Με αφορμή τη μεγάλη ρύπανση στο Σαρωνικό, εξαιτίας του
ναυαγίου του «Αγία Ζώνη», χρήσιμο είναι να θυμηθούμε , πώς η Πάρος κατάφερε να
προστατεύσει τον κόλπο της Παροικιάς από μεγάλη ρύπανση τον Απρίλιο του
1996, όταν ναυάγησε ο «Ποσειδώνας» με πάνω από 200 τόνους καύσιμα στις δεξαμενές
του.
Το πλοίο βυθίστηκε στις 4.45
το πρωί και στις 6 π.μ. συγκάλεσα δημοτικό συμβούλιο, το οποίο κήρυξε το
νησί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Λίγο
μετά με επισκέφτηκε ο αείμνηστος Γιώργος Μπίσμπας, άριστος γνώστης στη διαχείριση
προβλημάτων που σχετίζονται με θαλάσσιες ρυπάνσεις που προκαλούνται από
ναυάγια.
Ήταν ένα από τα αντικείμενα που είχε ασχοληθεί στο Λονδίνο,
όπου εργάζονταν ως σύμβουλος μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών.
Μου είχε πει τότε, ότι η διαρροή καυσίμων από το πλοίο θα αρχίσει
έπειτα από 48 ώρες και ότι μέχρι τότε θα πρέπει να γίνουν οι πρώτες κρίσιμες
κινήσεις: να απλωθούν αμέσως φράγματα, να έλθει στο νησί ο διαχωριστήρας, το
πλοίο που αντλεί από τη θάλασσα καύσιμα και να αρχίσει αμέσως η απάντληση των
καυσίμων από τις δεξαμενές.
Τα αρπακτικά που έφτασαν στο νησί (διάβαζε εταιρείες απορρύπανσης)
με βρήκαν διαβασμένο και έτσι δεν μπόρεσαν να κάνουν τα δικά τους.
Η Πάρος χρωστά πολλά στο Γιώργο Μπίσμπα και σε ένα σπουδαίο
αξιωματικό του Λιμενικού Σώματος, τον Πέτρο
Κοντόπουλο, που υπηρετούσε τότε στη Διεύθυνση Θαλασσίου Περιβάλλοντος
του ΥΕΝ.
Κώστας Αργουζής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου