ο κίνδυνος ενός ντόμινο στην Ευρώπη, για τον οποίο προειδοποιεί ο πρόεδρος της Deutsche Bank είναι ελεγχόμενος».
Όχι στο ξεπούλημα της ελληνικής δημόσιας περιουσίας σε τιμή ευκαιρίας

 «Ευρωπαϊκή λύση» για τις ιδιωτικοποιήσεις, προτίνει ο πρώην υπΕξ ΣτάινμαϊερΤο Handelsblatt φιλοξενεί επίσης άρθρο του αρχηγού της κοινοβουλευτικής ομάδας των Γερμανών σοσιαλδημοκρατών και πρώην υπουργού Εξωτερικών Φρανκ Βάλτερ Σταϊνμάιερ, στο οποίο τάσσεται υπέρ της πολιτικής ένωσης της Ευρώπης.
Αναφερόμενος στη χώρα μας ο κ. Στάινμαϊερ σημειώνει: «Η Ελλάδα έχει αντιμετωπίσει τεράστιες προκλήσεις τους τελευταίους μήνες και έχει καταφέρει αρκετά. Το αν αρκούν οι προσπάθειες αυτές θα το αξιολογήσει η τρόικα. Ακόμα όμως κι αν δοθεί το πράσινο φως στην 6η δόση θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι μόνο με χρήμα δεν λύνεται το πρόβλημα. Η Ελλάδα θα ορθοποδήσει μακροπρόθεσμα αν η χώρα ακολουθήσει με την βοήθεια της Ευρώπης μια πορεία εκσυγχρονισμού.

Η Κομισιόν έχει στη διάθεσή της 200 δις ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία. Ταυτόχρονα όμως η Ελλάδα δεν θα έπρεπε να ξεπουλά τη δημόσια περιουσία σε τιμή ευκαιρίας. Θα ήταν προτιμότερη μια ευρωπαϊκή λύση διαχείρισης των ιδιωτικοποιήσεων έτσι ώστε η δημόσια περιουσία να ιδιωτικοποιηθεί σταδιακά μέσα σε μια δεκαετία αποδίδοντας όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη». Ο Φρανκ Βάλτερ Σταϊνμάϊερ προειδοποιεί τέλος: «Τα ζητούμενα είναι ικανότητα διαχείρισης της κρίσης, ευθύνη και αλληλεγγύη. Αν δεν πετύχουμε τώρα ένα νέο ξεκίνημα τότε η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση δεν θα επιζήσει αυτή την κρίση».
Η διαγραφή δίνει στην Ελλάδα προοπτική

Η Frankfurter Allgemeine Zeitung παραθέτει ένα δίλημμα: «Τα πράγματα δεν μπορούν να συνεχίσουν ως έχουν. Είτε η Ελλάδα θα πάρει το δρόμο μιας περισσότερο ή λιγότερο συντεταγμένης πτώχευσης, η οποία προς τον παρόν δεν είναι ιδιαίτερα πιθανή, είτε θα τεθεί εκτός ευρωζώνης σε συνδυασμό με μερική διαγραφή των χρεών της. Με τον τρόπο αυτό η Ελλάδα θα πάρει ανάσα και ταυτόχρονα αποκτά προοπτική, για την οποία οι Έλληνες αξίζει να σηκώσουν τα μανίκια. Η προοπτική αυτή ονομάζεται Ευρώπη. Οι Έλληνες όμως θα πρέπει να πρώτα να κερδίσουν με το σπαθί τους την προοπτική αυτή.
Στόχος να κερδηθεί χρόνος

Λύνει το πρόβλημα μια ακόμα δόση;Η εφημερίδα Die Welt επισημαίνει με αφορμή την αποτυχία της Ελλάδας να πετύχει τους δημοσιονομικούς στόχους: «Το πιθανότερο είναι ότι η Ελλάδα θα λάβει τελικά την 6η δόση. Με το σκεπτικό να κερδηθεί χρόνος. Χρόνος απαραίτητος για την προετοιμασία μιας μερικής διαγραφής του χρέους. Η Αθήνα χρειάζεται ένα “κούρεμα“, το οποίο θα έχει αναμφισβήτητα κόστος και θα επιβαρύνει κυρίως τον Γερμανό φορολογούμενο. Η διαγραφή θα σημάνει όμως ένα νέο ξεκίνημα για την Ελλάδα. Ναι, το “κούρεμα“ εγκυμονεί κινδύνους. Όμως οι αγορές τον αναμένουν ούτως ή άλλως. Η διαγραφή θα ξεκαθαρίσει επιτέλους το τοπίο για όλους τους εμπλεκόμενους», υπογραμμίζει η γερμανική εφημερίδα.

Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος

Στην Αθήνα αύριο ο υπουργός Οικονομίας Ρέσλερ


 Διήμερη επίσκεψη πραγματοποιεί από αύριο στην Αθήνα ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Φίλιπ Ρέσλερ, ο οποίος θα συνοδεύεται από επιχειρηματίες και παράγοντες της γερμανικής οικονομίας. 

Με συνοδεία σχεδόν 70 παραγόντων της γερμανικής οικονομίας –πολλοί από τον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας- ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Φίλιπ Ρέσλερ πραγματοποιεί την Πέμπτη και την Παρασκευή επίσημη επίσκεψη στην Αθήνα. Ο ίδιος θεωρεί το ταξίδι του απλά ως την αρχή ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών, που θα συμβάλλουν έτσι ώστε η Ελλάδα να επανακτήσει την ανταγωνιστικότητά της. «Στόχος είναι προπαντός να βελτιώσουμε τις συνθήκες για επενδύσεις και οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα», δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας στο Βερολίνο.
 Στην ατζέντα του Γερμανού υπουργού βρίσκονται μεταξύ άλλων συνομιλίες με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, τον υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο, τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αλλά και τον πρώην υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου.

Σχέδιο ελεγχόμενης πτώχευσης και ανάπτυξη
 Αίσθηση έχουν προκαλέσει στην γερμανική και ελληνική κοινή γνώμη το σχέδιο του υπουργού Οικονομίας για συντεταγμένη πτώχευση χωρών με υπερβολικό χρέος. Σχέδιο το οποίο προορίζεται για ένταξη στο προσχέδιο για τον Μόνιμο Μηχανισμό Στήριξης ESM. Για μια χώρα που δεν είναι πλέον σε θέση να εξυπηρετήσει το χρέος της το σχέδιο του υπουργείο Οικονομίας προβλέπει τον περιορισμό των κυριαρχικών της δικαιωμάτων. Προβλέπει επίσης τη σύσταση ανεξάρτητου σώματος, το οποίο θα αναλάβει τις διαπραγματεύσεις μεταξύ της εν λόγω χώρας και των πιστωτών της.
 Η συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας και το διογκούμενο έλλειμμα δείχνουν ότι χωρίς ανάπτυξη η Ελλάδα δεν θα τιθασεύσει την κρίση. Είναι άλλωστε γνωστό ότι υπό αυτές τις συνθήκες δεν είναι εύκολο να πειστούν επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα, παραδέχονται κυβερνητικοί κύκλοι στο Βερολίνο.
 Ίσως για αυτό το λόγο ο Φίλιπ Ρέσλερ επιδιώκει να κρατήσει χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών για το ταξίδι του στην Ελλάδα. «Γνωρίζουμε ότι ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς», δηλώνει κορυφαίο στέλεχος του γερμανικού υπουργείου Οικονομίας αναφερόμενο στην οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα και προσθέτει «κανείς δεν έχει την ψευδαίσθηση ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα γίνουν επενδύσεις δισεκατομμυρίων στην Ελλάδα».
 Reuters / Στέφανος Γεωργακόπουλος
 Υπεύθ. σύνταξης: Βιβή Παπαναγιώτου

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Στην εφεδρεία 30.000 δημοσίοι υπάλληλοι για την 6η δόση

Μικρότερα γράμματα Μεγαλύτερα γράμματα
Στην εφεδρεία 30.000 δημοσίοι υπάλληλοι για την 6η δόση
Υπό την ασφυκτική πίεση της τρόικα, η κυβέρνηση, μετά από μία μαραθώνια συνεδρίαση αποφάσισε να θέσει στο πολυσυζητημένο καθεστώς της εφεδρείας συνολικά 30.000 εργαζομένους, με τους Έλληνες να εισέρχονται σε μία νέα περίοδο σκληρής λιτότητας.

Κατά την έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου με «χιτσκοκικό» χαρακτήρα αλλά με δυσάρεστο φινάλε, η κυβέρνηση αποφάσισε να δείξει την πόρτα της εξόδου σε 30.000 εργαζόμενους, ως λύση ανάγκης, καθώς η τρόικα είχε κρούσει δυνατά του «καμπανάκι» για τη μη καταβολή της 6ης δόσης, βγάζοντας παράλληλα κόκκινες κάρτες στους υπουργούς.

Μετά από τέσσερις ώρες ολοκληρώθηκε το υπουργικό, το οποίο αποφάσισε την ένταξη περίπου 30.000 υπάλληλων σε καθεστώς εφεδρείας και επιπλέον μέτρα ύψους 6,6 δις ευρώ.

Ποιοι εντάσσονται στην εφεδρεία

Στην εφεδρεία αναμένεται να βγουν εργαζόμενοι αορίστου χρόνου σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που βρίσκονται 12 – 24 μήνες προ σύνταξης. Δεν πρόκειται να χάσουν κανένα συνταξιοδοτικό δικαίωμα και θα βγουν σε πλήρη σύνταξη. Η ίδια ρύθμιση αφορά εργαζόμενους και σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.

Πρόκειται για 18.000 – 20.000 εργαζόμενους, που είναι κοντά στο όριο της συνταξιοδότησης άνω των 60 χρόνων και οι οποίοι θα μπούν, σε πρώτη φάση, σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας και κατόπιν θα φύγουν απο το δημόσιο, καθώς δεν θα έχουν δικαίωμα επαναπρόσληψης. Πρόκειται για εργαζόμενους στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα αλλά και στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.

Παράλληλα, περισσότεροι από 1000 εργαζόμενοι θα βγουν σε εφεδρεία από οργανισμούς που καταργούνται, ενώ 7.000 – 8.000 θα αποχωρήσουν ως πλεονάζον προσωπικό μέχρι το τέλος του 2011.
Οι τελευταίοι θα λάβουν ειδοποίηση για την απόλυσή τους κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι θα πάρουν μειωμένη αποζημίωση.

Το ψαλίδισμα χιλιάδων θέσεων εργασίας θα συνεχιστεί, καθώς θα υπάρχει αξιολόγηση διαρκείας για τους εργαζόμενους στο δημόσιο κάτι που μπορεί να σημάνει χιλιάδες νέες απολύσεις έως το 2013.

Το πρόγραμμα χωρίζεται σε δύο φάσεις, μια για το 2011 και μια για το 2012 και αφορά 30.000 υπαλλήλους. Το βασικό κριτήριο που είναι το ηλικιακό, δηλαδή εντάσσονται σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας όσα απέχουν ως και 2 χρόνια από τη συνταξιοδότηση. Εκτιμάται ότι το συνολικό δημοσιονομικό όφελος θα ανέλθει σε 300 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα:

ΦΑΣΗ Α΄ (2011):

Δράση 1η: Όλοι οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, και σε ΝΠΔΔ και σε ΝΠΙΔ του δημόσιου τομέα, με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη, τίθενται σε καθεστώς εφεδρείας. Μετά το τέλος της περιόδου εφεδρείας οι εργαζόμενοι συνταξιοδοτούνται με πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δε θίγεται από το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας.

Δράση 2η: Οι υπάλληλοι του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ με σχέση δημοσίου δικαίου, οι οποίοι κατά τους επόμενους 12-24 μήνες αποκτούν δικαίωμα εξόδου με πλήρη σύνταξη, τίθενται σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς, αφού προηγουμένως τερματιστεί η υπαλληλική σχέση τους με κατάργηση των οργανικών θέσεων που κατέχουν. Μετά την ολοκλήρωση της προσυνταξιοδοτικής περιόδου, οι παραπάνω υπάλληλοι λαμβάνουν πλήρη σύνταξη, το επίπεδο της οποίας δεν θίγεται από τη περίοδο του προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος.

Από τις ανωτέρω δύο δράσεις εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός 18-20.000 εργαζομένων.

Δράση 3η: Οι εργαζόμενοι στους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα που καταργούνται, και μέρος των εργαζομένων των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ των φορέων που απορροφώνται, συγχωνεύονται ή περιορίζονται, τίθενται σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας. Η διαδικασία τελεί υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ Οι εργαζόμενοι που διαθέτουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις, επαναπροσλαμβάνονται το ταχύτερο δυνατόν με βάση τα όσα προβλέπονται στο σχετικό ΠΔ. Θα δημιουργηθούν ειδικά προγράμματα επανακατάρτισης, στο πλαίσιο του ΟΑΕΔ για όσους εργαζόμενους παραμείνουν στο καθεστώς εφεδρείας.

Από τη δράση αυτή εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 1.000 εργαζομένων.

Δράση 4η: Τερματισμός του προνομιακού καθεστώτος που έχει δοθεί σε δημοσίους υπαλλήλους και λοιπούς εργαζομένους που έχουν ήδη δικαίωμα πλήρους σύνταξης να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία, παρατείνοντας το ηλικιακό όριο υποχρεωτικής αποχώρησης (δε θα ενταχθούν σε εφεδρεία αλλά σε άμεση συνταξιοδότηση).

Δράση 5η: Προβλέπεται ταχεία διαδικασία εντοπισμού υπηρεσιακών μονάδων φορέων της κεντρικής κυβέρνησης που δεν έχουν λόγο ύπαρξης ή διαθέτουν πολύ μεγάλο ποσοστό πλεονάζοντος προσωπικού. Η αξιολόγηση θα γίνει υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, με νομοθετημένα αντικειμενικά κριτήρια που εφαρμόζονται αυτόματα. Από το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτές τις υπηρεσιακές μονάδες, θα ζητηθεί να αποδεχθεί μετάθεση σε άλλες υπηρεσίες ή, αλλιώς, να ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας λόγω κατάργησης της οργανικής θέσης του.

Δράση 6η: Συνεχίζεται με εντατικό ρυθμό η αναδιάρθρωση ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ που καταργούνται ή συγχωνεύονται. Για τους εργαζόμενους στους φορείς αυτούς θα ισχύσουν τα προβλεπόμενα στη δράση 3.

Από τις δράσεις 5 και 6 εκτιμάται ότι μπορεί να συγκεντρωθεί αριθμός περίπου 6-7.000 εργαζομένων.

ΦΑΣΗ Β' (2012-13):

Δράση 7η : Οργανώνεται διαδικασία αξιολόγησης της διάρθρωσης, των αρμοδιοτήτων και του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών, στο πλαίσιο των ευρημάτων της πρόσφατης μελέτης του ΟΟΣΑ για την ελληνική δημόσια διοίκηση, με στόχο τη μείωση των υφιστάμενων υπηρεσιακών μονάδων (όχι των θέσεων του υπηρετούντος προσωπικού) κατά περίπου 30%. Η αξιολόγηση θα γίνει με αξιοποίηση της Τεχνικής Βοήθειας της Ε.Ε., με τη συμμετοχή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων και του ΟΟΣΑ. Ειδικά ως προς την αξιολόγηση του προσωπικού, η διαδικασία τελεί υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ. Το πλεονάζον προσωπικό που θα προκύψει και δεν θα είναι δυνατόν να απορροφηθεί παραγωγικά σε άλλες θέσεις στο δημόσιο τομέα, θα ενταχθεί σε καθεστώς εφεδρείας και σε προγράμματα επανακατάρτισης και εναλλακτικής κοινωνικής απασχόλησης.

Επιπλέον μέτρα «φαρμάκι»

Στο 8,5% του ΑΕΠ (18,69 δισ. ευρώ) προσδιορίζεται το έλλειμμα του 2011, έναντι δημοσιονομικού στόχου 7,8% (17,1 δισ. ευρώ), σύμφωνα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2012 που εγκρίθηκε σήμερα από το υπουργικό συμβούλιο και θα κατατεθεί τη Δευτέρα στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.

Καταγράφεται δηλαδή μία απόκλιση 0,7% του ΑΕΠ, λόγω ύφεσης (-5,5%) πολύ βαθύτερης της προβλεφθείσας τον Μάιο (-3,8%), οπότε και καταρτίστηκε το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής.Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, διασφαλίζεται η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου του 2012 (έλλειμμα 6,8% του ΑΕΠ ή 14,65 δισ. ευρώ).

Το ΥΠΟΙΚ τονίζει ότι «το ύψος του συνολικού δημοσιονομικού ελλείμματος (συμπεριλαμβανομένου και του κόστους εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους) το 2012, επιτρέπει την παραγωγή πρωτογενούς πλεονάσματος 3,2 δισ. ευρώ ή 1,5% του ΑΕΠ, που σηματοδοτεί την είσοδο της χώρας σε μία άλλη δημοσιονομική φάση».

Οι αλλαγές στους φόρους
  • Κατάργηση των φοροαπαλλαγών από το 2012 - Οροφή μείωσης φόρου από απαλλαγές 300 ευρώ το 2012
  • Αναθεώρηση των φορολογικών εκπτώσεων για παιδιά (tax credits)
  • Αύξηση κατά 60% των τεκμηρίων διαβίωσης
  • Αύξηση φορολογίας στα αυτοκίνητα και αύξηση των τελών κυκλοφορίας
  • Κατάργηση αφορολογήτων ορίων για πρώτη κατοικία και περιουσίας
  • Αύξηση του συντελεστή φόρου ακινήτων κατά 10% - 15% από το 2014
  • Κατάργηση των αντικειμενικών αξιών από το 2015 και υπολογισμός των επιβαρύνσεων με τις τρέχουσες εμπορικές τιμές
  • Αύξηση της φορολογίας καπνού με αλλαγή του τρόπου υπολογισμού
  • Αύξηση ειδικών φόρων κατανάλωσης στα αλκοολούχα
  • Ελάχιστη φορολογία στους ελεύθερους επαγγελματίες με αντικειμενικά κριτήρια (πρώτο βήμα το ετήσιο τέλος των 300 ευρώ)
Περικοπές σε συντάξεις/ επικουρικά
  • Μείωση επικουρικών συντάξεων
  • Ειδική εισφορά για τις επικουρικές άνω των 300 ευρώ
  • Περικοπές στις παροχές (επιδόματα ενοικίου, επιτοκίων κ.λ.π.) Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας και Οργανισμού Εργατικής Εστίας (ταξίδια κ.λ.π.)
  • Μείωση επιδομάτων ανεργίας κα ικατάργηση των επιδομάτων σε εποχικά απασχολούμενους
  • Μείωση της βασικής σύνταξης του ΟΓΑ και των κατώτερων συντάξεων όλων των Ταμείων
  • Αύξηση εισφορών για νέουςασφαλισμένους στον ΟΓΑ
  • Αύξηση εισφορών στο Ταμείο των επιστημόνων και στον ΟΑΕΕ (ταμείο αυτοαπασχολουμένων)
  • Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των εφάπαξ βοηθημάτων (μετά τις περικοπές ως 30% στο Δημόσιο και στα ευγενή Ταμεία)
  • Μείωση συντάξεων ΟΤΕ

Αύξηση εισφορών στα ταμεία
  • Αύξηση κατά 40% της συμμετοχής των ασφαλισμένων σε φάρμακα και Ταμεία
  • Ενιαίες παροχές υγείας στα Ταμεία
  • Μείωση των επιδομάτων σε χρήμα προς ασφαλισμένους
  • Πληρωμή επίσκεψης και εξετάσεων από ανασφάλιστους στα εξωτερικά ιατρεία νοσοκομείων
  • Σύμβαση δημοσίων νοσοκομείων με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες
  • Μείωση των επιδοτήσεων σε ορεινές και μειονεκτούσες περιοχές
  • Εφαρμογή του θεσμού της κάρτας εργασίας για όλους τους εργαζομένους
  • Σύσταση ταμείου ανεργίας (αλληλεγγύης) για τους ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ (εμπόρους, βιοτέχνες, ελεύθερους επαγγελματίες)

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Έξαλλη η τρόικα! 300 άτομα στη λίστα της εφεδρείας

Μικρότερα γράμματα Μεγαλύτερα γράμματα
Έξαλλη η τρόικα! 300 άτομα στη λίστα της εφεδρείας
Δεν έχουν τέλος οι εκκρεμότητες που επισημαίνει η τρόικα στις συναντήσεις με υπουργούς της ελληνικής κυβέρνησης, με κυριότερες την εργασιακή εφεδρεία, το Ενιαίο Μισθολόγιο του Δημοσίου, καθώς και το θέμα των κλειστών επαγγελμάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι επικεφαλής της τρόικας εξέφρασαν αμφιβολίες και στην τελευταία συνάντηση που είχαν την Παρασκευή με τον υπουργό Οικονομικών Ευ. Βενιζέλο και τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δ. Ρέππα.

Οι τροικανοί δεν φαίνεται να πείθονται για την εφαρμογή και την απόδοση των μέτρων μείωσης του ελλείμματος του 2011, αλλά και για  το αν θα αποδώσει το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας.

Μάλιστα εκφράζουν έντονη δυσφορία, επειδή η ελληνική κυβέρνηση παρουσίασε λίστα υποψήφιων εφέδρων (από τους 151 φορείς του Δημοσίου) η οποία περιλαμβάνει όλο κι όλο 300 άτομα, παρά το γεγονός ότι είχε δεσμευθεί για 3.500 άτομα.

Έτσι μπροστά στην άρνηση πολλών οργανισμών να υποδείξουν πλεονάζον προσωπικό, αλλά και στην απροθυμία υπουργών να κάνουν εκείνοι αυτή την …άχαρη δουλειά, η τρόικα σκληραίνει τη στάση της και κάνει σαφές πως αν δεν προχωρήσει η εφεδρεία έρχονται οι απολύσεις.

Το θέμα τέθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, με τον πιο ωμό τρόπο στις συναντήσεις της Παρασκευής, όπου οι εκπρόσωποι των δανειστών ξεκαθάρισαν πως, αν δεν εφαρμοστούν οι δεσμεύσεις για την εφεδρεία, η επόμενη δόση, αυτή του Δεκεμβρίου, θα προϋποθέτει δεκάδες χιλιάδες απολύσεις μέσα στο 2011 και μάλιστα με διαδικασία εξπρές.

Στο πλαίσιο αυτό φαίνεται να εντάσσεται και η συζήτηση που θα γίνει στο Υπουργικό Συμβούλιο της Κυριακής, όπου θα εξεταστεί και η  κατάργηση οργανικών θέσεων στο Δημόσιο, ενώ αναμένεται να οριστικοποιηθεί και το Ενιαίο Μισθολόγιο.

Οι πληροφορίες θέλουν μάλιστα τους επικεφαλής της τρόικας να ζητούν τη λήψη αποφάσεων την Κυριακή και την ανακοίνωσή τους τη Δευτέρα, έτσι ώστε να ξεκαθαριστεί ο τρόπος εφαρμογής του Ενιαίου Μισθολογίου, καθώς και πως θα συμπληρωθεί ο αριθμός των 30.000 υπαλλήλων του Δημοσίου (στενού και ευρύτερου) που θα μπουν στο καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας.