Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

«Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο είναι ο κουμπαράς του Ελληνα»

«Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ανήκει στο λαό και όχι στο συνάφι των τραπεζιτών», έγραφε ένα από τα πανό που κρατούσαν οι εργαζόμενοι της τράπεζας στη μαζική πανελλαδική συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν χθες στις 12.00 το μεσημέρι έξω από το κεντρικό κατάστημα της τράπεζας στην οδό Πεσμαζόγλου, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίησή της.

Μαζική κινητοποίηση εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου

 Μαζική κινητοποίηση εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου «Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο είναι ο κουμπαράς του Ελληνα. Η επιχειρούμενη πώληση της τράπεζας είναι εκποίηση δημόσιας περουσίας, σε τιμή ευκαιρίας μάλιστα, μιας κερδοφόρας τράπεζας που λειτουργεί 110 χρόνια στη χώρα μας και στηρίζει τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Αν πουληθεί, θα χάσει το ρυθμιστικό ρόλο που παίζει στο τραπεζικό σύστημα -ζούμε στο έλεος των τραπεζών- το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο είναι η μοναδική σανίδα σωτηρίας που έχει απομείνει», είπε στην «Ε» ο γενικός γραμματέας του συλλόγου εργαζομένων, Ευθύμιος Σκλιάμης.

Ακολούθησε πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών με στόχο να συναντήσουν τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, ο οποίος όμως δεν μπόρεσε... να τους δεχτεί. «Παραδώσαμε στην είσοδο το υπόμνημά μας. Θεωρούμε τη συμπεριφορά του υπουργού απέναντί μας προσβλητική και απαξιωτική», μας είπε ο κ. Σκλιάμης. Στη συνέχεια οι εργαζόμενοι πορεύτηκαν προς τη Βουλή και επέδωσαν το υπόμνημά τους στον πρόεδρο της Βουλής Φίλιππο Πετσάλνικο.

Να σημειωθεί ότι εκτός από τη χθεσινή 24ωρη πανελλαδική απεργία τους, συνεχίζεται από τους εργαζομένους η κατάληψη των γραφείων του κεντρικού καταστήματος της τράπεζας που ξεκίνησε την περασμένη Τρίτη, ενώ και σήμερα πραγματοποιούν νέα 24ωρη πανελλαδική απεργία.
Στη χθεσινή κινητοποίηση συμμετείχε η Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδος (ΟΤΟΕ), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) και η πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αθήνας.

Η ΟΤΟΕ σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει: «Η ΟΤΟΕ θα βρίσκεται σταθερά δίπλα στους εργαζομένους του Ταμιευτηρίου που συνεχίζουν τον αγώνα τους, ενώ ήδη έχει δρομολογήσει τις πρωτοβουλίες που αποφάσισε πρόσφατα η Εκτελεστική Γραμματεία για ευρύτερο συντονισμό του αγώνα και κοινή απεργιακή κινητοποίηση όλων των εργαζομένων που πλήττονται από την πολιτική της κυβέρνησης και της τρόικας, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου και μαζικότερου συντονισμού από τη ΓΣΕΕ».

ΟΛΘ και ΕΥΑΘ μετρούν δυνάμεις και κλιμακώνουν

 


Κατάληψη στα γραφεία της ΕΥΑΘ, στην οδό Τσιμισκή, έκαναν χθες το πρωί μέλη του ΠΑΜΕ και κατήγγειλαν την απόφαση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.

Αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ, στην οποία συμμετείχαν και οι βουλευτές Τάσος Κουράκης, Ευαγγελία Αμμανατίδου, επισκέφθηκε τους εργαζομένους της ΕΥΑΘ και τάχθηκε κατά της ιδιωτικοποίησης.

Υπέρ της πλήρους αποκρατικοποίησης της ΕΥΑΘ και του ΟΛΘ τάχθηκε ο πρόεδρος των οργανώσεων της Ν.Δ. στη Θεσσαλονίκη Δημήτρης Βαρτζόπουλος. Εξήγησε ότι η αποκρατικοποίηση είναι βασικό στοιχείο της φιλελεύθερης ιδεολογίας και η διακυβέρνηση της χώρας από τη Ν.Δ. ήταν προβληματική όπου και όποτε δεν έμενε σταθερή στην ιδεολογία της.

Οι εργαζόμενοι της ΕΥΑΘ πραγματοποίησαν πορεία από τα γραφεία της εταιρείας μέχρι το δημαρχείο όπου έγινε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα της ΕΥΑΘ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ Νίκος Παπαδάκης είπε ότι νοείται απελευθέρωση της αγοράς της ενέργειας, αλλά δεν νοείται απελευθέρωση της αγοράς του νερού.

Ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων στην ΕΥΑΘ Κώστας Μαριόγλου πρότεινε να αποφασίσουν οι δημότες της Θεσσαλονίκης, για να ιδιωτικοποιηθεί ή όχι η ΕΥΑΘ, μέσω δημοψηφίσματος που μπορεί να οργανώσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ή ο Δήμος Θεσσαλονίκης.

Για σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ και την ΕΥΑΘ έχουν προγραμματίσει στάση εργασίας και πορείες διαμαρτυρίας σε συνεργασία και με το ΕΚΘ.
+1.273% ο ΟΛΘ

* Εντυπωσιακή αύξηση 1.273% παρουσίασαν τα κέρδη μετά φόρων της ΟΛΘ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2011 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2010, καθώς διαμορφώθηκαν σε 2,348 εκατ. ευρώ από 171.720 ευρώ. Τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας ήταν αυξημένα κατά 688,20% και ανήλθαν στα 2,961 εκατ. ευρώ, έναντι των 375.000 ευρώ την περσινή χρονιά. Το ίδιο τρίμηνο ο κύκλος εργασιών εμφάνισε αύξηση 7,14% και διαμορφώθηκε σε 11,887 εκατ. ευρώ από 11,095 εκατ. ευρώ το περσινό αντίστοιχο τρίμηνο.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, στα καλά αποτελέσματα συνέβαλε σημαντικά και η μείωση των εξόδων της ΟΛΘ Α.Ε. κατά 9,67% στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, αφού περιορίστηκαν στα 10,198 εκατ. ευρώ, έναντι των 11,290 εκατ. ευρώ του περσινού τριμήνου.

Λιμενεργάτες: Μητέρα όλων των μαχών

ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟ 51% ΤΩΝ ΟΛΠ ΚΑΙ ΟΛΘ

 



«Τη μητέρα των μαχών» είναι αποφασισμένοι να δώσουν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια της χώρας, μ' ένα και μοναδικό στόχο: να πιέσουν την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στο έγκλημα που σχεδιάζει.
Αυτό δήλωσε χθες ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γ. Γεωργακόπουλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε με αφορμή τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.

Οι συνδικαλιστές εμφανίστηκαν έτοιμοι να κατεβούν στους δρόμους και μάλιστα κάλεσαν τους φορείς και τους πολίτες του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης να τους ακολουθήσουν γιατί πρέπει να αγωνιστούν ώστε «να εγκαταλειφθεί κάθε σκέψη για ιδιωτικοποίηση των λιμανιών».

Σήμερα γίνεται η έναρξη των κινητοποιήσεών τους με στάση εργασίας των εργαζομένων σε όλα τα λιμάνια της χώρας από τις 11.00 το πρωί έως τις 3.00 μετά το μεσημέρι -δεν θα πραγματοποιηθεί καμία λιμενική εργασία αυτές τις ώρες- ενώ σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη θα γίνουν συγκεντρώσεις και πορείες.

Αύριο Τετάρτη το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας θα συναντηθεί με συνδικαλιστές άλλων ΔΕΚΟ που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν για να συζητήσουν και να αποφασίσουν πιθανότατα και κοινές κινητοποιήσεις, ενώ παράλληλα προγραμματίζουν και 24ωρη απεργία.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας ξεκαθάρισε πως το 51% του ΟΛΠ και του ΟΛΘ πρέπει να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο, ανεξάρτητα το πώς θα διαμορφωθεί στην πορεία ο «λιμενικός Καλλικράτης».
Διαχρονικά κερδοφόροι

Τόνισε ότι και οι δύο οργανισμοί, ΟΛΠ και ΟΛΘ, είναι διαχρονικά κερδοφόρες επιχειρήσεις, ενώ παρουσιάζοντας οικονομικά στοιχεία για την πορεία τους είπε πως ο ΟΛΠ έχει σήμερα μια κεφαλαιοποίηση, την οποία αν την αποτιμήσουμε, με σημερινές τιμές μετοχών, φθάνει τα 270 εκατ. ευρώ, ενώ τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια έχει κέρδη περίπου 30 εκατ. ευρώ ετησίως.

Οσο για τον ΟΛΘ ανέφερε ότι η κεφαλαιοποίησή του είναι 105 εκατ. ευρώ, ενώ έχει 75 εκατ. ευρώ αποθεματικό ταμείο, και σημείωσε πως οι δύο οργανισμοί έχουν αναπτυξιακές δυνατότητες. Τι θα συμβεί με την ιδιωτικοποίησή τους;

Απεμπόληση εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, του κοινωνικού συμφέροντος και του αναπτυξιακού ρόλου, εξήγησε ο Γ. Γεωργακόπουλος και πρόσθεσε πως «όσοι βάλουν τις υπογραφές τους πρέπει να προσέξουν, γιατί μετά την απομάκρυνση από την εξουσία δεν τους προστατεύει κανείς».

Αναφερόμενος δε στην παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ στην Cosco το 2009, υποστήριξε ότι οι θέσεις που είχαν τότε οι εργαζόμενοι επαληθεύονται σήμερα 100% και κατηγόρησε την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για αναντιστοιχία λόγων και πράξεων και για αφερεγγυότητα.

Και η ΓΕΝΟΠ στο συλλαλητήριο του Σαββάτου

Συμμετοχή στο συλλαλητήριο των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, το ερχόμενο Σάββατο 4 Ιουνίου, αποφάσισε η ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ.



 "ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, ΟΜΕ-ΟΤΕ, ΟΛΠ, ΕΑΣ, ΔΕΠΑ κλπ, θα είμαστε όλοι εκεί σε κοινό αγώνα ενάντια στην νεοφιλελεύθερη πολιτική εκποίησης- ξεπουλήματος της Δημόσιας περιουσίας και του Δημόσιου πλούτου", αναφέρεται σε ανακοίνωση των συνδικαλιστών της ΔΕΗ.

Συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στις 3 Ιουνίου

 

Συλλαλητήριο θα πραγματοποιήσει το ΠΑΜΕ στις 3 Ιουνίου, ενώ την ίδια ημέρα προγραμματίζει και συγκέντρωση στις 7 μ.μ. στην Ομόνοια.

"Καλούμε τους εργαζόμενους, τα συνδικάτα, τους νέους, τους άνεργους, τις γυναίκες, τους αυτοαπασχολούμενους, τους αγρότες με την ανακοίνωση των νέων αντεργατικών μέτρων και την προώθησή τους για ψήφιση στη βουλή σε πανελλαδική πανεργατική απεργία για να εκφραστεί η αντίθεση στα αντιλαϊκά μέτρα.

Για να παλέψουμε για την ανατροπή τους.

Αγώνας τώρα για την προστασία της ζωής της εργατικής και λαϊκής οικογένειας από την ανεργία, τη μείωση των εισοδημάτων και συντάξεων, τη βαριά φορολογία και την ακρίβεια.

Αγώνας τώρα ενάντια στη νέα κατακρεούργηση σε ότι έχει μείνει στα κοινωνικά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

 Όχι στην ιδιωτικοποίηση και την παράδοση του δημόσιου πλούτου σε μονοπωλιακούς ομίλους.", τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ.

Κατάληψη οι δημοτικοί αστυνομικοί

Με κατάληψη στο κτήριο της Δημοτικής Αστυνομίας και αποχή από τα καθήκοντά τους αντέδρασαν χθες οι δημοτικοί αστυνομικοί της Αθήνας, ενώ απειλούν να συνεχίσουν και σήμερα εάν δεν καταβληθούν δεδουλευμένα συνολικού ύψους 650.000 ευρώ από πέρυσι.

Πρόκειται για έκτακτες αμοιβές χιλίων ευρώ ανά δημοτικό αστυνομικό που θα έπρεπε να έχουν καταβληθεί από υπηρεσίες ελέγχου τραπεζοκαθισμάτων το καλοκαίρι του 2010. Το θέμα έφτασε στο δημοτικό συμβούλιο και ο δήμαρχος Γ. Καμίνης το απέδωσε σε γραφειοκρατικές δυσκολίες, υποσχόμενος ότι τα χρήματα θα καταβληθούν σήμερα. Η κατάληψη έληξε το βράδυ, αλλά θα συνεχιστεί από απόψε εάν δεν εξοφληθούν οι υπάλληλοι.

Ο Μίκης και οι πανεπιστημιακοί με πορεία από τα Προπύλαια στο Σύνταγμα


Μπλόκο αγανάκτησης έξω από τη Βουλή

Διαδηλωτές απέκλεισαν την είσοδο της Β. Σοφίας, ένταση με αστυνομικούς
Άναψαν τα αίματα χθες βράδυ στο Σύνταγμα, καθώς για πρώτη φορά -εδώ και μια βδομάδα που συγκεντρώνονται χιλιάδες διαμαρτυρόμενοι πολίτες- σημειώθηκαν μικροεπεισόδια μεταξύ αστυνομικών και μιας μικρής ομάδας διαδηλωτών, που απέκλεισαν για αρκετή ώρα την κεντρική είσοδο – έξοδο της Βουλής, στη Βασιλίσσης Σοφίας. \

 

Η χθεσινοβραδυνή συγκέντρωση ήταν και πάλι ογκώδης (οι συγκεντρωμένοι υπολογίζονται σε 25.000 με 30.000), ενώ ξεχωριστό τόνο έδωσε η παρουσία του Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος νωρίτερα είχε παρευρεθεί και χαιρετίσει στη συγκέντρωση που οργάνωσαν οι πανεπιοστημιακοί στα Προπύλαια.

Η ένταση προκλήθηκε όταν μια ομάδα περίπου 200 διαδηλωτών «γλίστρησε» ανάμεσα και πίσω από τις αστυνομικές κλούβες, που παρατάσσονται κάθε βράδυ στην αρχή της Β. Σοφίας, και απέκλεισε την είσοδο της Βουλής, πριν οι αστυνομικές δυνάμεις προλάβουν να αντιδράσουν. Όταν η Αστυνομία κατάλαβε τί είχε συμβεί, οι διαδηλωτές είχαν ήδη φθάσει πολύ κοντά στο φυλάκιο της Β. Σοφίας και οι περισσότεροι είχαν ήδη καθήσει οκλαδόν. Κάποιοι αστυνομικοί επιχείρησαν να κινηθούν εναντίον τους, πήραν όμως εντολή να μη χρησιμοποιήσουν βία αλλά –αντιθέτως- να λειτουργήσουν κατευναστικά, μια και υπήρχε πολύ σοβαρό ενδεχόμενο, με τόσες χιλιάδες συγκεντρωμένων, τα επεισόδια να γενικευτούν.

Μέσα στη Βουλή, όταν έγινε γνωστό το τί συμβαίνει έξω, επικράτησε έντονη ανησυχία και αναστάτωση. Πολλοί βουλευτές καθυστέρησαν να αποχωρήσουν ενώ άλλοι φυγαδεύτηκαν μέσα από τον Εθνικό Κήπο, με τη συνοδεία –βεβαίως- ανδρών της Αστυνομίας... Ο πρόεδρος της Βουλής Φίππος Πετσάλνικος ζήτησε επιπλέον αστυνομική προστασία κι έτσι λίγο πριν τα μεσάνυχτα οι εναπομείναντες βουλευτές άρχισαν να αποχωρούν, αφού προηγουμένως είχε σχηματισθεί αστυνομικός κλοιός προστασίας τους.

Όπως αναμενόταν, όταν έγιναν αντιληπτοί από τους συγκεντρωμένους, οι αποδοκιμασίες κορυφώθηκαν και τα συνθήματα «κλέφτες, κλέφτες», «πάρτε το μνημόνιο και φύγετε από δω» (ιδιαίτερα δημοφιλή, κάθε βράδυ στο Σύνταγμα) δονούσαν πλέον την ατμόσφαιρα. Μερικοί διαδηλωτές επιχείρησαν να κινηθούν προς το μέρος των βουλευτών αλλά απωθήθηκαν. Όχι όμως και μια ηλικιωμένη κυρία που με την τσάντα της κατάφερε να χτυπήσει μερικά βουλευτικά αυτοκίνητα...

Κι όμως χθες η Βουλή είχε την μεγαλύτερη αστυνομική προστασία, σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες. Ήταν παρατεταγμένες, όχι μια και δυό αλλά 12 κλούβες!..

Κάθε μέρα στις 7

Νωρίτερα, και όπως όλες τις προηγούμενες μέρες, οι "αγανακτισμένοι" ήταν συγκεντρωμένοι σε δυναμική και απόλυτα ειρηνική κινητοποίηση, για 7η συνεχόμενη ημέρα στο Σύνταγμα. Ο κόσμος συνεχίζει να συγκεντρώνεται κάθε μέρα μετά τις 7 στην πλατεία να φωνάζει συνθήματα εναντίον του Μνημονίου, να χτυπά κατσαρόλες και να διαμαρτύρεται για την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης."Δεν θα φύγουμε αν δεν φύγουν Κυβέρνηση-Τρόικα-Χρέος", αναγράφεται σε ένα από τα λίγα πανό.

Οι σκηνές παραμένουν στην πλατεία και οι ομάδες αυτοοργάνωσης αυξάνονται, βελτιώνονται και καθημερινά στις 6 το απόγευμα οργανώνουν τις επόμενες κινήσεις τους. Στις ομάδες σίτισης, καθαριότητας, νομικής υποστήριξης και ιατρικής περίθαλψης, προστέθηκαν τώρα και οι ομάδες περιφρούρησης που λειτουργούν κάθε μέρα, όλο και πιο αποτελεσματικά.

 

Μίκης: Αν μαζευτούμε 2.000.000...

Νωρίτερα, πολύς κόσμος είχε συγκεντρωθεί στα προπύλαια και διαμαρτυρόταν ειρηνικά, μαζί με τον Μίκη Θεοδωράκη και αρκετούς πανεπιστημιακούς. Οι γύρω δρόμοι είχαν κλείσει και όλοι οι συγκεντρωμένοι φώναζαν συνθήματα κατά της κυβέρνησης, του Μνημονίου, της τρόικας, αλλά και το πιο ακραίο «αέρα-αέρα να φύγει η χολέρα».

"Πρέπει να κάνουμε μια Ελληνική επανάσταση", τόνισε στην αρχή της ομιλίας του ο Μίκης Θεοδωράκης, ενώ στη συνέχεια, υπογράμμισε ότι πρέπει "να αντιδράσουμε ενωμένοι στο Μνημόνιο γιατί παραχωρεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας και δεν μπορούμε να δεχτούμε μια συναίνεση η οποία ουσιαστικά σημαίνει υποταγή στην Τρόικα".

Λίγο αργότερα ο Μ. Θεοδωράκης είπε ότι χαιρετίζει την αγανακτισμένη νεολαία, παρακίνησε τους συγκεντρωμένους να τραγουδήσουν όλοι μαζί ενώ φώναξε με ενθουσιασμό: "Αν μαζευτούμε 2.000.000 Ελληνες και φυσήξουμε, θα φύγουν όλοι ."

Ο πρύτανης του πανεπιστημίου Αθηνών, Θ. Πελεγρίνης πήρε το λόγο αμέσως μετά, λέγοντας: "Η χώρα βρίσκεται σε καθεστώς ανελευθερίας. Το πιο απογοητευτικό είναι ότι κάθε φορά που εξαγγέλλονται μέτρα σωτηρίας εμείς βουλιάζουμε πιο πολύ στο βάλτο της απελπισίας."

 

Αμέσως μετά οι συγκενρωμένοι κατευθύνθηκαν προς το Σύνταγμα, έχοντας επικεφαλής της πορείας τον Μίκη Θεοδωράκη και τους πανεπιστημιακούς.

Στη Θεσσαλονίκη

Πάνω από 1000 πολίτες συγκεντρώθηκαν και χθες γύρω από τον Λευκό Πύργο. Ανάμεσά τους, οικογένειες με παιδιά, ηλικιωμένοι και φυσικά πολλοί νέοι, διαδήλωσαν και πάλι κατά του Μνημονίου και της κυβερνητικής πολιτικής.

Για σήμερα, οι Θεσσαλονικείς έχουν προγραμματίσει ποδηλατοδρομία γύρω από τους δρόμους της πόλης, με σκοπό να ενημερώσουν τους συμπολίτες τους και να τους καλέσουν να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις.